pozdravljeni, zanima me razlika med psihologom, psihiatrom in psihoterapevtom. razmisljam o srednji soli za kaj takega, rada pomagam ljudem in se pogovvarjam z njimi, vendar nevem kaj od tega bi bilo najbolj primerno zame, hvala in lp
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Srednješolski program s poudarkom na psihosocialni pomoči ne obstaja; učenci, ki vas zanima tovrstno delo, navadno izbirate bodisi gimnazijo, predšolsko vzgojo, zdravstveno nego; predvsem slednja dva sta poklica, kjer se pričakuje visoka mera empatije in veselje do dela z ljudmi.
Razlika med psihologom in psihiatrom je naslednja: psihiater v osnovi študira medicino in potem specializira psihiatrijo. Ljudem s težavami v duševnem zdravju pomaga predvsem s predpisovanjem zdravil. Psihologi pa študirajo psihologijo na eni od Filozofskih fakultet (MB, LJ); ljudem pomagajo predvsem s pogovorom, poslušanjem, različnimi tehnikami sproščanja in obvladovanja misli ter čustev ... Za vpis na medicino in psihologijo je potrebno opraviti splošno maturo in zbrati dovolj vpisnih točk.
Psihoterapevt je lahko po osnovni izobrazbi tudi kaj drugega, ne nujno psiholog, psihiater, socialni delavec in podobno. Po opravljenem magisteriju (včasih tudi katere koli smeri) lahko specializira psihoterapijo. Različne psihoterapevtske šole (npr. vedenjsko-kognitivna, geštalt, transakcijska, družinska, psihoanalitična ...) imajo različne vpisne pogoje, pa tudi po vsebini in pristopu se precej razlikujejo.
Če študent izbere študij s področja psihologije (ni nujno, da ravno psihologijo), pridobi že na dodiplomskem in magistrskem študiju veliko znanja s področja dela z ljudmi.
Upam, da sem ti odgovorila in da so stvari bolj jasne. Želim ti uspešno šolsko leto in aktivno raziskovanje možnosti za nadaljevanje izobraževanja.
Lep pozdrav,
Helena Maher Resinovič
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja
• Lo
Lolll
Psiholog
Izobrazba: univerzitetni študij psihologije (5 let – 1. in 2. bolonjska stopnja). Kaj dela: ukvarja se z razumevanjem človekovega vedenja, čustev, motivacije in razmišljanja.
Lahko dela v šolah, podjetjih, bolnišnicah, svetovalnicah, raziskavah ipd.   Pomaga ljudem z različnimi težavami (stres, odnosi, tesnoba …), a ne predpisuje zdravil. Če želi izvajati psihoterapijo, mora opraviti še dodatno psihoterapevtsko izobraževanje (večletno usposabljanje).
Psihiater
Izobrazba: najprej študij medicine (6 let), nato specializacija iz psihiatrije (še približno 5 let). Kaj dela: ukvarja se z duševnimi motnjami z medicinskega vidika.
Lahko predpisuje zdravila, vodi bolnišnično zdravljenje, dela z ljudmi z depresijo, bipolarno motnjo, shizofrenijo ipd.   Ima medicinski pristop, vendar lahko nekateri psihiatri izvajajo tudi psihoterapijo (če se dodatno izobrazijo).
Psihoterapevt
Izobrazba: lahko izhaja iz različnih poklicev – psiholog, zdravnik, socialni delavec, pedagog ipd. Nato opravi večletno izobraževanje iz psihoterapije v določeni smeri (npr. kognitivno-vedenjska, geštalt, sistemska …). Kaj dela: pomaga ljudem s pogovorom, z različnimi tehnikami za razumevanje sebe, odnosov in čustev. Ne predpisuje zdravil, ampak dela s pogovorom in spremembami v mišljenju in vedenju.
Če razmišljaš o srednji šoli:
V Sloveniji ne obstaja “srednja šola za psihologa ali psihiatra”, ker gre za univerzitetne poklice.
A lahko izbereš:
Gimnazijo, če želiš nadaljevati na fakulteti (psihologija ali medicina). Zdravstveno šolo, če te zanima delo z ljudmi in želiš kasneje študirati psihiatrijo ali psihoterapijo iz zdravstvene smeri. Socialno delo ali pedagoška smer lahko tudi vodita do psihoterapije kasneje.