Hej! Jaz sem oseba, ki velikokrat komplicira. No in jaz npr. če gledam kakšen film, kjer nekdo ubija ljudi, potem me je čez nekaj časa strah da bom tudi jaz ubijala. Potem začnem razmišljati če mi je to fajn in potem pridem do tega, da mi je mogoče fajn, čeprav vem da mi ni ker si samo domišljam. Potem če se kje pogovarjamo o lejzbikah pa o teh stvareh, mene rata strah da sem pol tut jaz lejzbika, ceprav vem da nisem. In potem si zacnem domisljat da so mi vsec punce in ko kiro vidim sem tko a mi je vsec? Ceprav vem da mi ni ker si spet sam domisljam. Pol ce se pogovarjamo o kakih boleznih npr. Levkemiji me ful rata strah da jo bom dobila in pol zacnema razmislat in kr naenkrat dobim te simptome in smo tko uno joj ka ce jo imam? Ampak spet vem da si samo domisljam, ampak potem si recem kaj pa ce?
no da povzamem. Pac ce vidim kako stvar potem me rata strah in pol Prevec razmisljam o tej stvari in potem zacnem razmisljati da imam npr. to bolezen. Ampak jaz vem da je nimam, ker se ze tok poznam da vem da sam mislim tko. Po se pa tko en teden sikiram zarad tega pol mi je pa tko useen.
Pac a je to normalno, ker vem da je moja mami tut bolj tak karakter tak da mam vrjetn to po njej. Pa pol sm neki brala o anksiozni motnji, ampak nisem vsega prebrala ker vem da ce bom, da me bo strah in da se bom tko pocutla...
prosim res
• Uredništvo
Ana Koščak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Najprej oprosti, da si nekoliko dlje časa čakala na moj odgovor, ampak upam, da bom v nadaljevanju lahko čim bolje naslovila tvojo težavo. Tvoja situacija se sliši kar stresna, saj opisuješ, da veliko razmišljaš o stvareh in situacijah v katerih se znajdejo druge osebe, nato pa te preplavi strah, saj se ti zdi, da si tudi ti v podobni situaciji.
Kar opisuješ se zares pogosteje dogaja nekoliko bolj anksioznim posameznikom, a naj te pomirim, to da se ti včasih zgodi opisano, je normalno – veliko posameznikov ima t. i. »iracionalne« strahove. Da ti razložim, kaj to pomeni. Skrbi te nekaj, kar v resnici ne obstaja, npr. da imaš levkemijo ali pa kakšno drugo bolezen. Vsem se kdaj zgodi, da začnemo razmišljati o stvareh, ki nas strašijo, čeprav vemo, da niso resnične. Vsem tem skrbem rečemo vsiljive misli.
Z njimi se lahko spopadeš na različne načine.
Včasih se nam zgodi, da nas negativne misli kar »posrkajo vase«. Predstavila ti bom eno izmed tehnik, ki sem jo tudi sama večkrat uporabila, pomaga pa nam, da se vrnemo v resničnost. Rečemo ji tudi »tehnika prizemljitve«.Imenuje se 3-3-3 tehnika. Je precej enostavna, pa tudi ni si je težko zapomniti. Sestavljena je iz treh korakov:
Prvi korak: naštej 3 stvari, ki jih vidiš  (npr. uro na steni, omaro, belo steno, drevo…)
Drugi korak: naštej 3 zvoke, ki jih slišiš (npr. avtomobil, glasbo, pogovor, žvrgolenje ptic…)
Tretji korak: premakni 3 dele svojega telesa (npr. pomežikni z očmi, dvigni nogo, pomigaj s prsti…)
Ta tehnika ti pomaga, da prekineš tok vsiljivih misli, ki v tebi povzročajo neprijetne občutke in strah ter ti pomaga, da misli preusmeriš na resnično situacijo – na tukaj in zdaj.
Zgoraj sem ti le opisala, kako se spopasti z vsiljivimi mislimi. Vendar če imaš občutek, da tega ne zmoreš sama, ti priporočam, da se obrneš na kakšno starejšo osebo v tvojem življenju – najbolje na strokovnjaka na šoli (npr. na šolsko psihologinjo ali pa na svetovalno službo), lahko pa poveš tudi staršem, ki ti bodo pomagali pri iskanju nadaljnje pomoči.
Upam, da sem ti z odgovorom nekoliko pomagala in vsaj malo olajšala stisko. V kolikor imaš še kakšno vprašanje, mi ponovno piši.
Lepo te pozdravljam in ti želim veliko sreče in poguma!
Ana Koščak, dipl. psih. (un)
• Pr
Prosim
Hvala!
opazila sem da se mi tasne tezave dogaja samo oz. vecino casa med pocitnicami ko nisem v soli in nisem zaposlena in ko me ni doma. Ponavadi se mi to zacne dogajati med pocitnicami in ce sem pri kop par dni (babi, prijatelji, morje...) ko pa pridemo domov p se pomirim in je vse vredu
• Uredništvo
Ana Koščak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Super je, da si opazila, v kakšnih situacijah se ti pojavljajo vsiljive misli. Praviš, da se ti te pojavijo, ko imaš več časa za razmišljanje in ko si dlje časa sama. Praviš tudi, da se ti to dogaja, ko ste na morju - torej ko se znajdeš v novem okolju, ki ti je neznano.
Dobro je, da veš, v kakšnih primerih in kdaj so vsiljive misli bolj pogoste, ker jih tako lažje pričakuješ in se nanje pripraviš. V idealnem primeru, bi se takim situacijam lahko v celoti izognila, a to je nemogoče, zato je dobro, da se znaš v takih primerih s težavo spopasti na načine, ki sem ti jih že predstavila. In lažje imaš neprijetne misli pod nadzorom, če veš, kdaj jih pričakovati. Poskusi še naprej biti pozorna, kdaj se znajdeš v vrtincu negativnih misli - lahko si tudi vodiš dnevnik, npr. KDAJ so se misli pojavile (npr. kje si bila in v katerem delu dneva so se pojavile) in KAJ so te misli bile (npr. strah, da imaš levkemijo). Opišeš lahko tudi KONTEKST (npr. ali si bila sama, kakšne volje si bila itd.). Vse to ti lahko pomaga pri lažjem spopadanju z vsiljivimi mislimi.
Lepo bodi in ostani hrabra,
Ana Koščak, dipl. psih. (un)