Zdravo,
Že dalj časa se mi zdi da imam ADHD, pregledal sem simptome in raziskal izkušnje drugih ljudi z ADHD-jem. Rad bi še mnenje strokovnjaka / psihologa a se mi zdi, da ker sem mladoletna oseba (17 let) da se rabim najprej za obisk dogovoriti s starši oziroma z vsaj enim izmed njih.
Nevem kako naj začnem s pogovorom. Verjetno mi bosta predlagala naj ADHD poskušam ozdraviti sam ali pa da je to le posledica lenobe.
Lp.
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Fino je, da se s starši pogovoriš o tem. A sicer starša pri tebi opažata iste znake/vedenja kot ti ali ne? Dobro bi bilo, da o tem prediskutirate. Zakaj meniš, da bi rekla, da je to posledica lenobe? In pomembno je tudi da veš, da to ni motnja, ki bi jo lahko kar sam pozdravil. Lahko pa se jo "ublaži" v smislu, da se naučiš strategij, kako boš lažje izpeljal določene šolske/domače zahteve. Pri tem pa ti mora pomagati strokovnjak.
Poskusi se odkrito pogovoriti s staršema, predstavi jima svoj pogled na tvoje težave in prosi, če bi lahko odšel na psihološki pregled (napotnico za to ti izda tvoja osebna zdravnica). Naj pa te opozorim, da so čakalne dobe kar dolge, odvisno tudi malo od tega iz katerega konca Slovenije prihajaš.
Če se ti zdi, da te ti simptomi, ki jih zaznavaš pomembno ovirajo pri vsakodnevnem funkcioniranju, bi bilo dobro, da te pregleda klinični psiholog. V kliničnopsihološki obravnavi boš poleg poglobljenega razgovora opravil tudi različne psihodiagnostične pripomočke, ki bodo psihologu v pomoč pri oceni ali bi pri tebi res lahko šlo za motnjo pozornosti in aktivnosti. In nato boste lahko naredili plan pomoči za naprej.
Če te še kaj zanima, pa le vprašaj.
Lepo pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije