pozdravljeni,
zadnje casa imam res veliko problemov s soli in nasploh sama s sabo. torej da razjasnim, zelo sem lena to je glavni problem in nimam discipline, ampak si jo res zelim. ampak zaradi lenobe nemorem nic. velikokrat imam obcutek da imam na ramenih hudicka in anglecka ( mogoci se slisi cudno amak tako se pocutim) in vedno se odlocim za sablso idejo oziroma za to kar bo moji leni riti bolj usterazlo.
sem prvi letnik gimnazije in zraven se treniram kar pomeni da imam malo manj casa. amapk se vseeno bi se cisto lepo dalo. torej na zacetku leta sem se kar veliko ucila, ne spet ogromno ampak veliko vec, ker sedaj se sploh ne ucim.
Poroblem je da se ponavadi ucim vse zadnji dan in ko ugotovim da mi to nebo uspelo se enotavno neham uciti in daje dobim nezadostno. in tudi npr ce me moja sestra povabi da bi sla nevem naprimer z njo v trgovino recem ja ceprav vem da se imam za uciti. hitro me prevzame kaj takega in potem imam se manj casa in si se hitreje recem da bom pac zabila.
v drugem povletju sem dobila ze 6 negativnih ocen in to me res skrbi, nevem kako bom to popravila in pocasi me imajo vsi za neumno, pac ne izposojajo si zapiskov ali kaj tekega ker itak kdo bi to hotel od take lenobe kot sem jaz. res bi bila rada bolj disciplinirana saj tako negre vec naprej nebi rada celega poletja prezivela na popravnih izpitih.
• lo
lole
glede na to da je blo včasih drgač mogoče nisi lena ampak maš težave z depresijo al kej podobnega. mogoče si lahko poskusiš dobit psihiatra k bi lahko ocenu če je to res
če to ne deluje mogoče lahko si samo izbereš kakšno lažjo šolo.pr velik lažjih šolah se ni treba učit skor nč dokler si dovolj pozorna pri pouku
• Si
Sigma_pomocnik_UwU
1. Začni de učit vsaj 3 dni pred ocenjevanjem
2. Glede lenobe - iz tega kar si napísala sklepam, da imas najvec problémov z ucenjem, torej se enostavno začni učiť prej. Seveda vecina mladih ne zna gledati dolgoročno/na dolgi rok - kar mislim s tém je to, dá si recemo "Daj bom potem, zdaj se mi je dá... " In podobne stvári. Ne zavedamo se dá ce se ucimo prej, bomo prostí kasneje (npr. Po ocenjevanjih) - uporabi to kot svojo motivacijo za ucenjem, upam dá ti pomáha.
Želim ti vso sreco pri popravljanju negativnih ocen in upam dá ne doboš popravca (cr ga slucanjo dobis, vedi da to ni konec sveta, Le resno začni delati in bo slo)
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
v svojem sporočilu praviš, da imaš težave z učenjem in s tem, kako se do tega v resnici sploh pripraviti in ne zavlačevati. Razumem, da ti ob tem nikakor ni lahko.
To, da poleg šole še treniraš je zelo pohvalno in dobro - hobiji in rekreacija sta zelo pomembna v življenju, je pa tako, da je tudi izobrazba zelo pomembna in do določene stopnje tvoja obveza. Omenjaš, da ne želiš preživeti poletja ob popravnih izpitih, kar pomeni, da nekaj motivacije za delo vseeno v sebi že imaš. To je ta “angelček”, ki ga omenjaš. Njegov glas moraš okrepiti - najti moraš samo nek način, kako bi ti to lahko uspelo. Praviš, da imaš težave s tem, da za delo motiviraš sama sebe. Imaš morda kakšnega prijatelja/prijateljico ali sošolca/sošolko (omenjaš tudi sestro), ki bi ti pri tem lahko pomagal? Zunanja podpora je zmeraj dobrodošla. Lahko si organiziraš kakšno skupinsko učenje ali učenje v dvojici - tako skupaj drug drugega potiskate proti skupnemu cilju - se naučiti gradivo, kar se da dobro.
Če želiš, se lahko s sestro ali s starši dogovoriš tudi za bolj “instrumentalni način učenja”. Kaj s tem mislim? Glede na to, da praviš, da si zelo dovzetna za motnje pri učenju, predlagam, da se dogovorite, da te ob učenju spremljajo - zastavi si majhne cilje in ko te cilje dosežeš, naj te na to nagradijo. Primer: ko bom predelala in se naučila celotno poglavje, lahko s sestro pogledava eno epizodo serije.
Kako zvenijo ti predlogi? Je to nekaj, kar misliš, da bi lahko preizkusila? Razmisli in sporoči, ali ti kaj izmed podanega zveni v redu. Sicer bova skupaj naprej razmislili o drugih možnostih zate. Želim, da veš, da v tem nisi sama in da lahko najdeva način, kako boš uspešno končala vse šolske obveznosti.
Do prihodnjič te lepo pozdravljam,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
• ja
jaz
predlogi se slisijo zanimivi ampak jaz se nemarm prevec uciti z drugimi in tudi pijateljev imam bolh malo. moji starsi imajo precej obveznosti tako da bi jih samo bremenila s solo.
Rada bi nasla metodo s katero bo ucenje zabavno in ucinkovito in predvsem rada bi disciplino
• Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Ponovno lepo pozdravljena.
Razumem tvoje pomisleke glede tega, da bi s svojih učenjem bremenila druge, vendar verjemi, da ne bi bila tvoja izobrazba nikomur v breme. Če bi razložila, da je to nov način, s katerim se želiš lotiti učenja, menim, da bi to vzeli samo kot dobro stvar.
Sicer pa se lahko takšnega učenja lotiš tudi sama, vendar je precej težje, da se sama motiviraš in vzpostaviš disciplino, seveda pa ni nemočoge. Tvoja želja po dobrih ocenah in izogibu popravnim izpitom mora biti večja kot tvoja želja, da se lotiš drugih stvari kot učenja.
Enak princip, kot sem ti ga predstavila v prejšnjem sporočilu, moraš izvajati sama. Pri tem si lahko pomagaš z raznimi tehnikami učenja - ena res dobra je Pomodoro tehnika, ki jo lahko prilagodiš svojim potrebam. Gre za to, da si nastaviš štoparico na intervale, ko se učiš, in intervale, ko imaš odmor. Standardni je nekako 25 minut učenja in 5 minut odmora. Ta cikel se ponovi 4-krat. Predlagam ti, da si prilagodiš intervale na 20 minut učenja in 10 minut odmora in to najprej ponoviš 2-krat. Morda bo na začetku težko, ampak rutine se ustvarjajo z majhnimi koraki in počasi. Predstavljaj si te odmore kot nagrado za to, da si uspešno predelala nekaj gradiva.
Prav tako je pomembno, da si zastaviš določeno število ponovitev takšnega učenja v enem tednu - lahko začneš s štiri do petimi ponovitvami na teden in potem počasi to število stopnjuješ.
Bi si želela, da ti pomagam poiskati še kakšne tehnike predelovanja gradiva za učinkovito pomnenje?
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)