Zdravo, pisem vam, ker mam ful v soli probleme… pac zaj grem v drugi letnik gimnazije pa se pocutim tak kot da me nihce ne opazi pa da se nihce ne briga zame. Pac v prvem letniku me ena profesorca za orkester ni obvestila da vaja odpade in sem hodila 40min v eno smer v slabem vremenu do šole in sem srecala se eno ko tudi igra v orkestru in mi je rekla da je napisala v skupino, ampak me v njo ni dodala. Nato me je dodala v skupino prijateljica in ne profesorica. No potem naj bi sli za en teden na tabor, kjer se bi pripravljali na koncert in jim je profesorca vsakemu osebno dala prijavnice za tabor in seveda je spet pozabla na mene in nato je to tak zgledalo kot da nocem na tabor, ampak sem jaz hotla it samo, ker je ona spet pozabla na mene nisem mogla it. No sodelujem pa tudi v eni izmenjavi in je razredničarka pozabila poslati racun le meni izmed desetih ucencev. Pac nevem ke je s temi profesori narobe, ampak nekaj zgleda na tej soli ne stima. Mislim razumela bi, da bi pozabli komu kaj poslat ce bi blo nevem 100 ucencev, ne pa ko je le deset ucencev. Pac nevem, ze tak se fejst slabo pocutim na tej soli, zaradi sosolk, zaj pa mam tak se slabsi obcutek… pac cez leto sem se misla prepisat, samo sem se ful z dvema zastopla pa se za to nisem odlocla, ampak nevem vec ce je bla to prava odlocitev… pa da ne bo pomote, nimam problemov z snovjo pri pouku, ker sem prvi letnik zakljucila s pravdobrim uspehom. Prav tako ob soli se treniram tenis, hodim v glasbeno in na dva orkestra. Pac nevem no, obsolske dejavnosti pa dve prijateljici sta se edine stvari, ki me zadrzujejo na tej soli. Ful ljudi mi pravi, kak naj bi v srednji soli ful uzivali pa to, pa da naj bi bili profesori bolsi samo je pa vse slabse. Pac nevem nijam volje it spet v to solo.
Lep pozdrav
• Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Praviš torej, da se ti zdi, da si včasih zapostavljena s strani določenih profesorjev, da večkrat pozabijo nate, hkrati pa se na gimnaziji počutiš slabše tudi zaradi sošolk. Verjamem, da ti ob vsem tem ni lahko - takšne stvari in občutki ti lahko res pokvarijo srednješolsko izkušnjo, če se ne spremenijo.
Glede na to, da se je že 3x zgodilo podobno (tj. prvič te profesorica ni obvestila o vajah, drugič ti ni dala prijavnice za tabor, tretjič pa nisi prejela računa s strani razredničarke) gre morda res za več kot le naključje, ni pa nujno. Si morda omenila profesorici ali pa razredničarki svoja opažanja? Čisto verjetno je npr. tudi to, da je tvoje ime izpadlo iz kakšnega seznama, ali pa ima kdo podobno ime kot ti in te je zato izpustila. Želim ti sporočiti, da se je, preden postavimo sklepe, dobro prepričati o razlogih za dejanja drugih. Zato bi bil pogovor z razredničarko več kot dobrodošel, saj ti bo le to omogočilo vpogled v situacijo in jo boš nato bolje razumela. Zagotovo pa ti "gre na živce" da se ti to dogaja in ti je ob tem neprijetno.
Zanima pa me še malo več o tem, kakšne težave imaš s svojimi sošolkami, ki jih omenjaš. Mi lahko napišeš bolj podrobno o tem? Tako ti bom lažje svetoval.
Prepis seveda je možnost, o kateri bi se morala pogovoriti s šolsko svetovalno službo - tudi glede težav s profesorji in sošolkami ti bodo pomagali tam. Vseeno pa dobro premisli o plusih in minusih prepisa; kar naredi si seznam, tako da list papirja razdeliš na polovico - na eno napišeš vse pozitivne, na drugo pa vse negativne posledice.
V mislih imej tudi to, da je prvo leto gimnazije navadno najbolj "burno" z vidika prilagajanja novemu okolju, spoznavanja novih ljudi in drugačnemu načinu dela. Zdaj, ko vstopaš v drugi letnik, si na vse skupaj bolj pripravljena in veš kaj pričakovati. Nova šola ni nujno zagotovilo, da se boš počutila bolje.
Veseli me, da si v gimnaziji uspešna, hkrati pa najdeš čas tudi za športne aktivnosti IN še za glasbeno šolo. Bravo! Ukvarjanje s stvarmi, ki nas zanimajo skupaj s telesno aktivnostjo pomembno pripomorejo k našemu duševnemu zdravju in počutju.
Želim ti uspešen pričetek novega šolskega leta!
Patrik Senica, dipl. psiholog