Pozdravljeni, sem dijakinja 4. letnika gimnazije in sem zaradi mature, testov popolnoma izcrpana, ne vem, kako se bom naucila vse za maturo, nimam vec koncentracije in konstantno sem zalostna ter utrujena.
Hodim sicer k vedenjski psihologinji, kjer z nekimi nalogami ugotavlja mislim da mojo koncetracijo (ADHD?). O mojih stiskah pa se z njo ne pogovarjam veliko in ne vem, ali ji lahko naslednje srecanje omenim, da sem vedno bolj in bolj anksiozna, zalostna in da cutim praznino.
Vcasih sem imela veliko hobijev, s katerimi sem si krajsala cas, vlagala energijo, predvsem pa se zabavala in opazam, da sem se takrat lazje ucila kot sedaj, ko sem svoj sport morala opustiti zaradi poskodbe. Mislim, da bi mi mocno pomagalo, da bi tudi v tem odbobju nekaj trenirala, zelim si nekaj doseci, imeti prijatelje s skupnim ciljem. Nimam pa energije, da bi se na kak sport sploh prijavila. Najtezje mi je ob vecerih, ko me zadane val depresije, ne morem se uciti, tezko se spravim v fitnes ali tect, nimam apetita, izoliram se (kar vse se poslabsa...).
Vcasih imam zeljo, da bi se urezala, non stop pa si trgam kozo tako na obrazu in lasiscu, kot tudi drugje po telesu. Stalno cutim nemir, vse me skrbi, pocutim se nicvredno, vedno pa sem tudi zaspana in utrujena. Ne znam si vzeti casa zase in prepogosto se druzenju izogibam, ceprav se zelim druziti in ne vem, zakaj to delam. Ko sem zivcna se velikokrat obnasam otrocje, predvsem pa jokam in stalno me boli zelodec, zeloo sem razdrazljiva.
Prosim, da mi pomagate ker ne vem kako naj si sploh pomagam, sem obupana, vse je tako tezko in ne da se mi vec, nocem biti vec jaz.
Hvala
Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svoje občutke.
Toplo ti svetujem, da se o tem pogovoriš s svojo psihologinjo. Prvič zato, ker jo že poznaš in ji verjetno lahko zaupaš, drugič zato, ker je veliko lažje svetovati, če gre za osebni stik in pogovor, tretjič pa zato, ker je vedenjska psihologinja, in ti bo glede tvojega vedenja (trganje kože, umikanje vase, izoliranje od prijateljev, nedejavnost v smislu neukvarjanja s športom) znala najboljše pomagati.
Do takrat, ko ponovno navežeš stik z njo, pa samo tole: ko smo izčrpani in se nam vsega preveč nakopiči, nimamo volje in motivacije športati ali se družiti s prijatelji. Enostavno nimamo dovolj energije, da bi jo vlagali v odnose in v telo. Hkrati pa bi se ravno takrat morali gibati, saj z gibanjem spravimo iz telesa ves balast, toksine in odvečno mentalno energijo (pritisk zaradi ocen, težave s pozornostjo, prekomerne skrbi in vse ostalo, kar se nam nakopiči in ostaja v telesu, ker ga ne damo ven iz sebe, iz uma in telesa).
Če boš zmogla, bi se morda vpisala v kakšno aktivnost ali pa šla vsaj občasno s kom, ki mu zaupaš, na kavo. Ne iti s komerkoli, ker trenutno nimaš energije za aktivno druženje, raje pojdi s kom, ki te razume in ti ne bo treba vlagati preveč energije v pogovor. Kaj se tiče športa morda trenutno ni pravi čas za neko povečano vlaganje napora in energije, lahko pa izbereš aktivnost, kjer ni treniranja in truda, je pa vseeno gibanje, ki ti je všeč in ki ti pomaga, da premakneš telo in mu daš novega zagona (mogoče ples, joga ali celo pilates, če bi zmogla). Vzemi si "na easy", nič na silo, lepo počasi, da boš spet pridobila malo več energije in veselja. Če se boš preveč vpela, si lahko spet prehitro izžeta.
Vedi tudi to, da gre za prehodno obdobje, saj ko bodo počitnice in bo to za tabo, bo spustil ta pritisk, stres, anksioznost, ki jih čutiš v vseh porah tvojega telesa, uma in čustvovanja. To obdobje mature je eno najbolj stresnih v življenju mladostnika, zato si dovoli, da si trenutno pač slabše, ker je res ogromno učenja in truda. Ravno zaradi povečanih naporov je tudi telo šibkejše, saj trenutno vlagaš veliko več energije v učenje kot kadarkoli prej. In to se pozna tako na telesu kot na psihi. Ravno zato čutiš nemir, utrujenost, zato si trenutno v težki situaciji, kjer gre res ogromno energije za učenje in to se nekje mora poznati (ponavadi v telesu, saj jemlješ zadnje moči, da bi to speljala skozi).
Zdrži. Boš videla, da je prehodno in ti bo potem lažje. Vseeno pa te toplo spodbujam, da se pogovoriš s svojo psihologinjo, ki ti bo znala skozi oseben pogovor in terapije še bolj pomagati predelati to stisko. Ko bo to mimo, boš lažje šla naprej in ti bo lažje biti ti, saj boš spet imela energijo, voljo, predvsem pa počitnice in poletje, ki ti bodo dvignile razpoloženje na čisto drug nivo :)
Želim ti vse dobro, pa srečno!
Marjetka Gojkošek, mag. psihologije