Pozdravljeni.
Sem v 9 razredu in me čaka vpis v srednjo šolo. Želim si iti na BIC, smer veterinarski tehnik. Če bom imela take ocene kot jih imam zdaj bom imela skupaj z devetim razredom 154 točk. sem učenka z dodatno stokovno pomočjo in imam disleksio. Z vso močjo se trudim za šolo a mi takozelo ne gre. Že od petega razreda s želim it na to šolo in nevem kaj naj, če nebom sprejeta. drugi dve veterinarski šoli sta predaleč in bi mogla biti v diaškem domu. Ob petkih se bi domol vozila 2-3 ure. to je veliko časa in sem se odločila, da bom probala priti na BIC.
Letos je bila omejitev visoka in me skrbi, da ne bom sprejeta. To je zame prava nočna mora. Konkurenca na te šoli je zelo visoka. Nevem kam bišla v drugo šolo poleg veterine. Kmetijska šola mi ni všeč, saj je velik del izobraževanja namenjen rastlinam namesto živalim. Sem čisto izgubljena in potrta, saj si po točno te končani šoli mislim zgraditi močno kariero veterine. Če ne pridem na to šolo bo šel moj trud v nič. Moje življenje bo uničeno. Prosim za nasvete. Prosim za iskušnje ljudi, ki so bili na podobnem mestu kot jaz.
Te
Teja
Tudi jaz si že od petega razreda želim na to šolo, vendar imam drugačne skrbi. Ta šola je za mene predaleč in bi tudi jaz morala biti v dijaškem domu, ampak moj problem je domotožje, še posebej zato ker sem težko brez živali že samo dva dni. Tudi jaz imam podobne sanje kot ti in iščem pomoč in verjamem v to, da boš sprejeta, tudi jaz imam povprečje okoli štiri, tudi mene je strah in upam na najboljše. Lp
kr
kr ena iz nekje
no. Upam da nama bo uspelo in bove lahka sošolke
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Najprej bi te rada pohvalila. Zelo lepo je videti devetošolko, ki ve, kaj jo v življenju veseli, kaj si želi postati po poklicu in tudi pozna pot do tja. Seveda poklic ni edina stvar v življenju, je pa pomemben del, ki daje smisel in občutek izpolnjenosti. In za stvari, ki so nam v življenju pomembe, se je vredno potruditi.
Sama si že ugotovila, da je zate najbližja srednja šola s programom »veterinarski tehnik« BIC Ljubljana. Predlagam ti, da si šolo ogledaš na dnevu odprtih vrat (bo v sredo, 31. 1. 2024, od 15. do 18. ure; več informacij je tukaj: https://www.bic-lj.si/obvestila/dan-odprtih-vrat-0) in na informativnem dnevu. Tam boš lahko vprašala vse, kar te zanima. Z obiskom šole namreč ne boš pridobila samo pomembnih informacij za vpis in o samem programu, ampak si boš šolo tudi ogledala. Poglej si hodnike, učilnice, profesorje, dijake in si poskusi predstavljati, da obiskuješ to šolo. Razmisli, kako se počutiš. Ti je všeč? Se vidiš tukaj?
Praviš, da te skrbi, ali boš na program »veterinarski tehnik« na BIC Ljubljana sprejeta, saj je bila lani visoka omejitev vpisa, ti pa imaš zaradi disleksije dodatno strokovno pomoč. Praviš tudi, da v letošnjem šolskem letu pri šolskem delu ne gre. Ne obupaj, obrni se na izvajalce DSP ter na učitelje pri dopolnilnem pouku in jim zaupaj svoje težave. Tam so zate ravno z namenom, da ti pomagajo pri učenju in pri premagovanju izzivov, ki jih imaš zaradi disleksije. Mogoče so bili nekateri načini učenja zate do sedaj koristni, da boš pri šolskem delu še naprej uspešna pa morate mogoče sedaj najti še kakšen nov način oz. kakšno novo učno strategijo. Mnogi učenci z disleksijo so močnejši na govornem področju in jim pri učenju ustreza, da snov glasno ponavljajo ali pa si učno snov posnamejo in nato poslušajo svoje posnetke – bi ti tak način učenja ustrezal? Prepričana sem, da boš s skupaj s svojimi izvajalci DSP in vašo šolsko svetovalno službo našla pot do uspešnega učenja.
Pa sva že pri točkah. Na spletni strani (tukaj: https://www.bic-lj.si/vpis-v-1-letnik-bic-ljubljana-gimnazije-veterinarske-sole) so navedene točke pri omejitvi vpisa zadnjih nekaj let. Lani je bilo za vpis na program »veterinarski tehnik« potrebnih 154 točk. Torej ravno toliko, kot praviš, da jih boš verjetno imela. Ne vemo pa, koliko točk bo potrebno za vpis v naslednjem šolskem letu, lahko manj, lahko pa tudi več. Ali veš, da imaš lahko DSP tudi v srednji šoli? Če so zate DSP in prilagoditve koristne, potem je smiselno, da bi imela odločbo tudi v srednji šoli. O tem se nujno pogovori s starši, izvajalci DSP in z vašo šolsko svetovalno službo. Pomembno je namreč, da dajo starši in šola vlogo za DSP v srednji šoli pravočasno – najbolje čim prej. Ko boste dali vlogo za DSP napišite, da si želiš obiskovati srednješolski program »veterinarski tehnik« na BIC Ljubljana. Če bo vloga pozitivno rešena, bo srednja šola dobila tvojo odločbo. To pomeni, da boš z odločbo usmerjena na program »veterinarski tehnik« na BIC Ljubljana in da boš na ta program sprejeta pod pogojem, da boš v primeru omejitve vpisa dosegala 90 % zahtevanih točk. Torej, če bo zahtevanih 154 točk, boš na program sprejeta, če jih boš dosegla 138,6 ali več. Ta podatek pa daje več upanja, kajne? Prosim, da se o tem še pogovoriš s svetovalno delavko na vaši osnovni šoli, ki te bo pri vpisu v srednjo šolo usmerjala. O tem si več lahko prebereš na spletni strani Zavoda RS za šolstvo, odgovor št. 14 (povezava: https://www.zrss.si/usmerjanje-otrok-posebne-potrebe/pogosta-vprasanja-in-odgovori/).
Vsekakor pa smo šele na sredini šolskega leta in je pred tabo še veliko ur pouka in učenja. Predlagam ti, da si za motivacijo narediš en prav poseben plakat in si ga nalepiš na vidno mesto. Na plakat ali velik list nalepi svojo fotografijo (ali nariši sebe), okoli pa nalepi slike programa »veterinarski tehnik« in šole BIC Ljubljana (najdeš jih na njihovi spletni strani), slike živali ter si napiši spodbudne besede in stavke (npr. »Zmorem«, »Vaja dela mojstra«, »Vsemu bom kos« ipd.). Naredi si tak plakat, da te bo spodbujal, ko boš imela veliko dela za šolo in ko ti bo učenje težko. Tako boš imela vsak dan pred očmi svoj »zakaj« in svoj cilj.
Za zaključek pa še misel, ki ti je mogoče ne bo prijetno slišati. Včasih se zgodi, da kljub temu, da se potrudiš po svojih najboljših močeh, ne dosežeš svojega cilja. Res ti iz srca želim, da boš sprejeta na željeno srednjo šolo. Vseeno pa te spodbujam, da razmisliš tudi o tem, kam bi se vpisala, če na veterinarskega tehnika ne boš sprejeta. Preglej mogoče še druge programe na BIC Ljubljana, ki bi te lahko zanimali. Razmisli, ali obstajajo še drugi načini, da bi se v svojem poklicu ukvarjala z živalmi, četudi nisi po izobrazbi veterinarski tehnik – npr. lahko delaš v trgovini z živalmi, v pasjem salonu, zavetišču za živali, v živalskem vrtu, hotelu za živali ipd. Vse naštete ustanove lahko obiščeš in zaposlene tam povprašaš o njihovem delu in poklicni poti. Predvsem pa ti želim, da ne obupaš in da slediš svojim ciljem, četudi boš na poti naredila kakšen ovinek ali naletela na kakšno oviro.
Navijam zate!
mag. Katja Nastran, univ. dipl. psihologinja, šolska svetovalna delavka