Hey pišem vam ker se mi zdi da mam problem. Lansko leto smo dobli novga profesorja a ne in so vse starejše punce tak 4 letnik silile v njega pa ga spraševale za št. Pa instagram kr je kr mlad. No meni se to ni zdelo okej in sm si vedno mislila kake cudakinje da mu to delajo. Letos sm se prijavla na tekmovanje iz kemije in je bil ful prijazen do mene tak včasih ko je pokazal kej me je prijel za ramo pa se to da ma navado da gre mal preveč v osebni prostor kar me je na začetku motilo a zdaj me ne več. No v glavnem moj point je bil da povem da sm si misla da sm edina ko ji ni všeč zdaj se je to spremenilo pač grozno se mi zdi da mi je lahko všeč 13 let starejši moški. No pa še moji starši ga poznajo pač to je tud ena zanimiva zgodba za tem. In zdaj komaj čakam da ga vidim ko pridem v šolo. Je odgovoren tip človeka in vem da nikol ne bi hodil z mlajšo al pa ji karkol naredu. Lih nasprotno. Ampak neki mali občutek je da je nekak drugače z mano pa ne na kak ljubezenski način al karkol sam ta komunikacija no on sicer ne ve kdo sta moja starša ampak ja. Pač razumema se dobro tud vedno se mi nasmeji zadnjič sem sama od sebe začela pogovor in je mal glupo izpadlo. No nism js tak tip človeka da bi silila v osebo ali karkoli sam rada bi se pogovarjala z njim...no moj problem je da mi je vsec pa da bi ga ful rada spoznala pa nima punce ali partnerke...tak rada bi neki več a sm zarad tega čudna? Mate kak nasvet kaj naj?
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
bom najprej obnovila situacijo, kot jo vidim jaz, da preveriva, če sem te pravilno razumela. Torej, dobili ste novega profesorja za kemijo, nad katerim so že od začetka (torej od lanskega leta) navdušena vsa dekleta. To se je tebi na začetku zdelo butasto. Odkar pa obiskuješ priprave na tekmovanje iz kemije, si se tudi ti navdušila nad njim. Kakor opisuješ svoja čustva, bi lahko rekla, da si mogoče malo zaljubljena vanj oziroma da ti je res zelo všeč?
Ko berem tvoje sporočilo, se mi porodita dva nasprotna občutka. Po eni strani, me je malo zaskrbelo zate, sploh, ko si napisala, da profesor včasih poseže v osebni prostor. Praviš, da je spoštljiv in da ti ne bi nič naredil – tako je prav. Med vama je velika razlika v letih, prav tako pa razlika v tem, kakšne pozicije zavzemata v šolskem kontekstu. Ti si njegova učenka in on je na poziciji avtoritete in moči. Če bi se med vama kaj zgodilo, bi šlo na žalost za zlorabo.
Po drugi strani, pa bi ti rada tudi sporočila, da je povsem normalno, če včasih do svojih učiteljev ali mentorjev razvijemo globoke občutke, ki nas zmedejo in ki spominjajo na romantično zaljubljenost. Verjamem, da še zdaleč nisi sama v tem. Zaradi tega zagotovo nisi prav nič čudna. Ti pa verjamem, da ne veš, kaj bi naredila, da te situacija hkrati privlači, po drugi strani pa te zaradi močnih občutkov interakcija z njim spravlja v zadrego. Zavedaš se tudi, da je profesor zate prestar, da razmerja med dijaki in profesorji niso dovoljena (in to z razlogom) – slej ali prej verjetno prideš kljub želji, da bi ga bolje spoznala, do spoznanja, da bo vajin odnos moral ostati na distanci in da morata oba upoštevati predpisane meje. Verjamem, da je takšno spoznanje tudi boleče. Si o svojih občutkih s kom spregovorila? Morda s kakšno prijateljico, ki ji zaupaš?
Sprašuješ me tudi, kaj narediti. Mislim, da tu ni nekega enoznačnega odgovora. Kaj pa misliš, da so tvoje možnosti? Morda mi lahko napišeš nekaj idej in skupaj predebatirava različne opcije.
Upam, da sem ti lahko pomagala in da se ponovno oglasiš.
Lep pozdrav
Maruša Grešak, mag. psihologije