Pozdravljeni,
sem 19-letno dekle z OKM. Enkrat sem vam že pisala, ker sem iskala podporno skupino. Zdaj pa vam pišem, zato ker iščem psihiatra/injo, ki je priznana za OKM. Trenutno hodim še k pedopsihiatrinji in klinični psihologinji, za kateri sem neskončno hvaležna, ampak nekako se stvari ne premikajo v željeno smer. Res je, da se trudim sodelovati, ampak včasih se nekje zataknem in ne znam naprej. In sem razmišljala, da bi morda lahko probala še kakšno zdravilo (trenutno sem na 200mg Asentre zjutraj in 7,5 mg Aripiprazola zvečer), čeprav sem res na visokih odmerkih že 2 leti. Zato iščem dobrega psihiatra/injo za odrasle (lahko tudi za mladostnike, ampak me najbrž ne bodo več vzeli, ker imam že 19 let), ki bi mi podal drugo mnenje o moji terapiji, ali je kaj za dodati, zamenjati, itd. Hkrati bi bilo super, če bi ta psihiater/inja bila pripravljena izvajati psihoterapijo (KVT/ERP) za OKM. Iščem samo psihiatra/injo, ki dela na koncesijo, če pa je kdo posebej primeren mojemu opisu, pa je lahko tudi samoplačniško.
Hvala za vse odgovore!
• Uredništvo
Nejla Đikić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Žal jaz za enkrat ne poznam nobenega psihiatra, ki bi ustrezal tvojemu opisu. Veliko ljudi s tvojimi težavami v praksi kombinira psihiatra + ločenega psihoterapevta, ker nisem prepričana, da obstaja psihiater v Sloveniji, ki izvaja prav psihoterapijo za OKM.
Pri OKM zdravila pomagajo le delno, napredek pa je težek brez ciljane psihoterapije. Za obsesivno kompulzivno motnjo je najbolj učinkovita vedenjsko-kognitivna terapija (VKT). V Sloveniji je kar nekaj psihoterapevtov, ki so izobraženi iz tega področja zato bi bilo smiselno, da poiščeš nekoga, ki ima izkušnje prav z OKM. Dobro izhodišče je tudi, da za priporočilo vprašaš svojo pedopsihiatrinjo.
Omenila si, da si zelo hvaležna svoji pedopsihiatrinji. To pomeni, da si z njo ustvarila dober terapevtski odnos in te že pozna nekaj časa. Morda bi se lahko z njo odkrito pogovorila tudi o tem, da imaš občutek, da se stvari ne premikajo in jo vprašala glede možnosti prilagoditve terapije ali drugega mnenja. Če je Asentra edino zdravilo, ki si ga do zdaj probala, lahko zamenjata za nekateri drugi antidepresiv, na kateri boš mogoče imela boljši odziv.
Če si že probala več kot 2 antidepresiva in ne vidiš pravega učinka, ti lahko predlagam še eno možnost. V PB Ormož obstaja zdravljenje s Transkranijalno magnetno stimulacijo (TMS). Sam naziv verjetno zveni zastrašujoče, ampak v resnici gre za aparat, ki stimulira določene točke v tvojih možganih z magnetnimi impulzi. Uporablja se predvsem za zdravljenje rezistentne depresije, ampak tudi pri drugih duševnih motnjah kot npr. OKM. Lahko je ena od možnosti pri bolj trdovratnih težavah, vendar običajno ni prva izbira in se uporablja kot dopolnilo k terapiji, ne kot nadomestilo zanjo. Če te zanima, lahko pokličeš bolnišnico in se naročiš na informativni pregled. Seveda se o tem najprej pogovori s svojo pedopsihiatrinjo in vprašaj za njeno mnenje.
Upam, da ti to vsaj malo pomaga pri nadaljnjih korakih.
Nejla Đikić, dr. medicine, specializantka psihiatrije
• ra
rabimpomoc
Najlepša hvala za odgovor. Bom poskusila predlagano.
Vse dobro.