Zivjo sem Ema in mam en tak problem
Imam "prijateljico"...Zdej zakaj je "prijateljica" ne prijateljica je pa druga zgodba. Tej prijateljici bom dala ime Tina (ni to njeno ime)....Tina je imela pred kasnih letom dve tumor v mozganih...imela je raka za katerim so posledice sevedno (v solo se ne udelezuje sportne vzgoje in ne hodi na pogode ŽVN itd...) v tistem casu sem ji stala zelo ob strani in use in sva se zblizali ampk lansko leto je prisla nazaj u solo. Saj to je seveda super da je nazaj ampak sem pocasi ugotovila da sem ji pomagala le iz tega ker se mi je smilila....res hudo in imam sibko tocko ko vidim da je nekdo zelo sam. Preraslo je v to da se ona zelo trudi z darili za rojstni dan in s tem da greva ven in use to v soli NON STOP za mano in ceprav vem da ima mogoce u soli le se eno ali dve prijateljici mi ni do tega da se trudim nazaj. Nemoram se niti prisiliti vec biti znjo. Ze od zacetka mi ona ni bila moj tip cloveka ker se mi zdi da sem preintezivna za njo.
joj vem to use mene naredi tazlobno ampak sploh zdaj med pocitnicami nekako res nemoram iti z njo ven....se vesela sem bila ko je ni bilo u soli PA VEM DA JE TO TOTALNO NAROBE!!...seveda do nje nism verbalno nesramna ali pa da jo direktno uzaljim vendar tudi ona pocasi grunta da meni ni vec do tega. Saj vem saj vem da sem tukaj kriva jaz in da bi ji to morala nekako priznati ampak nimam srca za to ker vem da ji jaz pomenim kar veliko.
Kaj naj pa zdej?
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Ema!
Hvala, da si svoje vprašanje zapisala na našo svetovalnico. Praviš, da je tvoja prijateljica, če prav razumem, je tudi tvoja sošolka, imela raka. V težkem obdobju si ji pomagala in stala ob strani. Imam občutek, da se ne zavedaš dobro, kako lepo je to od tebe. Zapisala si, da imaš šibko točko, da se ti ljudje zasmilijo, ko so v stiski, pa vendar je to v resnici tvoja zelo močna točka. To pomeni, da si empatična, razumevajoča in pripravljena pomagati. Vse to pa so vrednote, ki bi jih morali ceniti in spoštovati. Zato bodi ponosna nase, da to zmoreš, saj marsikdo ne reagira tako kot ti.
V tem času sta se s Tino torej zbližali in zdi se, da ji veliko pomeniš. Z obilnimi darili ti poskuša pokazati hvaležnost za to, da si ji stala ob strani. Pomagala si ji takrat, ko je bilo najtežje, zato se je verjetno še bolj navezala nate. Ti pa se srečuješ z drugačnimi občutki. Praviš, da Tina pravzaprav ni tvoj tip človeka in da ti gre druženje z njo že počasi na živce. Ema, s tem ni nič narobe. Prav vsi se z nekaterimi ljudmi raje družimo, z nekaterimi pa manj. Z enimi se ujamemo bolj, z drugimi manj, nekateri nam gredo na živce, drugi ne. Zato sprejmi te občutke, ki jih imaš do Tine, saj ni z njimi nič narobe, tebe pa tudi ne naredi krivo in zlobno.
Kar lahko storiš, je naslednje. S Tino se lahko iskreno pogovoriš. Povej ji, da bi nekaj časa rada preživela tudi z drugimi prijateljicami in da te nekoliko moti, da ves čas leze za tabo. Lahko ji poveš, da ji boš še vedno stala ob strani, vendar da bi rada čas namenila še drugim prijateljicam. Poskušaj se pogovoriti na razumljiv in spoštljiv način, kar vem, da znaš. Izhodišče je lahko tudi to, da se pogovorita o tem, kaj vama je na drugi všeč, kaj pa vaju moti. Poleg tega lahko poskusiš povezati vajino druženje z drugimi vrstniki iz šole in tako Tini omogočiš priložnost, da se sprosti in zbliža še z drugimi.
Želim ti vse dobro.
Lea Prinčič, mag. psihologije