Živijo!
Pred nekaj tedni, sem ugotovila, da je nekdo iz sesmega razreda baje zaljubljen vame.
Kmalu sem ugotovila, da je to tisti fant, v katerega sem tudi jaz. Zdaj, po nekaj tednih, se približuje šolski plesm med tem pa sem malce izgubila upanje, da je dejansko zaljubljen. Zdaj, en dan pred plesom, je moji prijateljici pisal, da mu izgledam luškana in, da bi rad govoril z mano! Nato je še omenil, da če na ples pridem, da me bo vprašal, če grem plesat z njim.
Tukaj pa nastanejo trije problemi. Začelo me je skrbeti kako izgledam, zato sem začel hujšati in shujšala sem 4kg. Ne znam se ustaviti, a ne izgleda mi kot motnja hranjenj saj jem dovolj in ne odrekam hrane. Le malce se pazim a se bojim, da se iz tega kaj razvije!
Drugi problem je ta, da nisem preveč dobra v plesu in niti ne vem kako in kaj mu naj odgovorim če me vpraša!
Tretji problem pa je drugačen. Saj sem vesela, da me želi povabiti na ples ampak ne želim, da bi samo plesala! Ne vem kako mu naj povem, da mi je všeč, saj je vseeno fant in fantje so lahko zelo zahtevni! Ampak, če mu ne povem bo vse zaman! Vse!
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Prva ljubezen je zares posebna, zato verjamem, da imaš mešane občutke: navdušenje, strah, pričakovanje, srečo ...
Zanima me, zakaj si začela hujšati? Imaš slab občutek o svojem telesu? Se dobro počutiš v njem? Kako je to povezano s fantom, ki si mu všeč? Za ljudi, ki jih imamo radi in imajo radi nas, nam ni treba spreminjati naše podobe, saj nas imajo radi točno take kot smo. Če te skrbi, da bi se iz tvojega hujšanja razvila motnja, bodi pozorna, da dovolj ješ in da ješ raznoliko. Če ne veš, koliko bi morala jesti, lahko ješ vedno, ko je tvoja družina, prijateljice in jeste skupaj. Do nekaj kilogramov mesečno lahko teža pri mladostnicah in ženskah niha, med drugim tudi zaradi menstrualnega cikla, tako da bo mogoče še vse v redu. Pozorna si lahko na znake motnje hranjenja, to so lahko: izkrivljena podoba o lastnem telesu, pretirano odrekanje hrane, ki lahko povzroči tudi prepire, uničenje medosebnih odnosov z družino in prijatelji, bruhanje, zelo nizka telesna teža, težave s koncentracijo in spominom in težave z učenjem. Seveda pa velja, da so motnje hranjenja različne, pa tudi ljudje smo različni, zato se lahko pojavijo tudi drugačni simptomi.
Če te bo fant vprašal na ples, reci JA! Morda tudi on ni najboljši plesalec, ali pa je in te bo lahko vodil, ampak to sploh ni pomembno. Med plesom se bosta drugače povezala, to lahko postane eden izmed lepših spominov. Če mu želiš povedati, da ti je všeč, mu lahko morda to poveš med plesom, še posebej, če bo kak počasnejši ples. Lahko mu poveš na uho in bo romantično.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, mag. psihologije