Živjo,
upam da bom dobila kakršnkol odgovor ker se mi obeta res slabo- že slabe 3 tedne sm čist na dnu, depresivna sm, sicer ja- skrbim zase glede osebne higiene, pospravlam, urejam se ampak vse to naredim z prisilo ker itak hodim v šolo, drugače pa nimam energije za nobenega in čisto nič.
Moje ocene so kr v redu ampak pocasi mi zmanjkuje motivacije da sploh funkcioniram kot normalna oseba. V šoli nimam nobenega prijatelja in mejbi kdaj izmenjam par besed z kom, reden kontakt pa nikoli. Prijateljico imam ampak ni na enaki šoli plus čisto drugačen urnik in razporeditev ima, redko jo vidim te dneve in to me še bolj zalostno in nemotivirano naredi. Sicer je že 2 celi leti odkar sem prenehala z samoskodovanjem ampak te dneve imam ponovno močne želje po rezanju ali stradanju- kr ene misli mi nonstop kradijo pozornost in voljo do obstoja- ponovno se želim rezat, tokrat še globlje zato da bi ostale hude brazgotine, zato da bi se vedlo skoz kaj sm sla.
Veckrat se zazrem v ogledalo in pomislm- mater kva je narobe z mano? Zakaj sm glih zdj taka? Še vedno se smejem ljudem, pozdravlam, stojim ob strani in opazujem druge punce moje starosti, kako boljše se imajo od mene, ne glede na to da se imajo za ucit in ubadat z njihovim obveznosti in to. Vsako jutro ko me tista prekleta budilka zbudi si samo pomislm- zakaj kdaj ne morm samo preprosto obstat, za vsaj en dan, en moment na mestu in se ponovno lahko zberem v miru? Zakaj je to tok nemogoče?
Probavam na svoje načine izboljsat svoje razpoloženje, npr grem na sprehod, poslusam glasbo izvajalcev ki mi povzdignejo voljo, kaj narisem, poklicem svoje starše (šolam se v tujini). Ampak, mislim da ne bom morala popravt in znesti tega čisto sama. Prej ali slej se bom čisto polomla in ne vem, res ne vem če bom lahko karkol nardila glede tega.
Hvala za v naprej, cau.
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
Najprej hvala za zaupanje. Bojim se, da ti bom takole na daljavo bore malo lahko pomagala. Ne vem, kaj je povzročilo sedanje stanje, ne vem v kakšno šolo hodiš in ali si si jo sama izbrala? Ne vem, kakšne so tvoje želje glede prihodnosti, ne vem kje se vidiš čez eno leto, 5 let, 10 let. Ne vem, kaj te sploh veseli, kakšni so sicer odnosi s tvojo družino (zdiš se mi malo mlada, da bi se šolala v tujini, brez pravih povezav z okolico).
Iz tvojega pisanja, sem nekako razbrala, da si se v preteklosti že rezala. Zakaj, čemu? Ali tudi takrat ni bilo nikogar za pogovor? Skušaj si najprej odgovoriti na to vprašanje. Nato se vprašaj, kaj lahko ti s svojimi talenti, ki jih ni malo ponudiš svetu okoli sebe. Morda tako, da pomagaš nekomu v razredu, ki mu gre slabo, pa si ne upa prositi za pomoč. Poglej okoli sebe in videla boš sošolce, sošolke, ki potrebujejo pomoč. Daj jim jo. Bolj si močna, kot misliš. Že to, da si prenehala z rezanjem, je znak moči.
Nehaj se primerjati z drugimi, saj ne veš kakšne težave imajo, s kakšnimi izzivi se soočajo. Primerjaj se sabo. Bodi danes malo boljša kot včeraj. Poglej okoli sebe, v naravo, ki se prebuja, brsti, kljub zimski otopelosti. Posnemaj jo in uživaj v njeni lepoti. Bodisi v parku, ob jezeru, kjerkoli.
Začni pisati dnevnik, toda ne kakršnegakoli. Vsak dan zvečer odgovori na naslednja vprašanja.
1)    Kaj sem danes lepega doživela (npr. sončni vzhod, petje ptic, ogled zanimive razstave).
2)    Kaj so drugi nekaj lepega in dobrega naredili zame? (npr. sosed me je lepo pozdravil, sošolec mi je pomagal pri nalogi)
3)    Kaj sem JAZ nekaj lepega in dobrega naredila za druge? (npr. pomagala starejši gospe nesti torbo, v avtobusu odstopila mesto nosečnici, itd.)
Če boš to res delala, boš videla, da bo ta dnevnik vedno bolj poln. Mimogrede. Zelo bi rada, da mi glede pisanja dnevnika pošlješ povratno informacijo.
Ne glede na vse, kar sem ti povedala, pa mislim, da bi bilo zelo dobro, da obiščeš dobrega psihoterapevta, s katerim bosta v osebnem pogovoru lažje odkrila vzroke tvojih težav. Lahko tudi pokličeš na pomoč, ko ti je res hudo in meniš, da si boš drugače škodovala; v tujini je to številka 112, v Sloveniji pa zaupni telefon Samarijan (116 123) ali TOM telefon (116 111).
Iz srca ti želim, da se uspešno izkoplješ iz tvojih težav in vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja