živjo!
sama pri sebi ze dlje casa (okoli 5 let) opazam da se neznam socati z svojimi custvi na pravi način. sama sumim na mejno osebnostno motnjo ampak bi se rada res prepričala kaj je z mano narobe saj je vec krat v bol stresnih obdobjih znajdem v nekem krogu depresije(spanje po 12 ur, zmanjsanje apetita, nisem zmozna skrbeti za osnovno higieno) , samoposkodovanja(okol 4 leta od rezanja do stradanja, tusiranja z prevroco vodo, mesanje alkohola in tablet, udarjanja v stene,...) in tudi samomorilnih misli(na katere nisem tako resno reagirala le vcasih predoziranje na vitaminih, tabletah sicer mi nikoli nic ni blo sam namen je se vedno biv tam), ko pa to obdobje mine sem pa najsrečnejši človek na svetu in se počutim nekaj vec. tudi moja samopodoba in samozavest vedno niha iz najbol samozavestnega cloveka v najbolj sramezljivega in s starsi se kregamo zaradi mene(tko 2-3 tednsko). in vec krat se tudi poskusam "igrati" neko žrtev da bi dobila pozornost (saj v otrostvu nisem dobila čustvene pozornosti od starsev),tudi razpolozenja se mi nihajo zelo hiro (najbol vesela do najbol depresivna) in imam tudi obdobja ko hocem da sem usem ljudjem usec saj imam strah pred tem da bi ostala sama oz. bi me prijatelji zapustili, veckrat tudi sama sebe prepricam da sem zelo slaba prijatlca/oseba ceprav mi vsi moji prijatli govorijo da sem najbolsa oseba kar jo poznajo, sama sebe tudi prepricujem da sem cist okej da si use to zmislujem le da bi dobila neko pozornost/bla bol boga od ostalih ampak vse kje sem brala pise da se mom diagnosticira le polnoletnim osebam kar pa pripelje do naslednega problema ker sem mladoletna in svojim starsem ne govorim svojim problemov saj vse zanikajo ker po njihovi logiki bit depresivn pr 17 je nemogoce. veckrat sem ji ze hotla poved svoje probleme a se je v vseh primerih koncalo z mano v joku in "nahvalezno" z tem kar imam, po resnici je biv moj plan pocakati do 18 leta in potem iti k pishologu ampak me je stah da bom na svoje misli prej odreagirala in da me takrat niti nebo vec, sicer sem ze veckrat pomislila iti v solsko svetovalno oz. na urgenco a me je pomislek na to kak bota starsa reagirala zaustavilo.
moje vprasanje pa je kako naj se o tem pogovorim z osebnim zdravnikom oz. prosim za napotnico za psihologa.
hvala za pomoc in lep pozdrav.
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena! Hvala, da si se obrnila na nas po nasvet. Jaz bi te zelo podprla pri tvojem razmišljanju in namenu, da oddideš do osebnega zdravnika in prosiš za napotnico. Naročiš se oziroma prosiš za termin po telefonu v času za naročanje, lahko jim tudi pišeš e-mail, kjer jim na kratko razložiš svoje težave in zopet prosiš za termin v živo. Odkrito, tako kot si zmogla tu, mu poveš čim več stvari, ki te bremenijo. Zagotovo te bo pozorno poslušal in te pravilno usmeril dalje. Nikakor ne bi čakala do 18 leta, saj so že tako čakalne dobe za psihologe v zdravstvu precej dolge, odvisno sicer tudi malce od regije, kjer živiš.
Vsekakor ne drži prepričanje tvojih staršev, da pred polnoletnostjo ne moreš biti depresivna. Ob tem seveda ne trdim, da si, saj je za postavitec diagnoze potreben poglobljen razgovor in psihodiagnostika. Vsekakor je to zate pomembna stvar in te težave po opisanem sodeč zelo ovirajo v vsakodnevnem funkcioniranju, ne glede na to ali so včasih res bolj krik po pozornosti, včasih pa odraz močne stiske.
Lepo bi te prosila, da, v kolikor bi se tvoja stiska večala, sploh v smislu samomorilnih misli in bi pri starših naletela na nerazumevanje (ob tem te pohvalim, da se z njiimi trudiš skomunicirati svoje težave) se obrneš tudi na Enoto za intenzivno otroško in mladostniško psihiatrijo (oddelek na Centru za mentalno zdravje v Ljubljani) oziroma greš v urgentno triažno ambulantno pri njih, kjer bodo zagotovo prisluhnili tvojim problemom.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije