ZDRAVO, ALI MI LAHKO PROSIM POVESTE ZAKAJ SOCIALNA PEDAGOGIKA 1. STOPNJE (SEPRAVI DODIPLOMSKI ŠTUDIJ) NI IZREDNO??? ZA REDNO NE MOREM KER NIMAM SPLOŠNE MATURE, RES ČE KJE V SLO OBSTAJA TA SMER IZREDNI ŠTUDIJ, PROSIM ZA KAKRŠNOKOLI POMOČ. JE PA ZELO TEŽKO, SAJ GREŠ NA FAKS LAHKO SAMO S SPLOŠNO MATURO ALI MORAŠ PA DODATNI PETI PREDMET NAREDIT:( ZAKAJ POTEM OBSTAJAJO SREDNJE POKLICNE ŠOLE, ČE TI POTEM NE DAJO MOŽNOSTI ZA NAPREJ, TO JE ZELO ŽALOSTNO IN PO ENI STRANI KAR PONIŽUJOČE ČEŠ, DA SMO LJUDJE KI HODMO V SREDNJO POKLICNO NESPOSOBNI, DA BI ŠLI LAHKO NAPREJ.. RES ŠOLSKI SISTEM PRI NAS JE RES SLAB, SAM GIMNAZIJCI SO V TEJ DRŽAVI "SPOSOBNI" IN SE LAHKO IZOBRAŽUJEJO NAPREJ, ZELO ŽALOSTNO:( JAZ PA IMAM RES ŽELJO PO TEJ IZOBRAZBI OZ. ŠTUDIJU A NE MOREM, CELOTNE SPLOŠNE MATURE PA NIMAM VOLJE IT DELAT, SAJ BI VZEL MI VELIK ČASA:( TKO DA RES SEM ŽALOSTNA, KER NIMAM NOBENIH MOŽNOSTI ZA TOČNO TA PROGRAM:( NAJRAJE BI KAR ZGINLA IZ TEGA SVETA, KER SE POČUTIM NIČVREDNO S POKLICNO MATURO, RES MI JE OB TEM TEŽKO
• Pa
Papiga na luni
Hejla!
Jaz sem trenutno prvi letnik na socialni pedagogiki in mjaaa, mislim, da so ravno letos ukinili izredni študij in tudi ne vem, zakaj točnooo.. Se strinjam, da je ful smotano.
A si mogoče pogledala, kako je s tem na pedagoški fakulteti v Kopru, kjer je tudi smer socialna pedagogika? Drugače čist verjamem, da je celotno splošno maturo naporno it delat. Kaj, pa, če bi mogoče vzela še peti predmet, a misliš, da bi to šlo?
Drugače je podoben študij tudi socialno delo, če želiš, lahko malo prečekiraš. Ali pa mogoče tudi kakšni študiji v tujini, Nizozemska in skandinavske države slovijo po zelo dobrih programih.
Verjamem, da se bojo stvari čiiiist okej iztekle, tudi, če se ti trenutno zdi totalno bedno. Po moje je najboljše, da se mal vržeš v raziskovanje, kakšne opcije bi lahko zate prišle v poštev, ker jih je zihr veliko. Verjamem, da si želiš iti točno na ta program. Izteče pa se lahko povsem okej, tudi, če do željenega faksa prideš po nekaj ovinkih, ali pa študiraš kaj pdoobnega.
Npr. moj brat si je po koncu gimnazije zelo želel iti na FRI, v Lj, ali v Maribor, nikamor drugam. Potem ni bil sprejet ne na eno, ne na drugo univerzo, zaradi slabšega uspeha iz 3. in 4. letnika, ter mature. Zato je najprej študiral 2 leti na višji strokovni šoli Kranj, program Informatika, diplomiral in se potem vpisal v 2. letnik FRI-ja (ni mogel naprej v 3. letnik, zaradi določenih izpitov) in septembra je diplomiral še na FRI-ju. Zdej je zadovoljen in uspešen že na magistrskem študiju.
Ejj, deluješ mi super in ful je luštno, da razmišljaš o socialni pedagogiki, ker se mi to zdi faks za take empatične in srčne dušice. Pa glede poklicne/splošne mature - na koncu te o tem, kakšno maturo si opravila, ne bo vprašal nihče in je to žal pomembno samo trenutno pri vpisu. Ne pomeni pa, da si zato kakorkoliiii manj sposobna. Sama sem naredila gimnazijo, ki naj bi mi kao dala splošno izobrazbo in iz mene ustvarila "bodočo intelektualko", pa sem bila večino časa samo zamorjena, brez energije in iz dneva v dan sita nesmiselnega učenja. Mogoče se sliši malo deprasto, ampak res je tko bilo.
Čez šolski sistem pa bi lahko tudi sama povedala vse in še več, ker je zanič, nepošten in neprilagodljiv posamezniku. Ampaak, tarnanje o tem nam žal tudi ne pomaga kaj dosti, iskanje rešitev, da se lažje krmarimo čez nižje in višje valove, pa se lahko izkaže za kr korsitno zadevco, čeprav zahteva več truda. Po moje je to ena od krutih resnic, s katero se še jaz ne želim sprijaznit.
Ampaaak, maš ti to, verjamem, da se bojo stvari kulči iztekle in lahko me tudi malo updejtaš, če želiš.
Poskusi preživeti praznike v malo bolj umirjenem tempu in se kaj spočiti, pa privošči si kaj lepega, prijetnega zase. :)
Pozdravčki,
Papiga na luni
• UČENKA
UČENKA
Ooo zelo lepo si mi napisala in dala spodbudo da mogoče na drugačen način pridem do tja, res ti hvala in tudi jaz mislim da si super oseba in se strinjam da se na take programe res upisujejo osebe, ki imajo dušo in si želijo pomagati drugim, konec koncev pa tudi sebi. Hvala še enkrat! Upam da si praznike preživela lepo in da boš v novo leto vstopila kar se da vesela in zdrava! Vse dobro ti želim
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Razumem, da si razočarana, da se ne moreš vpisati na katerikoli študijski program, če nimaš splošne mature. To pa še ne pomeni, da lahko greš na faks samo s splošno maturo. Je pa res, da za vpis na univerzitetni študij potrebuješ peti predmet. Do sedaj je bil študij socialne pedagogike v Ljubljani odprt zgolj za tiste, ki so opravili splošno maturo. Je bilo pa še lansko leto možno študirati socialno pedagogiko na Univerzi na Primorskem s poklicno maturo in petim predmetom. Držim pesti, da bo tako tudi naslednje leto. Kakšni bodo pogoji za študijsko leto 2024/2025 bo jasno z novim Razpisom za vpis, ki ga pričakujemo 31. januarja. Našla ga boš lahko na tej spletni strani: https://portal.evs.gov.si/razpisi-za-vpis-podstran. Predlagam ti, da takrat pregledaš, kakšni so pogoji za vpis na študije, ki te zanimajo. S petim predmetom ti bo marsikateri univerzitetni študij vseeno dosegljiv.
Rada bi te opozorila še na to, da univerzitetni študij ni edini študij, ki obstaja. S poklicno maturo se lahko vpišeš na večino visokošolskih študijskih programov (in za to ne potrebuješ petega predmeta). Prav tako imaš možnost opravljanja maturitetnega tečaja, ki se zaključi s splošno maturo. Res je, da moraš temu posvetiti nekaj časa, vendar še zdaleč ne bi bila edina, ki bi se odločila za to pot.
Predlagam ti, da najprej počakaš na Razpis za vpis in takrat pogledaš pogoje za vpis na študije, ki te zanimajo. Po tem pa narediš načrt, kako se boš na željene fakultete lahko prijavila. Nič še ni izgubljeno. V najslabšem primeru boš do cilja prišla po malo bolj ovinkasti poti :).
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije