Pozdravljeni, pred dvema trema mesecima sem končala z fantom s katerim sva bila eno leto skupaj. Ta konec mi je zelo teško padel saj sva bila eno leto vsak dan skupaj in sva bila zelo povezana. Od takrat vsak dan jokam najprej sem 3 tedne dobesedno vsak dan jokala, nisem mogla jesti, ni nič. Potem se je to pomirilo za 1-2 tedna sem bila uredu, apetit je bil slabši, vendar sem se družila veliko z ljudmi. In sedaj že točno 1 mesec sem spet začela jokati, nimam motivacije niti iz postelje da vstanem, skoraj nič ne jem, ne družim se z nobenim in vsak dan si govorim da ne morem več tega, te bolečine, kjer mi je srce dobesedno teško, kjer izgubljam kisik občasno.
Kaj bi to vse lahko pomenilo?
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje zaupanje. Pišeš, da si se pred nekaj meseci razšla s fantom, kar ti povzroča precejšnjo stisko. Verjamem, da ti ob tem ni lahko.
Končati razmerje z osebo, s katero smo bili tesno povezani, je težko za vsakega. Po razhodu se začne proces žalovanja za to osebo. V tem procesu lahko občutimo različna občutja, od žalosti, jeze, lahko se počutimo osamljene, izdane, prazne. Lahko se zgodi podobno kot opisuješ tudi ti, da preveč ali premalo spimo, izgubimo apetit ali jemo več kot sicer. Takšni občutki so normalni in pomembno je, da si jih kljub njihovi neprijetnosti dovolimo občutiti. Hkrati pa se je pomembno zavedati, da se bodo sčasoma ti intenzivni občutki zmanjšali.
V tem času je zelo pomembno, da se obdamo z družino, prijatelji, ki so nam v oporo. Praviš, da se zadnji mesec ne družiš veliko s prijatelji. Za začetek lahko pokličeš kakšno prijateljico, prijatelja ali drugo zaupano osebo, se z njo/njim pogovoriš o tem, kar doživljaš. Že pogovor lahko pomaga omiliti stisko. Morebiti lahko poskusiš svoja občutja zapisati na papir – tudi to lahko prinese olajšanje, hkrati nam lahko omogoči, da začnemo iz druge perspektive razumeti situacijo. Lahko poskusiš občutja izraziti tudi preko umetnosti – preko glasbe, plesa, pisanje pesmi, risanja, slikanja.
Pomembno je tudi, da se osredotočimo nase in na stvari, ki so nam ljube, nas veselijo, sprostijo. Vzemi si čas za svoje hobije – lahko so to sprehodi, glasba, kuhanje, branje, risanje, slikanje, karkoli kar te veseli. Lahko tudi poskusiš z odkrivanjem kakšnega novega hobija. Ob intenzivnejših čustvih lahko poskusiš tudi s kakšno sprostitveno tehniko (najdeš jih opisane v našem priročniku: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1).
Ko je stiska močna, se lahko za pogovor obrneš tudi na našo klepetalnico (urnik najdeš tukaj: https://www.tosemjaz.net/pogovori-se/) ali na Tom telefon za otroke in mladostnike (116 111, ki deluje vsak dan od 12. do 20. ure).
Upam, da se boš kmalu počutila bolje. Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Objem,
Sara Seršen, mag. psihologije