Pozdravljeni,
Na žalost imam več kot 3 popravne izpite in nisem naredila 1.letnika. Sedaj sem v grozni dilemi..ker letnika nikakor ne bi ponavljala na tej gimnaziji, bi se želela prepisati, a na žalost so vse srednje ekonomske šole že zasedene in so mi rekli, da pošljem prošnjo in da bom zvedla konec avgusta kako in kaj. Danes sem bila na zasebni gimnaziji Erudio, kamor bi se lahko vpisala, a meje svetovalna delavka prestrašila, da je to naravoslovna gimnazija in potrebno je veliko učenja. Sedaj se bojim, da bi mi tudi tukaj spodletelo ( matematila in fizika), starši pa bi plačali ogromno denarja. Potem je mami klicalana srednjo ekonomsko šolo Kamnikin so ji predlagali izobraževanje odraslih po izpitih 1 leto in če ne prosto,da bi se redno vpisala potem v 2.letnik ( pod pogojem, če bi bilio kako mesto) plus da sam moraš predelati snov in pitem imaš izpit ( predavanja so odvisna od št. interesentov za predmet). To mi spet ne vem kako ni všeč, ker se je težko sam naučiti poslovne predmete in še nisem z vrstniki.
Kaj naj naredim? Obupana sem????..prosim za pomoč in nasvet!
Hvala in lp,
Nika
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
najprej – res mi je žal, da si obupana. Razumljivo je, da si v stiski, saj gre za pomembne odločitve. A obstaja namreč več poti, tudi če se zdaj zdi, da je vse tako zelo zapleteno. Najprej – nekaj pomembnih misli: to, da ti ni uspelo v prvem letniku, ne pomeni, da ti ne bo uspelo nikjer drugje. Vsaka šola ima svoj način dela, vsak dijak pa svoj tempo in stil učenja. Tvoja negotovost je seveda normalna. Pomembno je, da si iskrena do sebe in da razmisliš, kaj si res želiš – ne samo kaj je "najlažje" ali "najhitreje".
Če te prav razumem, si dijakinja gimnazije in si prvi letnik neuspešno zaključila z več kot 3 popravnimi izpiti. Vse šole, kamor ste poklicali in izvajajo program ekonomskega tehnika, imajo polne oddelke. Če prav razumem, je zate nesprejemljivo ponavljanje letnika na gimnaziji, ki jo obiskuješ, a obstaja tudi možnost, da bi se prepisala na drugo (zasebno) gimnazijo (?). Sem prav razumela, da bi bila pripravljena poskusiti še na drugih gimnazijah? Iz pisanja lahko razberem, da ti težave povzročata matematika in fizika, verjetno pa še vsaj druga dva predmeta, ki ju imaš tudi negativna (ali pač ne?).
Pa nameniva nekaj pozornosti tudi učenju, razumevanju učnih vsebin pri posameznih predmetih. Kaj je tisto, kar ti pri posameznih predmetih povzroča težave? Računanje? Teorija? Pomembno je namreč, da raziskuješ svoj način učenja. Če sama ne zmoreš, imaš pri učenju pomoč sošolca, učitelja? Si pravočasno pričela z učenjem, z rednim in sprotnim delom? Zmoreš uporabljati ustrezne učne metode? Recimo aktivno učenje, ko si recimo po učenju poglavja zapreš zvezek in poskušaš razložiti snov na glas ali zapisati, kaj si si zapomnila. Si v knjižnici poiskala dodatno gradivo z vajami, rešitvami?
Poskusi razložiti snov tako, kot da jo razlagaš nekomu, ki je popoln začetnik. Če znaš nekaj razložiti preprosto, pomeni, da to res razumeš. Se učiš v krajših intervalih, a večkrat, z razmiki med ponovitvami. Učiš se recimo 25 minut, nato sledi 5 minut odmora. Po 4 ciklih si vzameš daljši odmor. Učenje z miselnimi vzorci ti pomaga povezovati pojme, definicije in primere. Skupinsko učenje s sošolci je odlično. Lahko si razdelite snov, se med seboj sprašujete in razlagate.
Če si izkoristila vse obstoječe metode učenja in lastne vire moči, potem je smiselno, da iščeš ustrezne rešitve. Da ti bo lažje sprejeti odločitev, je smiselno, da pretehtaš možnosti. Zasebna gimnazija, ti omogoča vpis, status rednega dijaka, si med vrstniki, skrbi pa te, da bi ti matematika in fizika še vedno postavljali prevelike zahteve. Če si pripravljena vložiti trud in bi ti ustrezal bolj oseben pristop (kar zasebne šole pogosto nudijo), je to lahko dobra rešitev.
Izobraževanje odraslih pa ima seveda to slabost, da je veliko samostojnega dela, že skoraj študijski pristop, saj, če prav razumem, predavanja niti niso zagotovljena. Ta slednja možnost torej zahteva res veliko samodiscipline. Če si zelo motivirana in si pripravljena poiskati pomoč, je to lahko tudi dobra rešitev. Vsekakor pa posreduj prošnje na srednje ekonomske šole in počakaj, a to naj bo rezervni načrt, saj žal nimaš zagotovila, če bo zate prosto mesto.
Prosim pogovori se tudi s svetovalno delavko na sedanji gimnaziji – glede na to, da te ona najbolje pozna, bosta lahko skupaj poiskale zate najprimernejše poti.
Vse dobro želim,
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja