Pri katerem letu lahko prvič opraviš spolni odnos
Bo
Bond007
Komičen odgovor bi bil da ne moreš, ker ti pride na vrata seksualna policija in ti prepreči da imaš prezgodaj spolni odnos. Zraven dobiš seveda še položnico.
Kratek odgovor je, takrat, ko sta OBA pripravljena na to.
Spolni odnos ni igra (!) ampak bo, kadarkoli že do tega pride, pomembno vplival na tvoj in vajin odnos do nadaljnje spolnosti in osebnega razvoja. Se pravi, zelo verjetno je, da se boš poskušal tega lotiti prezgodaj in v tem ne boš prvi, saj si večina fantov to želi čim prej. Še bolj pomembno od tvoje želje oziroma potrebe pa je, kaj si bo želela punca/partnerka - po vsej verjetnosti bo mlajša od tebe. Ne poskušaj je v to siliti, saj bo v tem primeru ona upravičeno poklicala starše in policijo kot iz prve točke, in ne boš dobil samo položnice. Prav zaradi tega so najstniki do 15. leta zakonsko zaščiteni, da ni na njih odgovornost reči DA ali NE spolnemu odnosu, ampak tako piše v zakoniku države - NE. Kako pa je kasneje, je odvisno od primera do primera; če se imata oba rada, sta zdrava in odgovorna, potem ni težav.
Če bi rad vprašal še kaj več ali ni bilo jasno, napiši in lahko nadaljujemo. Good luck!
Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Dragi fant!
Sprašuješ, pri kateri starosti bi začel s spolnimi odnosi oziroma kdaj bi imel prvi spolni odnos. Ne bi govoril o tem, pri kateri starosti bi se naj začelo s spolnimi odnosi, ampak bi rad opozoril na vrsto okoliščin, ki so pomembne za odločitev o začetku spolnih odnosov.
V zgodnejših najstniških letih najstniki in najstnice že krepko zakoračijo v puberteto, hormončki divjajo, spolne potrebe se že pojavljajo, pojavlja se potreba po njihovi zadovoljitvi, vendar je samo ta vidik še premalo za začetek spolnih odnosov. Mnogo okoliščin je za to pomembnejših, kot pa samo leta starosti.
Marsikdaj pa mladi prehitevajo in se prehitro odločajo za spolne odnose. Ob želji za zadovoljitev spolnih potreb to največkrat storijo iz radovednosti. Če pa za spolnost še niso pripravljeni, osebnostno zreli, lahko temu sledijo huda razočaranja, ki lahko imajo tudi daljnosežne negativne posledice v spolnem življenju.
Ob telesni, duševni, čustveni, socialni in še kakšni drugi zrelosti je prvi pogoj za začetek spolnih odnosov zaljubljenost oziroma ljubezen med partnerjema, iz katere zraste želja po spolnem odnosu. Pripravljenost na začetek spolnih odnosov pa mora biti obojestranska. Mlad človek sam čuti, ali je že pripravljen na spolne odnose ali še ne. Če se še ne čuti pripravljenega, naj nikar ne prehiteva! Svojemu partnerju je treba vsekakor zaupati in se ob njem počutiti varnega. Do spolnih odnosov naj bi tudi ne prišlo pod prisilo, nagovarjanjem, celo pogojevanjem (npr.: »Dokaži, da me imaš rad/a!«).
Mladostnik v zgodnejših najstniških letih zagotovo še ni pripravljen na odgovorno čustveno zvezo, v kateri se lahko prepusti zaljubljenosti oz. ljubezni, pri kateri gre za medsebojno zaupanje partnerjev, za dajanje in sprejemanje, za medsebojno dopolnjevanje v različnostih, za doživljanje varnosti v odnosu, pri vsem tem pa za prevzemanje svojega dela odgovornosti za kakovosten medsebojni odnos.
Za lep in pozitivno doživet prvi spolni odnos se morata partnerja imeti rada, morata se medsebojno spoštovati, si zaupati in doživljati varnost drug ob drugem. Prvi spolni odnos bo čudovita dopolnitev njune ljubezni. Seveda ob tem ne smeta pozabiti na uporabo katerega od kontracepcijskih sredstev. Najbolj priporočljiva je hkratna uporaba kontracepcijskih tablet in kondoma.
Naj pa še dodam, da spolnost v kakršnikoli obliki ni dovoljena do dopolnjenega 15. leta starosti.
Brane But, univ. dipl. psiholog
ba
barbie
Kaj se zgodi, če imata fant in punca spolni odnos in je punca potem noseča, zato ne vedo starši preden ji ne zraste trebuh in opazijo in je stara npr. 14 let? Ali, če pride kateri izmed staršev v sobo in ju vidi?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Draga Barbie!
Postavljaš dve vprašanji. Prvo vprašanje se nanaša na primer, kaj se zgodi, če imata punca in fant spolni odnos, punca stara 14 let, pa zanosi, starši pa tega ne vedo in opazijo šele, ko že ima večji trebuh. V drugem vprašanju pa te zanima, kaj se zgodi, če pride kateri od staršev v sobo in ju zaloti med spolnim odnosom.
Lahko si sama misliš, kako bi starša zaropotala, če bi po večjem trebuhu svoje 14 let stare hčerke opazili da je noseča. V primeru, če bi tako mlada punca zares zanosila, tega vsekakor pred svojima staršema ne bi smela tajiti. Takoj, ko bi opazila, da je zanosila, bi to morala povedati staršema, da bi se pogovorili in skupaj našli najustreznejšo rešitev.
Tudi v situaciji, ki jo omenjaš v drugem vprašanju, bi bil starš zagotovo zelo presenečen in šokiran in bi temu ustrezno močno reagiral.
Sicer pa naj še dodam, da kakršnakoli spolnost do dopolnjenega15. leta starosti ni dovoljena, zakon tega ne dovoljuje in jo opredeljuje kot kaznivo dejanje.
Brane But, univ. dipl. psiholog
Ev
Evgrnja
V šoli smo mi imeli samo to da je starost zakonsko 15 let. Občutek imam da oni mislijo, ali pa je v praksi res tako, da se v OŠ začnejo bolj mehke igre recimo poljubljanje v srednji šoli pa že spolni odnosi. Oziroma ne nagovarjajo da bi počakali. Ker se kaj, zavedajo da so radovedni ljudje. Kao da vsak odgovarja sam zase če še ni bil pripravljen takrat.