Kaj pomeni, da se mora človek podzavestno odločit, da se hoče izboljšat in začet delat v smeri, da bi se pozdravil depresije in samopoškodb? Meni vsi govorijo, da se morm podzavestno odločit in da ko se bom, bom sprejela pomoč, ki jo rabim... Na terapijah sploh ne sodelujem, ko mi terapevtka reče, da nej probam it v gozd in opazujem naravo in da se bom po tem bolje počutila, jaz ji rečem, da mi to ne bo pomagalo in za vse kar mi predlaga, takoj rečem da mi to ne bo pomagalo, ker ko bom prišla domov bo vedno isto, spet isto negativno razmišljanje. Tako da vsem, ki mi hočejo pomagat in jim rečem, da pač tako je in da mi ni pomoči, rečejo, da se morem PODZAVESTNO odločit... Ampak ne razumem, ker glede na to, da sm poiskala pomoč pri terapevtki in tudi pri psihiatru, bi si želela nekaj narest al kaj vi menite? Al sam zavestno govorim, da hočm hodit na terapije in k psihiatru, da bi me nekdo poslušal. Podzavestno pa še nism pripravljena?? Mogoče si podzavestno govorim, da nisem dovolj bolna, al pa me je tako strah kaj bo ko bom "zdrava", kaj bo v prihodnosti, v življenju, kako bom hendlala, ker zdaj sem varna, ker imam pomoč, potem ne bo nobenega več in se tega sploh ne zavedam zares... Ne razumem se! Prosim da mi pomagate
• Uredništvo
Jasna Verčko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
verjamem, da si se znašla v stiski in da ti je težko, ko je treba vložiti veliko truda v izboljšanje svojega počutja, pa ni otipljivih rezultatov. Razumljivo je, da se ob tem sprašuješ, ali je sploh smiselno obiskovati strokovnjake in ali si boljšega počutja dovolj želiš.
Zanima te, ali mora biti tvoja odločitev za zdravljenje podzavestna. Podzavest je koncept, ki ga obravnavajo predvsem psihoanalitične usmeritve terapij. Sama pa se temu izrazu raje izogibam, saj se mi zdi, da včasih nanj prelagamo preveč odgovornosti in se v bistvu počutimo nemočne. Namesto tega se raje osredotočiva na tvojo motivacijo za zdravljenje. Vsekakor si določen del motivacije že izkazala, saj si poiskala tako strokovno pomoč v živo kot tudi tukaj v naši svetovalnici. Nekdo, ki bi obupal in si boljšega počutja ne bi želel, tega zagotovo ne bi storil. Glede na prebrano bi rekla, da se je tvoje zdravljenje za trenutek ustavilo oz. je napredek tako minimalen, da ga ne opaziš. To je popolnoma normalen pojav ob obiskovanju psihoterapije. Včasih je pač tako, da narediš tudi kakšen korak nazaj, pa potem kdaj pozneje dva koraka naprej. Ne zdi se mi, da bi bil to zadosten razlog, da s terapijo prekineš. Psihoterapija je naporen proces, v katerega tako pacient kot terapevt vložita veliko truda in zanj je potrebna vztrajnost.
Napisala si, da težko storiš, kar ti naroči terapevtka, tudi če gre le za sprehod. Glede na to, da gre v tvojem primeru za depresijo, ni nič presenetljivega, da je težko zbrati voljo in motivacijo tudi za preprosta opravila. Predlagam, da začneš počasi, in sicer tako, da je na začetku dovolj že npr. 5-minutni sprehod. Potem pa postopoma povečuješ količino. Enako velja za druga opravila. V kolikor pa ugotavljaš, da se s terapevtko ne ujameš najbolje (kar se tudi lahko zgodi), pa lahko razmisliš tudi o drugi terapevtki, o drugačni vrsti psihoterapije ali pa o obisku kliničnega psihologa. Žal je tako, da ni nekega recepta za terapijo, ki bi ustrezala vsem in je treba upoštevati tudi preference in pričakovanja posameznega pacienta.
Upam, da ti bo moj odgovor nekoliko razsvetlil situacijo, v kateri si se znašla. Dobrodošla si, da se ponovno obrneš name ali na katerega od svetovalcev tukaj.
Želim ti veliko vztrajnosti!
Jasna Verčko, mag. psihologije