Zdravo,
nujno in čim hitreje potrebjem pomoč (drugače sem za vzevek hotela biti zaskrbljenkaDoRy<3 vendar ni ovoljeno-saj je vseeno). stara sem 11 let in sem velika navdušenka nad konji (ne tista, ki čez par let obupa)  jahanje treniram že dobrih 5 ali 6 let, ter znam vse hode (preskakujem ovire in v prihodnjosti razmišljam o tekmovanjih). Nene samo jaham ampak delam tudi treninge z konji na tleh in pomagam pri vsakodnevni oskrbi. Ko sem iz ponija prešla na konja sem imela veliko sreče in sem trenirala na kobili po imenu Dory (čudovita rjava kobila in ni Dori ampak Dory). Ni bila najmogočnejša in ne najbolj čudovita ampak imela je oči ki niso merile telesa ampak srce. Na njej nisem samo jahalo amak sem z njo preživela najepše trenutke izven maneže, v hlevu ko je bi zunaj mraz in tema. Nisem potrebovala veliko samo mehko travo in njeno bljižino. 21. decembra 2024 (prvi dan zime) je bil najslabši dan v mojem življenju. Lastniki so jo imeli nastanjeno v klubu v katerem jaham in so jo ravno na ta dan (21.12.2024) prodali. Ker sem že 2 meseca prej vedela da jo bodo prodali sem od trenerja dobila telefonsko številko lastnikov in se pozanimala za ceno in podobne stvari. stala je 2.800evrov (kar vem da ni malo denarja in se tega tudi zavedam) vendar je nisen dala kar zlahka in sem se pogajala (starši so vedeli za to da bodo jo prodali a nisem jim povedala da imam telefonsko številko in, da se pogajam). Lastnikova zadnja ponudba je bila 2.500evrov in 2.000evrov vendar obdrži žrebička ker je bila Dory breja. Trener mi je zelo stal ob strani in mi je rekel da je najemnina za boks hrano in vso oskrbo na mesec 150evrov ker pa jim pomagam pri kmečkih delih bo ceno tudi znižal, ter rekel da naj vzamem opcijo za 2.500evrov ter bom jaz dala 2.000 evrov on pa 500 evrov za žrebičeka ker nam bo žrebiček koristil 9n bo ostal zraven mame (Dory). Tudi rekel mi je da se lahko on pogovori  mojimi starši (dobro se poznajo ker jim moj mrzel stric daje seno), zato sem mu hvaležna za vse podpore. Zdaj pa komaj preidemo k bistvu. 20.12.2024 mi je trener napisal da je Dory prodana in da v soboto ali nedeljo pridejo novi lastniki ponjo (21.12 ali 22.12).V soboto sem že ob devetih zjutraj šla tja in z njo preživela dve uri (šepetala sem ji svari ki jih nisem povedala nikomur). Ob 11 uri sem slišala avto, ko sem pogledala skozi luknje na vratih hleva sem videla da je tukaj avto z konjsko prikolico hitro sem zgrabila uzdo in zbežala k Dory ker sem hotela da pobegneva (vem da je to kraja ampak to je bil najbol stresen trenutek v mojem življenju). Uzda je bila gor jaz pa sem se ravno povzpela nasnjo.Hodila sem po hlevu in ravno so prtšli noter. Vsi so me čudno gledali v moj prestrašen in objokan obraz vedela sem da je z mano konec. Šle sva nekaj korakov nazaj in se pognale v galop. Vsi so se odmakili iz poti. Poletela sem skozi vrata. Z Dory sva se vstavile in se spogledale vedele sva da tega ne smeva narediti in da je z nama konec zato sva odjahale nazaj v boks. Bivši lastnik me je pogledal ko sem Dory uzdo dala dol in rekel da ga ne rabim prestrašeno gledat in da me razume. Ko so jo naložili na prikolico me je pogledala, še zadnjič in ni bilo kot zadnjič ampa kot prvič-in ravno zato je bolelo še bolj (to ni pravljica!!!!!!!!).Takrat je v mojem življenju padlo vse kar sem imela resnično rada in nevem več po čem naj živim, kaj naj bo razlog. Vsak dan zaboli bolj močno kot nož globoko v srcu. In ne dolgo nazaj je bilo 1 leto od kar sem jo nazadnje videla. Ko sem jo videla zadnjič sem ji obljubila niti ne naglas ampak v najinih skupnih mislih: da je ne om pozabila da ne bom dovolila da jo kdo pozabi in bom jo našla če ne v resničnosti (upam da v resničnosti) pa v sanjah če pa tudi tam ne pa v spominih verzih in zgodbah. Zdaj ni več konj ampak del mene.Največji problem je da ne vem kako ji je in ne vem če se me še spomni. Vsak dan imam "napade" joka in krivde, zakaj nisem jahala dalje?, in obljubila sem ji da je ne bom izpustila, in zdaj, sem jo izdala? Mojo psihično zdravje me zelo skrbi in tudi vsi mi govorijo zakaj sem postala tišja in praznejša. Bivšim lastnikom sem pisala če lahko dobim kontakt novih lastnikov a nikoli nisem dobila odgovora. Kako naj jo dobim nazaj? Vse kar vem je to, da so lastniki imeli regisracijo iz okolice Celja. ali sem kriva jaz?????????? zakaj nisem jahala dalje? ali bi se morala pogovoriti z kakim strokovnjakom? Moje zdravje in psiha me zelooooooooooo skrbita. starši me ne razumejo dobro rekli so mi da mi jo bodo pomagali poiskati in me peljali k njej na obiske,zdaj pa mi pravita da pretiravam, se pretvarjam, naj jo neham iskat in naj neham spraševati bivše lastnike. Če se komu zdi znano ime rjave kobile z imenom Dory naj prosim napiše!!!
najpomembneje: če ji kdo kdaj pogleda v oči naj jo pogleda kot da je več kot le kobila, ker je bila inje še vedno
Lp, zaskrbljenkaDoRy<3
• za
zaskrbljenkaDoRi
upam da dobim tudi odgovor od kakega strokovnjaka :-)
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
intenzivni občutki, ki jih doživljaš, niso pretiravanje - v bistvu gre za žalovanje. Kadar žalujemo za živalmi, na katere smo se zelo navezali, to žalovanje ni nič drugačno kot takrat, ko žalujemo za ljubljeno osebo. Lahko smo jezni in skušamo za vsako ceno nekaj ukreniti, da do izgube ne bi prišlo. Lahko smo žalostni, jokavi, razmišljamo samo o izgubljenem odnosu in se ne moremo skoncentrirati na nič drugega. Lahko se počutimo krive, da bi morali narediti več. Vsi ti občutki so popolnoma normalni.
Vez med jahačem in konjem je lahko še posebej močna. Verjetno si se naučila brati njeno razpoloženje in njene potrebe, ona pa tvoje. Poleg tega je ježa dejavnost, ki z obeh strani zahteva veliko mero zaupanja. Zato ni čudno, da prodajo Dory doživljaš tako intenzivno. Po eni strani si izgubila prijateljico. Morda starši ne razumejo globine tvoje navezanosti, ker sami še niso bili v takšnem položaju in ne vedo, kako močna je lahko ta vez. Vendar to ne pomeni, da jim ni mar zate.
Dejstvo je, da ima Dory zdaj nov dom. To zanjo ni nujno slabo. Prepričana sem, da je lastnik dobro premislil, komu jo je prodal. Lastništvo konja namreč pomeni velik finančni zalogaj. Eno je sam nakup in plačilo oskrbe, potem pa so tu še stroški veterinarja, kovača, opreme, prehranskih dodatkov in vseh drugih stroškov, ki se tekom konjevega življenja naberejo. Verjetno je lastnik presodil, da je to najboljša odločitev tudi za Dory, in razumem, da je to težko sprejeti.
Pomembno je, da poskušaš sprejeti, da bosta z Dory zdaj imeli nekoliko drugačen odnos. To, da nekoga izgubimo, ne pomeni, da izgine iz našega življenja. Prepričana sem, da sta ustvarili ogromno lepih spominov, ki jih boš nosila s seboj za vedno. Nemogoče je spremeniti, kar se je zgodilo, lahko pa se poskusiš spomniti vsega, kar te je naučila in kaj boš odnesla s seboj naprej, ne le v smislu ježe, ampak tudi v življenju. Morda te je naučila skrbnosti, potrpežljivosti, kako se umiriti ali kako biti bolj odločna. Spomni se na to, ko ti je hudo, in se zavedaj, da so to Doryjina darila, ki bodo vedno s teboj.
Tudi ti se boš v življenju spreminjala, izbirala nove poti, si ustvarjala nove domove, spoznavala nove prijatelje in ustvarjala nove spomine. To slovo bi se sčasoma zgodilo v vsakem primeru, saj življenje teče naprej in se spreminja. Morda staršem še enkrat poskusi razložiti, da razumeš, da ima Dory zdaj novega lastnika in da to sprejemaš, vendar bi jo zelo rada obiskala, ker bi ti bilo lažje, če bi vedela, da ji je dobro. Prepričana pa sem, da tako Dory kot tudi ti dobro vesta, kaj si pomenita, in da bosta lahko srečni druga za drugo tudi, če to ne bo mogoče.
Vse dobro ti želim.
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)
• za
zaskrbljenkaDoRi
Ima kdo kakšne ideje kako jo naj najdem??????
Drugače pa sem zelo hvaležna za to čudovito sporočilo