Pozdravljeni,
sem Anastazija stara sem 19 let. V preteklosti sem že imela psihologe ampak sem zaradi razlogov nehala hoditi k vsem. Ker se moja mejna osebnostna motnja vedno bolj slabša, sem se odločila, da bi ponovno poizkusila jo vsaj malo izboljšati z pogovorom pri psihologu vendar pa imam problem. Ne vem kako lahko pridem do psihologa in kakšni so postopki sedaj, ko sem polnoletna. Se da kako, da ne grem najprej osebnemu zdravniku, saj me je strah, da bo poklical starše in jim povedal in tudi ni mi prijetno se o takih problemih pogovarjati z njem.
Da povzamem, moje vprašanje je kako lahko dobim psihologa tako, da mi ne bo potrebno plačati za vsak pogovor?
Lep pozdrav,
Anastazija
• Uredništvo
Domen Kralj

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Anastazija,
hvala, da si nam zaupala svojo dilemo. Vsekakor te podpiram pri tem, da poiščeš strokovno pomoč psihologa, ki ti bo lahko v pomoč pri razreševanju tvojih stisk. Glede na to, da si polnoletna, imaš na voljo več možnosti, kako priti do pomoči. Kot si že sama omenila, je osebni zdravnik prvi korak, ki ga lahko storiš. Zaupaj mu/ji svojo stisko, ob tem pa izpostavi, da želiš, da to ostane med vama. Ker si polnoletna, imaš pravico do odločanja o sebi in o tem, da podatki ostanejo znotraj zdravniške ambulante. Zdravnik ti bo verjetno dal napotnico za psihologa, kamor se lahko potem naročiš sama. To je tudi najboljša pot, da prideš do ustrezne pomoči, saj te osebni zdravnik najbolje pozna in ti lahko ponudi najboljšo strokovno pomoč zate.
V zadnjih letih se v zdravstvenih domovih po celi Sloveniji ustanavljajo tudi centri za duševno zdravje otrok in mladostnikov. Točne lokacije centrov najdeš tukaj: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/otroci-in-mladostniki/. Tvoja druga opcija je, da se obrneš direktno na njih in ti bodo svetovali, kako naprej in kdaj bi lahko dobila termin (napotnica ni potrebna, je pa zaželena).
V Sloveniji so trenutno precejšnje čakalne dobe za psihološke obravnave zaradi pomanjkanja psihologov in kliničnih psihologov. V primeru, da se ti bo zdela čakalna doba zate predolga, ti predlagam, da se za vmesni pogovor obrneš na brezplačne psihološke svetovalnice Posvet, kjer lahko dobiš podporo in svetovanje usposobljenih strokovnjakov. Svetovalnice delujejo po celi Sloveniji – kontakte in več informacij najdeš tukaj: http://www.posvet.org/.
V primeru, da boš imela še kakšno vprašanje, pa smo tukaj zate.
Lepo te pozdravljam,
Domen Kralj, mag. psihologije