Pozdravljeni,
Dobila sem napotnico za klinicnega psihologa, ampak me je strah da nebom nasla nobenega s katerim bi se povezala, ker sem zelo zaprta/zadrzana oseba in me je vedno sram govoriti o svojih problemih in se tezko odprem in povem dejanske probleme. Zanima me ce bi lahko imela vsaj na prvi terapiji na listu napisane stvari ki me mucijo, ker ko pridem tja in moram zacet razlagat kar pozabim zakaj sem prisla, ker me je tako sram in strah da cisto zmrznem in sploh nevem kaj naj govorim, o katerem problemu naj najprej zacnem govoriti, kaj vse lahko sploh povem itd. in je zelo mucno ker si ze 2 mesca v glavi ponavljam kaj bom rekla ko bom prisla tja in kako bo zgledalo vse skupaj n ko si govorim v glavi povem vse ampak ko pridem tja pa vse tako kratko da nikoli ne pridem do prave diagnoze ki me ze ubija 19let
Hvala in lp
• Uredništvo
Katarina Maučec, dipl. psihologinja (un)

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Vesela sem zate, da si dobila napotnico za kliničnega psihologa in da si se odločila poiskati pomoč.
Klinični psihologi in psihologi na splošno se pri svojem delu srečujejo z zelo raznolikimi ljudmi, od tistih bolj zgovornih in odprtih, pa do tistih, ki so bolj zadržani in tihi, zato naj te nič ne skrbi v zvezi s tem. Psihologi imajo razvite spretnosti in veščine komunikacije, s katerimi se ti bodo znali približati. Ustvarili bodo varno okolje, v katerem lahko deliš karkoli in oni ti bodo prisluhnili in te pri ničemer ne bodo obsojali. Praviš, da te je sram govoriti o svojih problemih. Lahko ti zagotovim, da zagotovo obstaja veliko ljudi, ki se je že srečevalo s čim podobnim. Psihologi, ki delujejo na določenem področju v zdravstvu, imajo najverjetneje že izkušnje s problemi podobnimi tvojim. Tako, da ni potrebno, da te je sram, saj te ne bodo obsojali.
To, da imaš na prvi terapiji list z zapisanimi stvarmi, ki jih želiš povedati, se mi zdi zelo dobra ideja. List ti bo pomagal, da se boš počutila bolj sproščeno, saj boš vedela, da ne boš ničesar pozabila povedati. Glede na to, da je termin pri kliničnem psihologu težko dobiti, je dobro, da se nanj pripraviš, v smislu, da razmisliš o čem želiš govoriti in da iskreno spregovoriš o stvareh, ki te težijo. Psihologu lahko tudi na začetku poveš to, kar si tukaj v vprašanju zapisala. Torej, da se ti zdi, da si zadržana in da te je strah, da boš kaj pozabila povedati in da si si zato na list napisala oporne točke, ki ti bodo pomagale, da boš povedala vse, kar si želela in da ne boš česar izpustila.
Te bi pa tudi pomirila, da ti bo psiholog zagotovo postavil tudi kakšna podvprašanja, da si bo sam razjasnil situacijo. Z dolgoletnimi izkušnjami ima dobro znanje o tem, katere informacije so za spoznavanje tvoje težave najpomembnejše. Postavljanje diagnoze pa prepusti, kar njemu. On je strokovnjak, ki se spozna na različne duševne težave in različne diagnoze. Njegova naloga je, da iz opisa tvoje težave razvozla, kako ti bo pomagal. Včasih to niti ne pomeni postavitve diagnoze. Navsezadnje je zate najpomembneje, da dobiš pomoč pri soočanju s svojo situacijo. To, da dobiš eno oznako v smislu diagnoze pa ne pomaga pri ničemer. Tvoja naloga na pregledu je, da svojo težavo čimbolj natančno opišeš takšno kakršna je. Pri tem ti bo pomagal tudi psiholog. Izhajati pa moraš iz svoje težave (kje, kdaj, kako, na kak način itd. se kaže), ne pa iz diagnoze, ki si si jo postavila sama. Če jo bo psiholog želel postaviti, je njegova naloga, da iz tvoje težave izlušči diagnozo.
Katarina Maučec, dipl. psihologinja (un)