Rada bi šla psihologu, vendar se bojim da bo to vplivalo na mojo službo, ko jo bom iskala. Šolam se za pedagoginjo - učiteljico, in se bojim da če bi šla psihologu nebi mogla dobiti službe saj moram delati z otroki. ne vem kaj naj naredim res bi rada da mi nekdo pomaga ampak nočem dsa to vpliva na mojo prihodnost
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
razumem tvoje skrbi in pomembno je, da boš s svojo odločitvijo pomirjena. Tvoje razmišljanje, da poiščeš psihološko pomoč, če jo potrebuješ, se mi zdi zelo zrelo. Upam, da ti bo odgovor pomagal, da boš lažje izbrala takšno, ki ti bo ustrezala. Ne vem, koliko poznaš sistem obravnave pri psihologu in komu vse so tvoji podatki dostopni, zato nekaj osnovnih informacij.
Tvoji pogovori s psihologom so zaupni. Izjeme, ko lahko psiholog pravilo zaupnosti prekrši, so, če bi bilo ogroženo tvoje življenje, življenje koga drugega ali pa bi se izvajalo nasilje ali zloraba otrok. V vseh ostalih primerih veljajo stroga pravila glede zaupnosti, kar pomeni, da psiholog tvojih informacij brez tvojega dovoljenja ne sme deliti z nikomer.
Ko se boš prijavljala za službo, ti podatka o vključenosti v psihološko obravnavo ni treba razkriti. Če pomoč poiščeš preko zdravstva, bo v tvojem zdravstvenem kartonu sicer res zabeleženo, da si bila v obravnavi, vendar pa delodajalec do tvojega kartona ne bo imel dostopa. Dostop bo imel le zdravnik na Medicini dela, prometa in športa, kjer je potrebno pred pričetkom zaposlitve opraviti pregled, na podlagi katerega zdravnik poda mnenje, če si delo zmožna opravljati. Zdravniki vedo, da posamezniki poiščejo psihološko pomoč zaradi zelo različnih razlogov - od doživljanja stisk, ki so povezane z večjimi življenjskimi spremembami in jih doživljamo vsi (npr. prehod iz srednje šole na fakulteto, selitev, ... ) ali drugimi stresnimi dogodki (npr. ločitev staršev, izguba bližnje osebe ... ), do duševnih motenj, ki so ozdravljive (na primer anksioznost, depresija ... ) in težjih duševnih bolezni (npr. shizofrenija). Kar želim izpostaviti je, da vedno več ljudi dojema psihološko pomoč, kadar jo potrebujejo, kot del zdrave skrbi zase in ne kot nekaj negativnega. Vedno več delodajalcev svojim zaposlenim nudi psihološko podporo tudi v okviru delovnega mesta. Zato verjamem, da iskanje pomoči ne bo vplivalo na tvojo možnost zaposlitve v prihodnosti.
Če bi ti bilo kljub temu lažje pomoč poiskati izven zdravstvenega sistema, pa se lahko obrneš na mrežo svetovalnic Posvet. Podatka, da si bila v obravnavi pri njih, ne bo imel nihče, tudi osebni zdravnik ne. Še ena možnost pa je, da se obrneš na svetovalno službo v šoli, ki jo obiskuješ (če se še nisi).
Upam, da sva vsaj malo razjasnili tvojo dilemo in da se boš lažje odločila, kam se obrniti. Vsekakor se mi zdi pomembno, da pomoč poiščeš, če čutiš, da jo potrebuješ. Vesela bom, če mi sporočiš, kako si se odločila.
Lepo te pozdravljam,
Maruša Naglič, univ. dipl. psihologinja