Zdravo, prosila bi za zelo hiter odgovor, ker ja, zanima me, kako naj svojemu psihologu pač povem, da pač, ko imam ekskurzijo, šolsko, pač mi to povzroča zelo ogromno stresa, ker pač res nimam pač šolskih prijateljev in to mojo socialno anksioznost zelo pač poslabša. In ne vem, kako naj to omenim, brez da bi zgledalo, da tako prosjačim za opravičilo, ampak ja, pač bi prosila za opravičilo za ekskurzijo. In pač, a je to sploh možno, da mi napiše? In pa, a bo mislil, da prosim pač na kak način naj to pač povem njemu, da bo tako razumel in da ne bo pač tako mislil, da prosjačim za opravičilo? Pač, a mi lahko prosim poveste točno, kako naj to povem?
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
če te prav razumem nisi prepričana kako bi ubesedila svojo prošnjo psihologu. Zaradi socialne anksioznosti ti šolske ekskurzije povzročajo stres.
Na vprašanje ali je možno, da ti psiholog napiše 'opravičilo' za odsotnosti na šolskih ekskurzijah ti ne znam odgovoriti. Verjetno lahko napiše priporočilo šoli, šola pa potem sama odloči kje ti lahko stopijo naproti. Nekatere ekskurzije so obvezne, saj z njimi opraviš določene potrebne ure pouka. Več ti lahko razloži razrednik.
Ekskurzija je sama po sebi dobra stvar, saj vam dijakom omogoča spoznavanje novih stvari izven šolskega okolja prav tako vam omogoča druženje, ki je drugačno kot v šolskih prostorih. Prav na takšnih dogodkih se oblikujejo vezi med mladimi. Škoda je, da bi takšne dogodke izpuščala. Dajejo ti možnost premagovanja strahu, odmikanje od takšnih dogodkov na dolgi rok ne bo prineslo izboljšanja na tem področju.
Svetujem ti, da si doma oblikuješ zapis na listu (kaj želiš povedati). Nato preberi in preveri kako se to sliši, ko besedilo prebereš naglas. Bi bilo dobro kakšno besedo zamenjati, jo bolj objasniti? Zapiši svoje strahove glede sodelovanja na ekskurziji, kaj te bremeni, kje vidiš težavo in kje ti lahko on kot strokovnjak pride na proti. Na pogovoru s psihologom jasno obrazloži svojo skrb, kot si jo zapisala na papir. S svojimi besedami, le tako boš najbolj pristna. Psiholog ti bo postavil še dodatna vprašanja. Verjamem, da se bosta dogovorila tako, da bo najbolje zate in za tvoje zdravje.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije