Zdravo.
Imam problem in ne vem kaj naj. Všeč mi je 15 let starejši fant. Z njim se družim približno dva tedna na leto. je zelo zabaven in me večkrat ogovori, a danes se mi je zgodil to: Na hitro sem ga šla pozdravit, saj sem bila blizu kjer je on. Prejšnjič sem mu povedala, da imam darilo zanj in danes sem mu ga dala. Ko sem prišla, je bil videti zaskrbljen in naveličan... Tam sem bila le 3 minute, saj sem se počutila krivo. Vedno ko sem tam, ga pridem pozdraviti in poklepetati, danes pa se je zdelo, kot da ga ne zanimam več. To si mu želim povedati, a se bojim, da se bom zdela še bolj "nadležna". Ne vem, kako naj reagiram. Nekaj mojih prijateljic ga pozna in zato me je strah tudi tega, da če izvejo, da me bodo postrani gledale. Ne znajdem se... Prosim za čim hitrejši odgovor.
Aja, pa še to! Nekega dne sta med matematiko v šoli do mene pritekla 2 sošolca in v smehu je eden rekel: Hej, a veš da je ------ zaljubljen vate?! Začudena sem bila, a nisem prepričana ali je to res. Čez dober teden, ko je to vedela že cela šola, on pa se je pred mano skrival, sem se odločila da ga vprašam prek pisma. Dala sem mu ga, ko sva sama čakala na kombi ker hodiva na istega. Bil je res čuden občutek... Ko ga je vzel je bil tako "ja, ja" in je zdolgočasen vstopil v kombi. Do sedaj mi ni rekel še nič.
Prosim za hiter odgovor! l.p.
l.p.
Uredništvo
Sara Špiljak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Sana!
Najprej naj se ti zahvalim, da si se obrnila na našo Svetovalnico in da si z mano delila svoja razmišljanja in občutja. Če prav razumem, si trenutno v dilemi, ker sta ti všeč dva fanta, do obeh si na nek način pristopila in na nek način svoja občutja izrazila, od obeh pa si dobila nejasen odziv in si zdaj v dvomih, kaj to pomeni. Zaljubljenost in simpatije so povsem normalen del odraščanja in povsem razumljivo je, da v tem obdobju pogosto čutiš dvom o tem, ali druga oseba doživlja ista čustva, vendar pa tvoja dejanja kažejo na to, da si pogumna in da te ni strah prevzeti pobude pri navezovanju stikov z osebami, ki so ti všeč.
Če prav razumem, te trenutno zanima predvsem prvi fant, o katerem si govorila. V prvi vrsti je pomembno, da se zavedaš, da je 15 let starostne razlike zelo veliko, sploh v tvojem starostnem obdobju, saj si sama mladostnica, ki še raziskuje odnose, on pa je že odrasel človek, kar pomeni, da trenutno ni primeren, da bi imela z njim romantičen odnos, ker to ne bi bilo ne varno ne enakovredno. To nikakor ne pomeni, da so tvoja čustva napačna, saj je povsem normalen del odraščanja občutek naklonjenosti do različnih oseb, tudi do odraslih.
Vidim, da te tudi skrbi, kaj si o tebi mislijo različne osebe - kaj si misli ta starejši fant, kaj si bodo mislile tvoje prijateljice, kaj si misli fant iz tvoje šole, ki naj bi mu ti bila všeč. Pomembno je, da se zavedaš, da imaš pravico izražati svoje občutke, hkrati pa imaš pravico, da postavljaš meje in da se umakneš iz situaciji, ki bi zate znale biti neprijetne. Najbolj pomembno je, da se bolj kot na mnenje drugih osredotočiš na svoje misli in občutke - ob čem se počutiš dobro, v katerih situacijah ti je neprijetno in bi se iz njih raje umaknila. Osredotoči se nase, na svoje prijatelje in svoje hobije. Prava, varna in prijetna simpatija bo že prišla.
Če ti tvoje misli povzročajo preveč bremena ali zmede, ti priporočam, da se o tem pogovoriš tudi z odraslo osebo, ki ji zaupaš - morda s kom od staršev ali učiteljev, vedno pa se lahko obrneš tudi na svetovalno delavko na svoji šoli. Taka čustva so nekaj, česar res ne rabiš nositi sama.
Želim ti vse dobro na tvoji poti,
Sara Špiljak, dipl. psihologinja (un)