Hej imam majhno težavo z šolo in prosim da odgovorite čimprej. Stvar je taka da mi v šoli ne gre dobro. Nimam enk ali dvojk ampak trojke štirke in petke. Venar mi šola povzroča zelo veliko depresijo in strah me je nekaterih predmetov. Vendar pa je problem v tem da ko se počutim res slabo nesmem ostati doma saj mi starša pravita da tudi če bi imela vročino čez 38°C bi nogla iti v šolo. Meni se to nezdi prav. Vendar me skrbi ker pravita da bosta poklicala policijo in bom imela neupravičene ure. Že vsaj stokrat sem razmišljala da če bi naredila samoumor bi bilo vsega tega konec zato se bojim da bom to res storila. Prosim pomagajte
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej hvala za tvoj iskren zapis.
Pišeš, da ti šola predstavlja zelo velike stiske. Čeprav si učno uspešna, se ti v povezavi z nekaterimi predmeti pojavljajo skrbi, ki se odražajo preko slabšega počutja. Kot pišeš, ti takrat starša ne dovolita, da bi ostala doma in to se ti ne zdi okej. Večkrat si že razmišljala, da bi bilo s samomorom s tem vsega konec. Verjamem, da si v povezavi s šolo zelo zaskrbljena, da se počutiš nemočno, obupano in da imaš občutek, da te starša v takšni situaciji ne razumeta. Da bi si želela, da bi lahko ostala doma in da stiske o kateri pišeš, ne bi bilo več. Da si ob svojih mislih zaskrbljena, hkrati pa ne veš kaj bi lahko naredila, da bi ti bilo bolje.
Naj povem, da sem vesela, da si zbrala toliko poguma in moči, da si se obrnila na svetovalnico. Pomembno se mi zdi, da si izpostavila kako se počutiš v šoli, ne glede na to, da si učno uspešna. Verjetno si že opazila, da se tvoja stiska v povezavi s šolo odraža tudi na telesni ravni - preko slabšega počutja, ki ga opisuješ in zaradi katerega bi si želela ostati doma. Čeprav se zdi v tistem trenutku najboljša rešitev to, da se s situacijo, ki v tebi vzbuja stisko, ne spoprimeš, na dolgi rok to ni najboljša rešitev. Oziroma to sploh ni rešitev, temveč lahko tvojo stisko to še dodatno okrepi. Čeprav verjamem, da se to sedaj morda ne sliši najbolj razumljivo. Vsekakor pa verjamem, da izpostavljanje takšnim situacijam zate predstavlja velik izziv in stisko. Zato se mi zdi pomembno, da si to izpostavila, hkrati pa bi si želela, da o tem, še bolj poglobljeno spregovoriš z nekom, ki ti bo lahko v večji meri pomagal pri spoprijemanju s stiskami, ki jih opisuješ. Dobro izhodišče je lahko šolska svetovalna služba na šoli, sicer pa se lahko obrneš na psihologa v tvoji bližini (v okviru Zdravstvenega doma, Centra za duševno zdravje otrok in mladostnikov ...). Tam boš lahko namreč bolj raziskala in izrazila kakšne skrbi se pojavljajo, v katerih situacijah so prisotne, kako so intenzivne, na kakšen način se odražajo itd. Preko bolj podrobnega poznavanja stiske, s katero se soočaš, lahko s pomočjo strokovnjaka najdeš tudi strategije, kako si v takšnih situacijah pomagati.
Izpostavila si tudi, da si že večkrat razmišljala, da bi naredila samomor in bi bilo s tem tvoje stiske konec. Sedaj si zaskrbljena, da bi to res naredila. Žal mi je, da imaš takšno izkušnjo s šolo in šolskim delom in da se ti v povezavi s tem pojavljajo občutki, zaradi katerih si že razmišljala o samomoru. Ker si vredna življenja in ker verjamem, da lahko z ustrezno pomočjo najdeš konstruktivne načine kako si pomagati, te spodbujam da se še oglasiš in mi sporočiš, če imaš v okolici koga, ki bi ti lahko v primeru stiske pomagal? Kako resno razmišljaš o samomoru? Imaš v povezavi s tem pripravljen že kakšen načrt? Bi potrebovala pri iskanju ustrezne pomoči še kakšno pomoč?
Če bi bila stiska v času, ko se zopet slišiva prevelika in bi razmišljala o samomoru, te prosim, da se obrneš na katerega izmed naslednjih virov pomoči: Urgentna psihiatrična ambulanta v Ljubljani ali Mariboru, telefon v sitki (npr. TOM telefon - vsak dan od 12. do 20. ure na 116 111; zaupna telefona Samarijan in Sopotnik - 24 ur na dan na 116 123).
V upanju na tvoj odgovor te lepo pozdravljam,
Urška Pisar, mag. psihologije