Živijo!
Zanima me, kako prekiniti reagiranje iz preteklih ran. V mislih imam, da se je človek enkrat v preteklosti znašel v določeni situaciji in jo je(zaradi takšnih in drugačnih okoliščin) slabo, negativno doživel. Potem pa je čez čas spet v podobni situaciji(ali na istem kraju, ali z istimi ljudmi) in njegovi možgani prikličejo tisti miselni vzorec, ki ga poznajo od prej. Nekje sem prebrala, da naši možgani radi avtomatizirajo, torej, jim je pač najlažje tako in ne marajo veliko razmišljati. To se mi kar pogosto dogaja in zanima me, kako lahko razdrem kak tak negativni spomin, da več ne bo imel vpliva na mojo prihodnost. Kaj sploh je to? So kakšne tehnike, s katerimi bi si lahko pomagala?
Hvala za vnaprej in lep pozdrav!
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Tako je, kot si že sama raziskovala (zelo pohvalno, da iščeš odgovore na vprašanja, ki te zanimajo), naš spomin je velik fenomen v tem smislu, da se nam lahko enkratni dogodek močno vtisne v našo podzavest. In tudi če aktivno nismo vedno pozorni na ta pretekli dogodek oziroma ga nimamo ves čas v mislih, se nam zgodi, da ob podobnih situacijah možgani takoj "pobrskajo" za starimi informacijami. V mnogih primerih je to dobro, saj nam to olajša naše vsakodnevno vedenje/reagiranje. V primeru negativnih izkušenj/situacij pa je zelo dobro, da se tega dela dobro zavedamo (kar se ti ga) in nato aktivno delamo na teh mislih v smislu, da jih poskusimo čimprej ustavljati, da ne pride do negativnega razmišljanja, čustev in vedenj, ki niso ustrezna glede na situacijo (npr. povišane tesnobe, občutkov strahu ali žalosti,...). Izbrisati spominov kar tako se ne da, lahko pa delamo na tem, da nas v primeru, da so negativni, ne vznemirjajo pretirano. Obstajajo določene stop tehnike in tehnike preusmerjanja pozornosti s katerimi si pomagamo "utišati" negativne/neprijetne misli.
Nekatere najpogostejše imamo zbrane tukaj:
https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/tehnike-preusmerjanja-misli/
Če te bo še karkoli zanimalo pa lepo vabljena, da se še javiš.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije