pozdravljeni pišem vam ker imam velik problem oziroma ze skoraj stisko in nevem na koga naj se obrnem. Rada bi vam zaupala mojo težavo in upam da mi boste lahko svetovali. Uglavnem gre za to da se zelo dobro razumem z mojo sosolko druziva se ze od 1 razreda res se dobro razumeva imava isti pogled na svet in res se super razumeva ampak zdaj je pa problem saj se jaz tudi dobro razumem z enim sosolcem z katerim se veliko druziva. Moja soslka in ta sosolec se pa nemarata in nastanejo zamere ce se druzim samo z enim in to me zelo moti. Ampak zdaj je pa problem v tem da se jaz nezelim vec druziti z tem mojim sosolcem saj je prevec vsiljiv in vsako stvar ki mu recem je takoj uzaljen, kar naprej me sprasuje ce sva se prijatelja... enkrat sem ze temu sosolcu omenila da se nebi vec druzila z njim oz ce se lahko pogovriva saj se vecini zdi da on unicuje nase odnose v razredu. On ni bil sposoben speljati normalnega pogovora in je odsel stran in zacel drugim sosolkam grdo govoriti o meni in o sosolki in jim govoril da naj se naju izogibajo. To me zelo moti saj je on resss zelo vsiljiv in skos hoce bit z mano js pa nocem bit vec njegova prijateljica ampak nevem kako naj mu to pokazem saj zdaj je se problem da naj bi plesala skupaj na valeti tudi tega nocem..ampak ce se z njemu skregava nevem skom bom potem plesala? prosim vas za nasvet kaj narediti v tej moji situaciji. hvala
zi
zivalca1
prosim za odgovor
zi
zivalcaa
pozdravljeni
na svoj odgovor čakam ze zelo dolgo prosim vas da mi odgovorite.
hvala
Uredništvo
Pozdravljena,
opravičujemo se ti, ker še vedno čakaš na odgovor. Zaradi dopustov se nam žal kdaj zgodi kakšna daljša zamuda pri odgovorih.
Kmalu boš tudi ti prejela odgovor na vprašanje.
Lep pozdrav iz uredništva.
Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
žal mi je, da si na odgovor čakala tako dolgo.
Zapisala si, da se zelo dobro razumeš s sošolko, s katero sta prijateljici že vrsto let. Prav tako si se do nedavnega dobro razumela tudi s sošolcem, sedaj pa mu želiš sporočiti, da si prijateljstva ne želiš nadaljevati.
Prijateljski odnosi so nam vsem zelo pomembni, saj nam ravno prijatelji običajno predstavljajo varno okolje, v katerem smo lahko sproščeni ter se počutimo sprejete in razumljene. V kolikor se torej v nekem prijateljskem odnosu ne počutiš dobro, je mogoče res najbolje, da ga zaključiš. Če prav razumem, te zanima, kako začeti pogovor o tem.
Sama menim, da se je o takšnih kočljivih zadevah najbolje pogovarjati v živo. Povedano je tako veliko bolj osebno, hkrati pa imata oba možnost spremljati tudi neverbalno komunikacijo sogovornika (obrazno mimiko, geste rok in podobno). Prav tako je dobro, da se pogovorov o neprijetnih temah lotimo umirjeno ter da se do druge osebe vedemo spoštljivo.
Svetujem ti torej, da se s sošolcem ponovno poskusiš pogovoriti. Povej mu, da se v tem odnosu ne počutiš prijetno ter da si želiš, da bi nekoliko omejila stike.
V kolikor bi ti bilo kljub temu, da s fantom ne bosta več prijateljevala, prijetno plesati z njim na valeti, mu lahko tudi to ponudiš kot možnost. Rečeš lahko na primer: "Žal mi je, ampak jaz se v tem odnosu ne počutim več dobro, zato bi mi ustrezalo, če bi se nekoliko manj družila. Še vedno pa velja najin dogovor za plesanje na valeti, v kolikor je tudi tebi to v redu."
Upam, da ti je bil odgovor vsaj malo v pomoč. V kolikor bi želela še o čem predebatirati, sem tu.
Lep pozdrav,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja