Kakšna je razlika med zobozdravnikom ki se ukvarja s protetiko in nekom ki je končal protetiko na zdravstveni fakulteti? Kaj dela vsak od teh? Kakšna je razlika v študiju in znanju? Vem da zobozdravnik ima dentalna medicino narejeno zanima me znanje in delo potem v praksi?
• Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
načeloma se zobozdravnik ne ukvarja s protetiko, saj to počne nekdo, ki je končal program, vezan na protetiko.
Torej zobozdravnik je splošni zobozdravnik (lahko tudi specialist). Skrbi za zdravje zob in ustne votline: popravlja zobe (plombe), zdravi karies, izvaja čiščenje zobnega kamna, dela ekstrakcije (puljenje) zob, itd. Lahko naredi osnovne protetične nadomestke (npr. enostavne proteze ali krone), če ni potrebna posebna protetična obravnava.
Zobni protetik je specialist, ki se je dodatno izobrazil za protetiko. Ukvarja se s pomanjkanjem zob – izdeluje in namešča umetne nadomestke: totalne ali delne proteze, zobne mostičke, krone, implantate itd.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
• Hv
Hvalčka
Kakšna je razlika. Med zobozdravnikom specialistom in nekom ki je na zdravstveni fakulteti študiral? Kakšne specializacije v zobozdravstvu sploh obstajajo?
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Zdravo,
zobozdravnik specialist je najprej zaključil študij dentalne medicine (običajno 6 let) na medicinski ali zdravstveni fakulteti, nato pa opravil specializacijo iz določene veje zobozdravstva. To je podoben princip kot pri zdravnikih — splošna izobrazba + specializacija.
Študent zdravstvene fakultete je oseba, ki je lahko vpisana na različnih študijskih smereh — recimo:
dentalna medicina (če gre za prihodnjega zobozdravnika),
zdravstvena nega (medicinska sestra),
fizioterapija,
laboratorijska medicina,
radiološka tehnologija ipd.
Torej - ne vsak, ki študira na zdravstveni fakulteti, bo zobozdravnik. In ne vsak zobozdravnik je specialist — najprej so splošni zobozdravniki, potem pa lahko naredijo specializacijo.
V Sloveniji (in tudi drugod po Evropi) obstaja nekaj priznanih specializacij, med katerimi so najpogostejše:
Oralna kirurgija – izpuljenje zahtevnih zob, operacije čeljusti, implantati itd.
Ortodontija – poravnava zob in čeljusti s pomočjo aparatov.
Parodontologija – zdravljenje bolezni dlesni in obzobnih tkiv.
Otroško in preventivno zobozdravstvo (pedodontija) – oskrba otrok in mladostnikov.
Protetika – zobne proteze, mostički, krone.
Endodontija – zdravljenje zobnih korenin (npr. »živcev«).
Stomatološka ortopedija – povezano s protetiko in rekonstrukcijo zobnega loka.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike