pozdravljeni,
kot prvo me zanima nekaj: malo sem si brala vprašanja in težave mladostnikov ki so pisali na to spletno stran in prosili za pomoč in ne razumem kaj pomeni da se 'zadovoljuješ'. se nikoli nisem slišala in zelo bi bila vesela razjasnitve te besede.
in se nekaj, vse moje sošolke pijejo veliko kave, veliko ljudi okoli mene govori kletvice, jaz jih pa ne, čeprav sem v tem obdobju da me tudo starši jezijo in včasih me mika da bi rekla kakšno. bi mi bilo lažje če bi bila taka kot ostali? čeprav se mi to ne zdi prav bi mogoče se lažje vključila. in ko smo že pri tem, pri pouku smo 3 punce kao prijateljice ampak imam vedno občutek da sta onidve bolj povezani kot z mano. ne vem kako naj se vključim, eno poznam že od vrtca eno pa poznam od 6 razreda.
zares hvala za odgovor in pomoc
lp
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zadovoljevanje je okrajšano samozadovoljevanje ali masturbacija, ki pomeni draženje lastnih splovil z namenom doseganja užitka ali orgazma. Mladostniki pogosto začnejo spolnost odkrivati preko lastnega telesa - tako, da ugotavljajo, kakšni dotiki so jim všeč in kakšni ne. Ko najdejo tiste dotike, ki jim ugajajo, jih lahko ponavljajo, saj ob njih občutijo užitek, temu pa rečemo samozadovoljevanje.
Kar se tiče vrstnikov in vključevanja v družbo, se boš vedno najlažje vključila, če boš točno taka kot si. Ne začni torej piti kave ali preklinjati samo zato, da bi se vrstnikom zdela enaka kot so oni. To niso pomembne lastnosti, po katerih bi izbirali prijatelje in čisto v redu je, če s prijatelji nimate čisto enakih navad. Praviš tudi, da se ti zdi, da sta prijateljici, s katerima se družiš, med sabo bolj povezani kot s tabo. Na njuno vedenje na žalost ne moreš vplivati, lahko pa večkrat organiziraš druženje, da te bosta mogoče na tak način bolj opazili in vključili.
Lepo bodi.
Ajda Novak, mag. psihologije