Pozdravljeni!
Imam en problem, ki pa me hkrati rešuje. Septembra sem začela obiskovati prvi letnik. Bilo me je zelo strah, ker nisem poznala nobenega; ne dijakov in ne profesorjev, zelo težko mi je bilo tudi, ker sem bila v OŠ zelo navezana na svojo učiteljico kemije in biologije, in sem bila kar malce skeptična kako in kaj naprej, ko nje več ne bo. Že prvi teden pa sem se zelo zbližala s profesorico slovenščine, ki pa med dijaki ni priljubljena; vsi jo samo kritizirajo, in zmerjajo ter v njej vidijo samo najhujše, a jaz jo vidim v čisto drugačni luči. Zelo hitro sva se zbližala in zdi se mi, da se mi spet dogaja enako kot v OŠ z učiteljico kemije, spet sem se navezala. Res mi veliko pomeni, čeprav je samo učiteljica mi pogovor z njo ali pa samo njen nasmeh polepša dan. Vsaka beseda, ki jo izreče se me dotakne in si jo zapomnim. Moji sošolci pa imajo kar nekaj opazkov proti nama in najinem odnosu.
Zanima me kako ji naj povem koliko mi pomeni, ker  mi je pred njo precej nerodno in tudi ona ima nekako "izbran okus", tudi narisala sem jo a ji ne upam dati slike, razmišljala sem, da bi morda napisala pismo ali pa kaj podobnega, vendar ne želim, da se bi zaradi mene počutila neprijetno, ali da  ji bila nadležna. Ne vem niti kako se naj spopadam s komentarji sošolcev?
Najlepša vam hvala!
• Uredništvo
Živa Pirc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
lepo je slišati, da si našla osebo, ki ti je v veliko oporo in navdih v novem okolju, kot je srednja šola. Zelo je pomembno, da imamo v življenju take pozitivne vzorce, ki nas motivirajo in nam dajejo občutek varnosti, še posebej v obdobju prehoda, kot je prehod iz osnovne v srednjo šolo.
Glede izražanja občutkov do profesorice, se pisanje pisma zdi kot zelo lepa gesta. Pisno izražanje omogoča, da temeljito razmisliš o svojih občutkih in mislih ter jih artikuliraš na način, ki je premišljen in oseben. Lahko ji napišeš, kako pozitivno vpliva nate, kako cenjeno se počutiš ob njeni podpori in kako njeni pogovori in nasmehi polepšajo tvoj dan. Ni treba, da je pismo dolgo ali zapleteno; iskrene besede, ki prihajajo iz srca, so tiste, ki najbolj štejejo. Kar se tiče risbe, ki si jo naredila, je to prav tako čudovit način izražanja cenjenja. Morda lahko to risbo podariš ob posebni priložnosti, kot je konec šolskega leta ali ob prazniku, ko takšna gesta morda ne bi bila izpostavljena nepotrebni pozornosti.
Ko govorimo o komentarjih sošolcev, je pomembno, da se spomniš, da je odnos med učencem in učiteljem lahko zelo pozitiven in konstruktiven del tvojega izobraževanja in osebne rasti, ne glede na mnenja drugih. Ljudje imajo različne perspektive, in kar je za eno osebo dragoceno, morda za drugo ni. Osredotoči se na to, kar je za tebe pomembno in koristno ter poskusi prezreti negativne komentarje. Če pa ti komentarji postanejo preveč moteči, je morda vredno o tem spregovoriti z odraslo osebo, ki ji zaupaš, morda celo s šolskim svetovalnim delavcem, ki ti lahko ponudi dodatno podporo in nasvete o tem, kako ravnati v takšnih situacijah.
Pomembno je, da ohraniš svojo avtentičnost in slediš temu, kar ti prinaša veselje in podporo, ne glede na zunanje pritiske. :)
Če potrebuješ več nasvetov ali se želiš še o čem pogovoriti, sem tukaj za tebe.
Lep pozdrav,
Živa Pirc, mag. psihologije