moja razrednicarka na solskem centru mene in mojo sošolko ki je tudi moja najbolsa prjatlca zelo nadleguje saj konstantno piše mejle v katerih ubistvu govori same slabe stvari o nama kljub temu da nobene od teh stvari nisva naredili. Deva nama tudi neopravičene ure tudi ko sva ubistvu pri uri bili. Po 20 dneh šole nama je dala opomin in zdaj naju želi vreči iz šole in nima nobenega dobrega/resničnega razloga razen to da nama želi zagreniti živlenja. Starši seveda vrjamejo njej ker je baje na višjem položaju. Zato me zanima kaj naj zdaj storiva?
Uredništvo
Polona Kunstelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej se ti naj iskreno opravičim, da si na moj odgovor čakala kar precej časa. Upam, da sta s prijateljico in razredničarko našli pot, ki je sprejemljiva za vse. Kadar smo vznemirjeni, lahko na situacijo gledamo iz povsem drugega zornega kota, kot jo lahko vidi nekdo, ki v situacijo ni čustveno vpleten.
Koliko učencev vas je v razredu? Razredničarka verjetno posreduje obvestila tudi drugim staršem, ne zgolj vajinim. Če pa zgolj vajinim, me zanima, kaj se je zgodilo, da je izmed vseh učencev v razredu, opazila ravno vaju? Kako se vedeta, kaj počneta, da sta opozorili nase?
Predlagam, da se s prijateljico dogovorita z razredničarko za možnost pogovora in ji predstavita vajin vidik situacije.
Preden gresta na razgovor pa obe razmislita kakšen je vajin del odgovornosti za nastalo situacijo. Ko vstopamo v komunikacijo, je namreč naš delež 50% soodgovornosti za uspešen izid pogovora, sogovornikov pa prav toliko.
Razmisli torej tudi o tem, če si se ob močnih čustvih, ki te prevzamejo, sposobna narediti premor, preden reagiraš? Preden se odzoveš, zmoreš omogočiti razumu, da se pridruži pogovoru? Naučimo se opazovati svoje telo, čustva in misli. Razmisli, kako se odzoveš? Kaj rečeš? Kako se vedeš? Kakšni so tvoji fizični znaki, ko se vznemirjenje stopnjuje? Kako se pri tem počutiš? Kaj si takrat misliš o razredničarki? Vprašaj sošolce, kako so oni videli situacijo. Postavi se v vlogo učiteljice, kako pa bi se ti vedla do učenk, kot sta vidve s prijateljico. Kaj bi jima rekla, kako bi se vedla?
V nesoglasjih pogosto krivimo druge za svoja čustva. Pa je to res tako? Naši občutki so neposredno povezani s tem, kakšno zgodbo smo si ustvarili sami. Naš pogled ni edini pogled. Predlagam ti, da si daš priložnost, da zavestno izbereš pogled, ki vključuje pogled obeh strani, tako tvoje kot učiteljičine, in da je namenjen iskanju rešitve, ki bo sprejemljiv za vse. Odziv, ki je zrel, miren, moder, sočuten in je usmerjen v skupno dobro. Tudi vključujoč opravičilo.
Če se vama bo zdelo, da na razgovoru nista bili uspešni, stopita po pomoč k svetovalni delavki in se pogovorita tudi z njo.
Želim ti, da bi zmogle najti mirno pot k sožitju v razredu.
Srečno.
Polona Kunstelj, univ. dipl. socialna pedagoginja