Zdravo
Zanima me nekaj glede prvega spolnega odnosa.
Moja punca in jaz, si želiva spolni odnos, misliva da sva pripravljena (skupaj sva cca 3 leta in pol). Ona je od mene mlajša 2 leti. Kupil sem že kondome, rekla sva da vse saml z zaščito. Oba si res želiva, veva da je to sicer proti zakonu ( jaz sem 14 ), ampak ne bova nobenemu povedala.
• Pi
Pikapoka23333
Umm sori sam ne to ni normaln kr ce si ti 14 je ona 12 kar je definitiun prot zakonu in ni kle a bosta komu povedala al ne kle je to da ona lahko pr 12 letih postane noseca in sigurn ti pr 14 letih nebi skrbeu za otroka. Tkoda mislm da use to loh pocaka se neki casa kr ce se pol skregata alpa karkol sam da ti povem da lahko te prjau in vrjem da ni to nc prijetno kr se je to zgodil mojmu sosolcu k je 17 da sta sla s punco narazn in ga je prjaula. Nakonc je dubu kazn pa sta oba se strinjala s spolnim odnosom. Tkoda pac sama stojita za tem ce se kej zgodi pac sta vidva kriva kle ni kej tkoda premislta dobr
• mi
mislm_kej_tazga
počakat, da bosta oba 15+, kva vm folk ni jasn...?!
• Te
Teen
Samo res...
• Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Praviš, da sta s punco že nekaj časa par in si želita prvega spolnega odnosa. Zelo pomembno in odgovorno od tebe je, da se o tej temi pogovarjaš iskreno. Vseeno pa obstaja nekaj zadržkov glede prvega spolnega odnosa pri 14 in 12 letih.
V Sloveniji je zakonsko določena starost, ko oseba lahko samostojno odloča o svojem spolnem življenju, 15 let, kar pomeni, da bi uradno prekršila zakon. Zakon nosi globlji pomen kot le »kazen,« saj želi mladostnike zaščititi pred prehitrimi odločitvami in morebitnimi pritiski, kljub temu da pridejo iz ljubezni in močne želje. Poleg tega pa je še pomembneje, da sta oba čustveno in telesno pripravljena na spolni odnos ter se zavedata vseh pozitivnih in negativnih posledic, ki lahko pridejo s tem dejanjem. Pri 12 letih še ne moremo z gotovostjo reči, da je oseba čustveno ter tudi telesno zrela, zato se težko razsodno odloča o tako pomembnem področju, kot je intimnost. Ko bosta enkrat dopolnila 15 let, bosta starejša, bolj zrela ter bosta veliko lažje sprejela to pomembno odločitev.
Če se odločita počakati, bo to še bolj okrepilo vajin odnos. Ljubezen pa si lahko izkazujeta tudi preko drugih intimnih dejanj – poljubov, dotikov, objemov. Prav ta čas lahko izkoristita za še večje grajenje zaupanja, pogovorov in raziskovanja drug drugega, kar bo vplivalo, da bo prvič še bolj posebno.
Če pa še vseeno razmišljata o prvem spolnem odnosu, je zelo pomembno, da se zavedata, kako pomembna in odgovorna odločitev je to. Spolnost ni samo fizično dejanje, ampak je močno prepleteno tudi s čustvi, ranljivostjo, zaupanjem in posledicami, ki lahko vplivajo na vajin odnos, samopodobo in počutje. Zato je ključno, da se odkrito pogovorita o željah, pričakovanjih in pomislekih, ki jih imata. Informirajta se o tem, kaj vse spolnost prinaša: možnost neželene nosečnosti, spolno prenosljive bolezni, hkrati pa tudi posledice za razmerje in vajino počutje. Obvezno uporabita zaščito in se seznanita z različnimi vrstami možne zaščite. Ne pozabita pa tudi, kako pomembno je reči »ne«, če eden izmed vaju začuti, da še ni pripravljen, četudi se to zgodi tik pred spolnimo odnosom. Več o tej temi si lahko prebereš še na naslednji povezavi: Spolnost | #to sem jaz.
Pred spolnim odnosom dobro premislita. Vseeno je bolje, da še nekaj časa počakata, preden se spustita v spolni odnos. Do tedaj pa se čim bolj spoznajta in se imejta rada.
Če imaš še kakršnokoli vprašanje, sem ti na voljo.
Lepo bodi.
Lara Tušek, dipl. psih. (un)