Živjo,
Kako naj se jaz učim, matematika in angleščina mi ne gresta dobro, ker smo matematiko pisali pred počitnicami, veliko sem se učila vsak dan pa 2 uri. Ko smo dobili teste nazaj, sem izvedela da sem dobila 2. Bila sem zelo žalostna, ni mi bilo jasno kako sem lahko pisala tako slabo če pa sem se učila 2 tedna vsak dan po 2 uri?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Zivjo!
Skrbi te, da imaš pri matematiki (in tudi pri angleščini) slabše ocene, kot bi si jih želela. Praviš, da si se matematiko učila zelo veliko časa, pa si vseeno nezadovoljna z rezultatom. Nisem čisto dobro razumela, ali imaš težave že dolgo časa ali pa so se začele šele sedaj? Kakšna slaba ocena sem in tja tudi ni nič groznega, vsak ima kdaj lahko slab dan. Jo je pa treba vzeti kot pomembno informacijo - da se bo treba na tem področju potrudti malo drugače, poiskati nove načine učenja in, pri težji snovi, poiskati tudi pomoč.
V odgovoru se bom osredotočila ma matematiko, toda vsi nasveti držijo tudi za učnje angleščine.
Matematika v višjih razredih osnovne šole pogosto velja za težek predmet. Všeč mi je, da sprašuješ, kako se bolj kvalitetno učiti in vidim, da razmišljaš na pravi način: “Kadar mi nekaj ne gre, imam to pod nadzorom, vem, da zmorem težave obvladati, zmorem se izboljšati in našla bom sistem, ki bo deloval.”
Takole piše v knjigah, pa tudi če vprašaš druge učence, bodo verjetno tem nasvetom prikimali:
Za dobre ocene na testih se je treba pripravljati tako, kot se športniki pripravijo na pomembno tekmovanje - sistematično in vztrajno. Rezultati ne bodo vidni takoj, toda če delaš prav, se bo stanje popravljalo in izboljšalo. Znanje se utrdi tako, da delamo večkrat po malem, možgani bodo tako veliko lažje in bolj dolgotrajno “shranili” zahtevne informacije. Tako se na testu ne bo več dogajalo, da se ne bi mogla spomniti, kako je že treba rešiti nalogo ali kakšna je formula.
Kako se najbolj učinovito učimo matematiko:
Organiziraj si ure za učenje, snov si razporedi na več dni, na koledarčku jasno označi koliko časa imaš do testa. Pri obravnavi snovi v šoli dobro poslušaj. Sledi razlagi in vedno iz table prepiši čisto vse, kar je napisano. Organiziraj in pripravi si učni kotiček, uredi zapiske. Na poseben list izpiši pomembne formule in načine reševanja. Ta list naj bo na vidnem mestu, umakni pa vse ostale “motilce” (igrače, telefone in drugo snov pospravi v predal). Takoj ko ugotoviš, da je snov nerazumljiva, vprašaj, najbolje že pri pouku ali takoj po uri. Tudi, če se ti zdi, da je vprašanje “čudno” ali “neumno” ali celo “neprimerno” - vedno vprašaj. Doma vsak dan nameni čas domačim nalogam, če le lahko, jih reši samostojno. Če česa na razumeš, vprašaj sošolce, starše, starejše učence ali pa učitelja na dopolnilnem pouku. Ko delaš vaje in naloge ne hiti. Vzemi si čas, da mirno in zbrano prebereš navodila, izpišeš podatke, označiš neznane pojme. Potrudi se in lepo prepiši in pobarvaj formule. Šele ko dobro veš, kaj naloga zahteva, se loti reševanja. Namesto, da se trudiš, da bi si vse zapomnila “na pamet”, poskusi najti povezave med stvarmi, ki jih že znaš in novo snovjo. Bodi aktivna pri pomnjenju: ko snov prebereš (2-3x), zapri oči in poskusi ponoviti “iz glave” to, kar si si zapomnila. Za vsako temo reši 4 - 6 podobnih nalog.
Kaj pa, če rezultat kljub temu ni tak, kot si ga želiš? Potem je treba poiskati vzroke za neznanje: slabo razložena snov, premalo rešenih nalog in primerov, nezanimiva snov, misli večkrat odtavajo drugam … Takrat je potrebna ponovna razlaga, saj morda potrebuješ samo nov in svež način razlage. V takem primeru je odlična pomoč inštruktor, s katermi se da mirno pogovoriti, tak, ki ti pokaže, kako rešiti še tako zapletene naloge. Inštruktor bo snov podal enostavno, brez odvečne teorije in na način, ki bo tebi bolj razumljiv. Veliko dobrih razlag matametike najdemo tudi na spletni strani https://astra.si/
Kaj pa še pomaga? Včasih pozabimo uživati in se samo borimo za vedno več in vedno boljše ocene. Poskrbi, da je v tvojem načrtu učenja tudi prostor za zabavo, druženje, gibanje in prosti čas. Potrudi se delati sproti in sistematično, da bo veliko več dni v tednu prosih, namenjenih zabavi, gibanju in druženju.
Tina Jeromen, univ. dipl. psihologinja