pozdravljeni, ravno prej sem dobila sporocilo od profesorsa je da sm pisla zgodovino 1 in to je ze 3 test ki ga moram popraviti. vem da se slisi zelo naumno ampak ko sem dobila to sporocilo me je zagrabila taka panika, strah me je mami in strah me je tudi da mi ne bo uspelo vsega predelati saj imam poleg ocen za popravlajne tudi rede ocene taki zelo me je strahhh...
• ne
nekdo13083
Zdravo!
(nisem svetovalka)
Razumljivo je, da te to skrbi. Zdaj pač je, kar je, testa ne moreš še enkrat pisati. Vzemi si nekaj časa, da se umiriš, poslušaj kakšno glasbo, ki te veseli ali kaj podobnega.
Svoji mami boš morala povedati. Razumljivo je, da te skrbi, kako bo odreagirala. Morda ti lahko pomaga, če že vnaprej razmisliš, kako boš popravila oceno.
Temu nato sledi načrtovanje. Razmisli, kako boš popravila ocene. Preveri, kaj je šlo narobe pri testih. Razmisli, kdo ti lahko nudi pomoč (starši, učitelji, svetovalna delavka, sošolci ...). Slabe ocene se zgodijo, ampak to še ni konec sveta, čeprav se ti morda zdi tako.
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Pišeš, da te je zgrabila panika ob sporočilu profesorja, da si test pisala negativno. Sedaj moraš popraviti tri teste in te skrbi, da ti ne bo uspelo vsega predelati. Strah te je tudi odziva mame.
To, da te je zgrabila panika in trenutno doživljaš veliko stresa, je v dani situaciji razumljivo. Čaka te veliko učenja, da boš lahko popravila vse ocene in ob tem pridobila še ocene pri drugih predmetih. Delo, ki se ti je nabralo, se ti zdi skoraj neobvladljivo in misliš si, da ti morda ne bo uspelo. Vsekakor pa ti vse to lahko uspe, če se boš učenja lotila premišljeno. To pomeni, da se boš poskušala najprej pomiriti in narediti načrt oz. urnik učenja. V nadaljevanju ti bom predstavila enega izmed načinov, kako se lahko učinkovito organiziraš pri učenju.
Svetujem ti, da imaš pri oblikovanju načrta učenja pred seboj papir in pisalo in si načrt sproti zapisuješ. Najprej je pomembno, da si za vsako izmed ocen, ki jih moraš popraviti, postaviš jasen cilj - do kdaj jo moraš popraviti, kakšno oceno moraš pridobiti in koliko časa boš za to potrebovala. Na podlagi teh ciljev si nato postavi prioritete - določi, za kateri test se moraš začeti učiti takoj in kateri lahko še malce počaka. Na podlagi teh ciljev in prioritet nato lahko oblikuješ urnik učenja - s tem ko boš vedela, kaj narediti kdaj, boš lahko že nekoliko ublažila stres. Pomembno je, da v urnik med učenjem vključiš tudi čas za odmore. Ko oblikuješ urnik učenja, si ga zapiši na vidno mesto, saj se boš tako lažje izognila morebitnemu zavlačevanju z učenjem.
Še nekaj priporočil za učinkovito učenje:
- Odmori med učenjem naj bodo redni (primerno je, da npr. po 45 minut učenja narediš 15-minutni odmor) in aktivni (lahko narediš kratek sprehod po stanovanju, greš ven na svež zrak ali pa izvedeš nekaj dihalnih vaj, ki pomagajo pri sproščanju stresa).
- Ne pozabi na zadostno količino kvalitetnega spanca, saj se boš lažje in učinkoviteje učila, če boš naspana. Tudi spanec si lahko vnaprej načrtuješ – najbolje je vzpostaviti rutino, kar pomeni, da se vsak dan odpraviš spat ob enaki uri in tudi zjutraj ob enaki uri vstaneš.
- Čeprav ti bo učenje vzelo veliko časa, si kljub temu poskusi vzeti čas tudi za gibanje in telovadbo. Ta namreč pospeši krvni pretok, ki ohranja visok nivo zbranosti med učenjem. Poskrbi tudi za primerno prehrano, saj se boš lačna težko učila.
- Ne pozabi prositi za pomoč, če in ko jo boš potrebovala. Če imaš občutek, da določene snovi res ne razumeš, se lahko obrneš na prijatelje in sošolce ali učitelje, da ti pomagajo pri razlagi.
- Če te bo med učenjem preplavil stres oz. boš postajala panična, ti svetujem, da si vzameš odmor in izvedeš kakšno tehniko sproščanja - več o različnih tehnikah si lahko prebereš v tem članku, na koncu članka pa najdeš tudi zvočne posnetke, ki so ti pri sproščanju lahko precej v pomoč.
Svetujem ti tudi, da se z mamo oz. starši pogovoriš o svoji stiski glede popravljanja ocen in jim predstaviš svoj načrt za učenje, ki si ga oblikovala. Tako bodo videli tvoj trud za reševanje problema in ti bodo bolj zaupali, da boš situacijo ustrezno rešila. Seveda lahko tudi njih prosiš za pomoč in podporo.
Upam, da ti bo moj odgovor v pomoč. Če bi potrebovala še kaj, pa se kadarkoli spet javi.
Želim ti čim mirnejše in uspešnejše opravljanje obveznosti, ki te čakajo. Zaupaj vase!
Anja Rakovec, mag. psihologije
• Ja
Jaz tudii
Jaz sem tudi imela ena pol sm se ful ucila in popravla. Sam mores se ful ucit. Za dobro sluzbo je itk tezko dobit kljub srednji soli in zdej naprej studij tako da se ne sekiraj se js ne vidim kaj bi in imas se cas