Hey. Zelo rada imam svojo bestiko. In z njo hočem iti na hip hop vendar nimam še svojega denarja in mama ne hodi v službo in je rekla da nima denarja ko pa sem jo uprašala zakaj ne gre v službo je rekla da ima zase denar in za nas otroke(brat, sestra ter jaz) le za osnovne stvari. Ker bi rada trenirala katerikoli šport samo da si vrnem zdravo hrbtenico (zdravnica mi je rekla da grem lahko tudi na Sočo neznam razložiti kaj je to skratka nekaj kjer telovadiš, prepričana sem, da vete vi) vendar pa mama to odsvetuje. Jaz bi zelo rada hodila na nek šport, vendar mi ne pusti. Čeprav sem ji razložila kako zelo mi je pomembno pravi da imam posnetke na youtubu za hrbtenico (1. Dolgočasno mi je telovaditi sama, 2.pa kadar jo uprašam če si lahko izsposodim računalnik ali kar koli drugega(ona ima telefone in računalnike v sobi pod ključem in mi res kdaj da moj telefon) da telovadim reče ona da ne naj se grem za učit, vendar nastane težava že tukaj saj se nemoram učit brez da imam bolečine v hrbtu. Zdaj tudi hodim na daljše sprehode pa tudi na krajše ampak je dolgočasno hoditi sama, ker noben nima časa iti z mano sedaj ko pa je postalo temnejše pa je problem tudi to da mečejo rakete in petarde in ko slišim da je nekdo kaj vrgel jo brez pomisleka ocvrem domov saj se jih bojim že od 6. Leta zaradi slabih izkušenj. 3.pa nimam dovolj prostora za telovadbo saj vsi hodijo povsod bratec mi pa nagaja tako da se uleže sredi sobe na tla in noče ustati.
Imate kakšen predlog kako naj prepričam mamo za lakšno dejavnost? Prosim pomagajte mi!!!!!!!
Lp Nika
• Lu
Lučka
Ojla, draga Nika!
Tudi jaz sem imela težave s hrbtenico, v bistvu je moja desna noga mičkano daljša od leve, kar bi lahko bil problem, da bi se mi hrbtenica menda nekaj narobe razvila. No, jaz sem mogla it na Sočo, kjer so me zmerili in vse to in potem sem dobila neke vaje, ki sem jih mogla delati potem sama doma. Vsak mesec sem imela v zdravstvenem domu neko uro, kjer je zdravnica pogledala kako mi gre in sem potem še tam delala tiste vaje. To je bilo pred približno enim letom, zdaj je vse v redu in mi ni treba več hoditi tja. Tiste vaje so mi res pomagale. Soča je rehabilitacijski center blizu Ljubljane, kjer tudi malo telovadiš:) Ni pa to nič groznega, zelo dobro je, pomaga ti, da se ti kaj ne razvije narobe in da te neha boleti hrbet, tako da se ne bat, če boš slučajno mogla tja. Tvojo mamo boš pa pač mogla prepričati, da moreš trenirati in delati vaje s telefonom zaradi zdravja. To bo mogla razumeti. Drugače je pa tudi v knjigah veliko vaj (jaz sem delala tudi vaje iz ene knjige).
Srečno s tabo in s tvojo hrbtenico :)
Lučka
• Uredništvo
Jaka Kovačič

Odgovor svetovalca:
Živjo Nika,
Najprej hvala za tvoje vprašanje, saj je zares neprijetna situacija. Zdi se, kot da si ujeta v željo, ki bi ti koristila in med mamino prepoved, ki se zdi težko razumljiva. Zelo nehvaležna situacija, vendar mislim, da obstaja rešitev.
Predlagal bi ti, da se obrneš na kakšno nevladno organizacijo, kot so npr. Mladi zmaji. So organizacija, ki ima svoje dnevne centre za mlade po več koncih Ljubljane. Ne vem sicer iz katerega kraja si, vendar bi ti vsekakor priporočil, da se obrneš nanje. Kontakt, ki sem ga zasledil na njihovi spletni strani je ga. Ksenja Perko, tel. št. 059 659 021, e-mail ksenja@mladizmaji.si. Več o njih in njihovih aktivnostih, ki jih organizirajo brezplačno, si lahko pogledaš na tej povezavi: https://mladizmaji.si/program/sport-v-mladincu/?id=2-1 več o njih na splošno pa lahko izveš na osnovni spletni strani https://mladizmaji.si/.
V tem primeru, se ti lahko pridruži tudi prijateljica in se skupaj udeležita kakšne organizirane dejavnosti, vadbe ali celo hip hopa, za katerega praviš, da si ga želiš trenirati. Drugo rešitev, ki bi ti jo ponudil, je pa lahko ta, da se obrneš na CSD (Center za socialno delo) iz tvojega kraja in sicer tistega, ki ti je najbližje. Njihov kontakt je tel. št. 01 475 08 00 ter tudi e-mail gpcsd.ljcen@gov.si, v kolikor se lažje lotiš pisanja kot klica. Nudijo tudi različne programe za mlade, ki si jih lahko ogledaš na tej povezavi: https://www.csd-slovenije.si/csd-ljubljana/enota-ljubljana-vic-rudnik/mladinsko-sredisce-vic/. Na katerem koli CSD-ju lahko tudi povprašaš, če ponujajo kakšne subvencije za mlade, iz socialno ogroženih družin za rekreativne dejavnosti, ki najverjetneje pomagale pri bolečinah v hrbtu.
Glede na to, da pri Mladih zmajiih nudijo tudi možnost dajanja lastnih predlogov za aktivnosti, in to celo vzpodbujajo, lahko morda na tvojo pobudo organizirajo kakšno hip hop delavnico oziroma treninge plesa, kot si jih želita s prijateljico. S tem istim vprašanjem se lahko obrneš tudi na katerega od mentorjev in zaposlenih pri Mladih  zmajih, saj ti bodo vsekakor pomagali in te usmerili na prave naslove, v kolikor tega sami ne ponujajo.
Bodi dobro in želim ti vso srečo pri iskanju rešitve na tvojo prošnjo. Verjamem, da se bo našla pot, le naj ti ne bo nerodno in pokliči ali se pa oglasi pri njih kar osebno in povprašaj o možnostih realizacije svojih želja. Pogumno Nika!
Lep pozdrav,
Jaka Kovačič, mag. psihosocialnega svetovanja