Torej moji starsi ponavadi ko so doma kr pijejo in so res naporni vcasih tudi fizicni. Torej danes sem sedela z njimi pri mizi itak sta pila celi dan in sta bla zvecer ze fajn pijana. Potem pa sta me zacela napadat in iskat napake v meni in jaz sem oseba ki se hitro razjezi in je jezna hitro in sem se postavla naspreti njiju. Zaceli smo se kregat potem pa sta kr nehala in zacela delat nekaj cist drugega mislim sej pijana sta zato se nena cudim. Cez kakih 30min pa je bil pogovor iz atejeve strani da kak on hoce vnuke pa ko bojo da jih bo mel raje od mene in da bom jaz takrat cisto spodaj oni pa prevec nad mano in itak da mi ni blo to okej stara sem komaj 16 ne da se mi razmislat ze o nekih vnukih v prihodnosti ker mam se druge stvari da sploh nardim pred tem. In sem se razjezla da pac ne razumem kak me bojo lahko meli manj radi in sta zacela obadva da je to res lahko. In potem sem jaz v jezi rekla da nebom mela otrok in mi je mama zamerla rekla je da sem se ji zamerla in da si bo oan kao nardila drugega otroka in bo meni odvzela vse. In potem sem se razjezla na njo in me je ata primo za vrat da me je kao "pomiril". Pac zanima me kaj naj? jaz sem obupala res nimam prav volje vec. Jaz sem ze psihicno unicena ker mi je vse prevec in pac rabim kako mnenje za to situacijo ker res nevem kaj naj. Vcasih mam obcutek da mam mogoce depresijo pac nocem se sama diagnosticirat samo starsi mi ne zelijo pomagat nocejo da poiscem pomoc.
Bo
Bond007
Situacija, ki si jo opisala, je bolj podobna kakšni nočni mori ali filmu; če je res tako kot praviš, mi je žal da imaš take starše. Situacija je zrela za prijavo na socialno službo, ki te lahko zaščiti, vendar obenem izgubiš še tisto malo družino kot jo sicer imate. Predlagam, da se obrneš še na šolsko svetovalno službo ter razmisli, kako naprej.
Sigurno si pa odraščanja v takem nezdravem okolju ne zaslužiš, ampak kaj mnogo boljšega. Ne glede na to, kako te starši ponižujejo, nisi nič manj vredna, ne od njih ne od drugih. Zagotovo pa si več vredna od njiju, če sta resnično taka. Ničesar jima nisi dolžna dati, kar ti lahko vzameta. In predvsem: doživeti vnuke je privilegij. Če si jih nista zaslužila, tega privilegija nimata. Kaj boš ti počela s svojim življenjem in po možnosti svojim otrokom, je tvoja odločitev in odločitev tvojega partnerja. Starši pri tem ne bodo imeli besede. Glede na tvoje slabe izkušnje, imaš zelo dober zgled, kako ne ravnati s svojim otrokom. Glej da ti bo uspelo.
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
žal mi je, da si bila postavljena v takšno situacijo - noben si ne zasluži takšnega odnosa, sploh ne s strani staršev, ki bi ti morali stati v oporo, ne pa te spravljati v stisko. Verjamem, da ti je hudo in želim, da veš, da v tem nisi sama.
Grozne besede, ki sta ti jih namenila starša, so izjemno neprimerne in neustrezne. Takšno družinsko okolje ni primerno za otroka/mladostnika. Kljub temu da te starši ne podpirajo pri tem, da si poiščeš pomoč, bi predlagala, da se obrneš na Center Posvet, kjer nudijo brezplačno psihološko svetovanje otrokom in mladostnikom brez napotnice osebnega zdravnika in brez spremstva staršev, za obisk se moraš najprej samo najaviti preko telefonske številke ali elektronskega naslova tebi najbližjega centra.
Zanima me, ali imaš kakšno prijateljico/prijatelja ali drugega družinskega člana, ki bi te lahko podprl v teh okoliščinah? Morda kdo, k katerem bi se lahko zatekla, če stanje doma postane preveč neznosno. Nikakor si zate ne bi želela, da si v tej situaciji in takšnih odnosih sama. Če bo situacija s fizičnim nasiljem nad teboj kadarkoli tako huda, da bi potrebovala nujno pomoč ali varen kraj, kamor se lahko zatečeš, je na tej povezavi seznam telefonskih številk in varnih hiš, kamor se lahko obrneš po pomoč.
Zate si želim, da bi imela boljše pogoje za odraščanje, kjer bi se lahko brez skrbi ali strahu posvečala aktivnostim, ki si jih želiš početi. Lahko še kaj naredim zate; te lahko še kako drugače podprem? Vedi, da sem ti na voljo kadarkoli, ko boš to potrebovala.
Mislim nate in ti pošiljam topel objem,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
l
Hvala za odgovor in ja imam prijateljice in babico ki mi stojijo ob strani. Hvala bogu so se stvari doma pomirile ata in mama sta se od tistega dne zavedala kaj sta naredila ko sem jima to pravla in zdaj ze dejansko ne pijeta nic (upam da bo to en cajt) pac jaz ne zahtevam od njiju da nehata čisto pac nimam nic proti ce spijeta 1 al pa 2 kozarca vina ampak mam pa proti ko se napijeta. Za pogovor mam babico ki mi res stoji ob strani vedno ker ve kak je odrascat tak pac ko se starsi samo kregajo,pijejo in napadajo. Ko sma same se ji vedno odprem in ji povem in vcasih tudi zjokam ker babi je pri meni kot druga "mama", ker babi ve vec o meni kot pa lastni starsi pac mogoce je problem tudi v meni ker se jim ne odprem samo vcasih se pac enostavno ne morem ker jima ne zaupam dovolj saj sem se ze kdaj jima odprla in na koncu sta v vsaki stvari nasla napako.
Ampak res stanje se je malo zboljsalo ampak vseeno pa se isceta napake v meni.