Pozdravljeni,
stara sem 12 let in imam velike probleme z mojim psihičnim zdravjem. Začelo se je pred približno pol leta, ko sem začela doživljati preveliko količino tesnobe, stresa... Večinoma zaradi šole in mojega zdravja (sicer sem zdrava ampak, mislm, da je z mano nekaj narobe). Zdaj pa je zame stres in živciranje vsakdan. Bila sem že pri osebni zdravnici, in mi je dala tablete, ki jih moram jemati 2-krat na dan. Vsak teden pa grem tudi k psihologu.
Zanima me samo, če imate kakšen nasvet zame, da bi lahko odmislila stres. Hvala ze vnaprej!
Korean Girl
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
videti je, da si se znašla v neprijetni situaciji glede svojega psihološkega zdravja. Praviš, da so se ti težave začele pred nekje pol leta, ker si takrat doživljala preveč stresa in tesnobe (zaradi šole ter samega zdravja), sedaj pa je vse del tvojega vsakdana. Prav tako si že bila pri osebni zdravnici, ki ti je predpisala zdravila, vsak teden pa hodiš tudi k psihologu. Zanima te, kako bi lahko odmislila stres.
Žal odgovor o tem, da bi odmislila stres, ne obstaja v takšni obliki, saj v življenju ne moremo biti povsem brez stresa, ker je le-ta prisoten v manjši ali večji meri. Vsakodnevne situacije, šola, služba, odnosi, stvari, na katere ne moremo vplivati in jih nimamo pod kontrolo, to so vse stresorji, ki jih izkušamo in se z njimi spoprijemamo. Je pa od nas samih odvisno, kakšen pomen bomo pripisovali tem stresorjem (torej ali bomo gledali na določeno situacijo pozitivno in jo vzeli kot izziv ali pa negativno in o njej razmišljali kot o ogrožajoči situaciji). Tako bi ti najprej priporočila, da se o določenih situacijah v vsakdanu vprašaš, zakaj je to zate negativno oziroma ogrožajoče, kako lahko spremeniš svoj pogled na situacijo in kaj se lahko zgodi, če začneš gledati pozitivno na vse skupaj, kakšen učinek bo to imelo na tvoje zdravje. Potrebno je spremeniti predznak situacije in spremeniti svoj pogled na njo.
Spodbudila bi te tudi k temu, da bi si vzela dovolj časa za svoje hobije in sprostitvene tehnike (verjetno ti je psihologinja že predstavila tehniko dihanja in postopno mišično sproščanje) ter vsak dan temu namenila nekaj časa. S postopnim mišičnim sproščanjem nameniš svojim mišicam sprostitev, da ne postanejo zakrčene. Zelo zaželjeno je tudi, da dovolj spiš in imaš urejen ritem spanja. Dobro je zdravo in uravnoteženo jesti in se gibati v naravi. Sprejeti boš morala tudi to dejstvo, da nekaterih dogodkov, situacij ne moreš nadzorovati in da to ni tvoja krivda oziroma ni na tebi, saj se včasih stvari odvijejo na določen način, noben pa ne more na to vplivati. Ključnega pomena je učinkovito upravljanje s časom, kar pomeni razporediti si čas po svojih zmožnostih. Nič ni narobe s tem, če kdaj prosiš za pomoč svojo socialno mrežo ter poveš o tem, kaj doživljaš. Se pa z vsako stresno situacijo učiš spoprijemanja s spremembami, težavami, zaradi česar se boš v prihodnjih situacijah lahko hitreje odzivala na situacije, ker se boš naučila tehnik ter kako premagovati neuspehe.
Upam, da sem ti vsaj malo pomagala in ti želim čim manj stresnih situacij,
lepo te pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije