Pozdravljeni
Stara sem 26 let in se nis3n imela spolnih odnosov. Do zdaj nisem spoznala še nobenga tipa (vem zdej je ze pozno) in ko postudiram da bi z kom kaj mela me zacne biti strah ker sem si vedno zelela doziveti prvic z nekom ko ga bom mela rada. Ampak ko pomislim da bi mela fanta in na prvi seks me rata strah kak mu povedat da se nisem pa da nisem izkusena on je pa ze prej mel velik izkusenj. Ker ostale punce zgubiji nedolznost velik prej . Od kot ta strah pa nisem imela nobene slabe izkusnje iz otrostva ali kasneje.
Hvala za odgovor
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, da si mi pisala. Ljudje smo različni - v življenju imamo različne izkušnje, želje in s tem tudi različne "časovnice". S tem, da pri 26 letih še nisi imela prvega spolnega odnosa ni nič narobe, še posebej, če še nisi imela resnega partnerja.
Praviš, da te je strah, ko pomisliš na to, kako partnerju povedati, da bo to tvoj prvi spolni odnos. To je povsem razumljivo, še posebej, če še nisi prepričana, da mu lahko popolnoma zaupaš. Bi ti pa predlagala, da se raje bolj osredotočiš nase - če se ti zdi, da boš bolj sproščena, če boš partnerju povedala, da še nisi imela spolnega odnosa, to seveda stori! Če tega ne bo dobro sprejel in bil razumevajoč, je pa v vsakem primeru boljše, da z njim nimaš prvega spolnega odnosa. Pomembno je namreč, da je prvi spolni partner nežen in ljubeč, saj je drugače prvi spolni odnos za ženske lahko zelo boleč. Možno je, da te je malo strah spolnega odnosa tudi zato, ker je na tej točki prvi spolni odnos nekaj, o čemer premišljuješ že več let in je postal neka ogromna stvar, skoraj kot velika prelomnica v tvojem življenju. Če veliko premišljujemo o enih in istih stvareh, se nam lahko zazdi, da so večje in pomembnejše kot v resnici so. S tem postanejo tudi stresne in nas jih lahko postane strah. Se ti zdi, da bi lahko bil to razlog za tvoj strah?
Kar pogumno. Menim, da bi se morale ženske bolj ukvarjati s tem, kako se bomo me počutile med spolnim odnosom in kaj bo nam ustrezalo ter česa si me želimo in manj s tem, da nas skrbi, kaj bo o tem ali onem mislil naš spolni partner. Poskusi tako premakniti svojo energijo in nekoliko spremeniti način razmišljanja, pa bo mogoče tudi prvi spolni odnos postal manj zastrašujoča stvar. Mislim, da je super, da si čakala, da prvi spolni odnos doživiš s partnerjem, ki mu zaupaš in veš, da ga imaš rada ter ima on rad tebe.
Lepo te pozdravljam,
Ajda Novak, mag. psihologije