Zdravo.
Sem punca stara 16 let skoraj 17 in imam fanta ki je eno leto mlajši. Skupaj sva 4 mesece in zveza nama gre odlično. Poznava se nekje eno leto in pred tem sva bila zelo dobra prijatelja.
Že v začetku zveze sva se pogovorila kaj zares hočeva in da nebova šla prehitro. Tudi o spolnosti sva se pogovarjala in sva se oba strinjala da še imava za to veliko časa in se nama nikamor ne mudi. Nobeden od naju še ni imel prvega spolnega odnosa. On je še povedal da ga ne želi imeli pri 15 letih. Ampak zdaj si je kar na enkrat premislil in rekel kaj pa če bi poskusila. Jaz sem bila preseneča da je dobil tako idejo. Jaz pa še nevem če sva pripravljena na to. Včasih dobim jaz tudi takšno mislel da mogoče pa bi. Ko sva se pogovarjala o tem sva tudi rekla da bi šla skozi to zelo počasi saj se nobeden nima izkušen. Seveda sva razmišljala tudi o zaščiti. Si zelo zaupava, sproščena sva skupaj, iskrena in se pogovarjava o vseh stvareh.
Nevem ali je že čas ali ne. Imam prjateljico katera je imela svoj prvi spolni odnost z fantom v 2 mesecu zveze in je rekla da to ni nič takšnega da bi lahko komot. Nevem kaj naj rada bi ampak me je tudi strah in to sem mu tudi povedala in je razumel. Kaj naj naredim?
• sw
sweet16
...da ga ne želi imeli pri 15 letih. Ampak zdaj si je kar na enkrat premislil...
jah, fant je izgleda dopolnil 16 let... :-)))
• Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Zelo lepo si opisala, da imata s fantom iskren in spoštljiv odnos, kjer si zaupata, odprto komunicirata in drug drugega poslušata. Takšen odnos je dobra podlaga za vse pomembne odločitve, tudi glede spolnosti. Dejstvo, da si iskreno povedala, da si še negotova, in da je tvoj fant to razumel, kaže, da je vajin odnos zrel in da fant zna spoštovati tudi tvoje občutke.
Ko gre za prvo spolno izkušnjo, je pomembno, da se za to odločiš takrat, ko si ti resnično pripravljena in brez notranjih dvomov, in ne zato, ker si to želi nekdo drug ali ker so tvoji prijatelji to že naredili. Vsak par ima svojo zgodbo in svojo časovnico. Primerjanje s prijatelji ni vedno koristno, ker ne veš, kaj točno so doživljali in kako so se pri tem počutili.
Spolnost ljudje dojemamo različno. Za nekoga je to nekaj čisto preprostega, za drugega nekaj zelo osebnega, globokega ali pomembnega. Tudi če je tvoja prijateljica rekla, da to zanjo »ni bilo nič takega«, to še ne pomeni, da boš imela enako izkušnjo. Pomembno je, da svojih občutkov ne zmanjšaš ali potisneš na stran samo zato, ker jih nekdo drug vidi drugače.
Kljub temu da imaš včasih misel »mogoče pa bi«, ne pomeni nujno, da si že pripravljena. Telo in um se pri takih stvareh ne razvijata vedno enako hitro. Lahko imaš željo po bližini, a vseeno občutek, da ni še čas za spolni odnos.
Spolnost ni le nekaj telesnega, s seboj prinaša tudi čustveno in osebno odgovornost. Ko se odločimo za ta korak, moramo razmisliti ne le o zaščiti pred nosečnostjo in spolno prenosljivimi okužbami, ampak tudi o tem, kako bomo čustveno reagirali nase in drug na drugega po tem. Pričakovanja, občutki bližine, morebitna ranljivost ali negotovost se pogosto pojavijo šele kasneje, zato je pomembno, da sta oba pripravljena tudi na te vidike. Spolnost lahko poglobi odnos, a samo, če pride v pravem trenutku in iz pravega razloga. Če imaš kakršenkoli dvom, potem je čisto legitimno, da še počakaš. Prava odločitev je tista, ki ti prinese notranji mir in ne dodatno zmedo ali pritisk.
Lahko gresta s fantom postopoma, ničesar ni treba narediti »naenkrat«. Lahko raziskujeta bližino, telesni stik, občutke in meje počasi. Tako bosta oba dobila več časa, da ugotovita, kaj vama ustreza, in predvsem ali si to res želita. Z vsakim korakom sproti poslušaj sebe: kako se počutiš, ali ti je prijetno, ali ti je varno. Če bo prišel trenutek, ko boš v sebi čutila, da si pripravljena, boš to vedela. :) In če tega trenutka še ni – potem je čisto v redu, da si vzameš še nekaj časa.
Če boš imela še kakšen pomislek ali vprašanje, sem tu, da ti odgovorim.
Srečno!
Cita Jenko, mag. psihologije