Jaz sem iz Srbije ,tam sem živela 10 let.
Ko sam se preselila v Slovenijo nisam vedla
Slovenski jezik ,in nehala sem se tolk pogovarjati.
Jaz se radi pogovarjam ampak v šoli nevem kaj da govorim.
Ali mi lahko pomagaš.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Najprej ti želim povedati, da je povsem normalno, da se po selitvi v novo državo počutiš negotovo. Veliko ljudi gre skozi podobne izkušnje in se počuti osamljeno. Pomembno je, da si prijazna in potrpežljiva do sebe – učenje jezika in sklepanje novih prijateljstev zahtevata čas in trud.
Povedala si, da si se po selitvi v Slovenijo nehala pogovarjati, ker jezika še nisi dobro znala. Zdaj, ko ga že bolje obvladaš, pa nisi prepričana, kako pristopiti do sošolcev. Najprej naj ti povem, da je povsem v redu, če kdaj narediš kakšno napako. Napake so del učenja! Pomembno je, da poskušaš, saj tako z vsakim korakom postajaš bolj samozavestna.
Če želiš vzpostaviti stik s sošolci, lahko začneš z majhnimi koraki. Na primer, pozdravi jih in vprašaj, kako so. Če vidiš, da kdo potrebuje pomoč pri nalogi, mu jo ponudi, ali pa jih prosi za pomoč, če česa ne razumeš. To je odličen način za začetek pogovora. Lahko jih tudi vprašaš, kaj radi počnejo v prostem času, ali pa deliš kakšno zanimivost o svoji kulturi – na primer jed, običaj ali kaj drugega, kar je drugačno od njihovega vsakdana.
Če uporabljaš družbena omrežja in so na njih tudi tvoji sošolci, lahko začneš pogovor prek sporočil. Na primer, napiši nekaj preprostega, kot je: "Hej, kako si? Kako ti je šlo pri nalogi?". Pogovor na ta način je lahko manj stresen, saj imaš več časa za razmislek, kaj želiš povedati.
Priporočam ti tudi, da se pridružiš šolskim dejavnostim ali hobijem, ki te zanimajo, kot so šport, glasba, risanje ali kaj podobnega. Tam boš spoznala nove ljudi, ki imajo podobne interese, in se boš z njimi lažje povezala.   Če imaš še kakšno vprašanje, mi ga lahko vedno zastaviš. Želim ti vse najboljše v šoli in veliko uspeha pri sklepanju novih prijateljstev!
Urška Horvat, dipl. psihologinja (UN)