Živjo!
Sem učenka 9r osnovne šole. In zdaj, ko je že marec in se približujejo vpisi v srednjo šolo, me je začela grabit panika ker nevem kam bi šla dalje po osnovni šoli…Hočem se vpisati v splošno ali pa umetniško gimnazijo. Strah me je da mi nebo šlo v gimnaziji, saj imam v osnovni šoli kar precej velike težave pri matematiki in fiziki.Po karanteni so se moje ocene poslabšale in moja motivacija za učenje tudi.Ampak v srednji šoli se hočem izboljšati in se potruditi, da se bom potem lahko vpisala v kateri koli študij. Strah me je da mi tega nebo upselo, ker vsi govorijo, da odličnjaki postanejo v gimaziji dobri. Kaj pa potem jaz, da sem skoraj vsako leto bila prav dobra ali pa celo dobra. Res nevem kaj naj naredim. V gimnaziji moreš imeti tudi zelo veliko predznanja še posebej pri splošnih predmetih, mene skrbi, da jaz tega nimam. Vesela bom kakršnega koli odgovora in nasveta.
• Uredništvo
Barbara Plazar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vstop v srednjo šolo je velika sprememba - novo okolje, novi učitelji, predmeti, sošolci, težja, drugačna snov, pričakuje se večja samostojnost itd. Seveda se je treba veliko več učiti in delati za šolo, kot je bilo to morda potrebno v osnovni šoli. Zelo pomembno je sprotno delo.
To, da odličnjaki na gimnaziji postanejo po uspehu slabši vsekakor ni nujno res.  Nekaterim gre v osnovni šoli zelo dobro, ne rabijo se veliko učiti za dobro oceno, potem pa pridejo na gimnazijo, kjer se pa je treba učiti, delati sproti, si zapisovati, utrjevati snov. Takšnim se potem lahko zgodi, da začnejo dobivati slabše ocene. Seveda pa lahko tudi nekdo, ki se je v osnovni šoli moral truditi za vsako oceno, na gimnaziji (oziroma kateri koli srednji šoli) dobiva dobre ocene. Veliko je odvisno od truda in časa, ki ga vložiš v šolo. Napisala si, da se želiš izboljšati in potruditi, kar je že velik korak in pomeni, da se je tvoja motivacija vrnila. Verjamem, da ti bo uspelo, če boš vztrajna.
Če te skrbi za matematiko in fiziko, ki sta vsekakor pomembna predmeta na gimnaziji, si morda lahko poiščeš kakšne instrukcije in med počitnicami utrdiš svoje znanje. Inštrukcije si lahko tudi urediš med šolskim letom, da boš imela vedno nekoga, ki ti bo pomagal, ko bo kje kakšna luknja v znanju ali potrebna dodatna razlaga.
Glede izbire gimnazije pa ti svetujem, da si zapišeš prednosti in slabosti obeh in primerjaš ugotovitve. Preveri pa tudi, kakšne so bile prejšnja leta omejitve na obe. Če praviš, da si bila pretekla leta dobra in pravdobra, potem se lahko zgodi, da ne boš imela dovolj točk za katero od gimnazij, saj so omejitve velikokrat kar visoke.
Vsekakor pa ti svetujem, da se o svojih dvomih pogovoriš še s šolsko svetovalno delavko, ki ti bo lažje svetovala. Prav tako jo lahko prosiš, da ti predstavi različne tehnike učenja. Izberi si tiste, ki so ti blizu in jih uporabi v srednji šoli.
Veliko uspeha ti želim!
Barbara Plazar, mag. prof. pedagogike