Zdravo,
pred meseci sem začel hoditi k psihologinji, ker imam ogromno problemov z vsem in vem da rabim strokovno pomoč. Ne bom tukaj govoril o problemih, ampak me zanima kaj naj se sploh z njo pogovarjam. Nekako nočem da, imava awkward silance med pogovori, ker me to spravi v zelo neprijeten položaj in potem, ker nočem da sva tiho začnem kar nekej brezveze govorit samo, da nisva tiho in mi to povzroča velik stres. Če pa že dneve prej aktivno razmišljam o vsem kar se mi dogaja in kako bi stvari rešil in da ji imam kaj za povedat, imam pa še dodaten anxiety in cel teden preživim v svoji glavi problemov. Če pa samo pridem tja in si rečem, da bom govoril spontano o čemer bom takrat čutil, pa se mi zdi, da ure ne izkoristim oz. ko grem domov mi je potem žal kaj vse bi se lahko pogovarjala in dejansko reševala kakšne moje probleme. Kaj naj torej storim? Terapevtka mi je okej, sem poskusil druge in mi ta najbolj ustreza. Ampak enostavno nevem kako bi začel pogovore z njo, kaj se naj z njo pogovarjam, ali ji naj govorim o preteklosti, ali o sedanjih dogodkih, ali o prihodnostni... nimam pojma. Vsakega nasveta bom vesel.
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Naj se ti najprej opravičim za pozen odgovor.
Praviš torej, da trenutno psihologinjo sedaj obiskuješ že nekaj mesecev. Super, da si prepoznal svoje težave in si si poiskal strokovno pomoč. Za to je potrebno kar precej poguma. Praviš, da ti trenutna psihologinja sicer ustreza, vendar pa opažaš težave pri deljenju vsebin, saj ne veš o čem točno bi govoril. Ugotovil si že, da ti spontanost ne ustreza, prav tako pa te konstantno razmišljanje o temah za naslednja srečanja preobremenjuje.
Kot morebitno rešitev vidim, da si med srečanji vsak dan vzameš nekaj časa, da razmisliš o čem bi se na naslednjem srečanju želel pogovarjati. Vsak dan si lahko tako na primer zvečer vzameš pol ure in razmisliš o tem, ali se pojavljajo teme, ki bi jih rad naslovil. To si lahko tudi zapišeš na list ali v beležko na telefonu ter zapisano odneseš s seboj na srečanje. Tako se boš preko dneva s tem mogoče manj obremenjeval, saj boš vedel, da bo vsak dan na vrsto prišel čas za razmislek.
Praviš, da te med srečanji moti tudi neprijetna tišina, ki se pojavlja. Čeprav je zares lahko zelo neprijetna, tišina ni vedno nujno slaba in je velikokrat namenjena tudi temu, da lahko ti in tvoja psihologinja nekoliko razmislita o povedanem. Spodbudila bi te tudi, da se o vsem napisanem, torej o neprijetni tišini in težavah pri iskanju tem za pogovor, pogovoriš s svojo psihologijo, saj bo le na ta način lahko morebiti nekoliko spremenila svoj pristop tako, da ti bo bolj ustrezal in te tudi bolje usmerila v samem pogovoru.
Upam, da ti bo odgovor vsaj nekoliko v pomoč.
Želim ti vse dobro!
Nika Koder, mag. psihologije