Pozdravljeni,
S fantom sva skupaj ze 2leti od tega pol leta ziviva skupaj pri njemu, sem pa ze prej vecinoma casa prezivljala pri njemu.. Torej v njihovi hisi zivi v prvem nadstropju njegova babi, potem sva mi2 in v zgornjem nadstropju zivi se njegova teta s partnerjom in sinom..Ze na zacetku ko sem zacela prihajati k njemu sem opazila, da njegov oce ceprav ze 20let zivi drugje se vseeno pride vsak dan po sluzbi na kosilo k svoji mami in je na obisku se ene 3ure.. Cez cas sem izvedela da pride oce tudi zjutraj pred sluzbo na zajtrk, mu mama pripravi malico za v sluzbo in tudi kadarkoli je kaj narobe neglede a je ura 10 zvecer bo vedno klicala njegovega oceta ceprav nas je v hisi se 5 ki bi ji lahko pomagali in se mi zdi to njuno rezmerje zelo nezdravo oz je mamin sincek in me ta celotna situacija spominja na moje otrostvo ker je bil moj oce isti in nas je zanemarjal zaradi moje babi, ker je moral vedno narediti tako kot je ona rekla, vezala ga je nase in sta se z mami celotno moje otrostvo preprirala zaradi babi in opazam da je tukaj isto in me je zacelo motiti, ker s fantom nimava nobene zasebnosti ker njegov oce pride 3x na dan v najino stanovanje ker ima se zmeraj tam svojo sobo in notri stvari ki jih ocitno rabi vsak dan, tudi kadar gre njegova partnerka na sluzbeno potovanje pride spati k nam domov in nikoli nemoreva seksati v tem casu ker mojega fanta skrbi da bi naju dobil njegov oce.. vedno ko pocneva zunaj kaj in hocem to poceti sama v miru s mojim fantom pride vedno zraven in zacne zaslisevati mojega fanta res je zelo firbcen in rabi vedno vse vedeti kaj pocneva kaj bova kam greva itd k sva na dopustu ga klice vsak dan in se mi zdi da hoce imet isto pod nadzorom mojega fanta tako kot ga ima njegova mami.. sem zelo introvertna oseba ki ceni svoj mir in svobodo, nisem sproscena v blizini njegovega oceta ker se mi ne dopade sploh ker v otrostvu ni lepo skrbel za mojega fanta in sedah pricakuje pa da bo moj fant skrbel za njega in naredil vse kar bo njegov oce zelel.. tiste tedne ko sem sama popoldan doma, ker dela fant dvoizmensko sluzbo jaz enoizmensko sem zelo depresivna, imam ze od prej probleme in ta situacija z ocetom mi samo vse otezuje ker se ne pocutim sprosceno ko je on doma in me zelo zelo jezi ko samo slisim da je prisel gor in kdaj me se pusti na miru kdaj pa pride tudi v dnevno(babi ma sezmer tudi sobo gor in more kdaj oce kaj odnest/prinest in mora cez dnevno da pride do sobe) ceprav se zaprem da ja nebo prisel ker ga ne zelim gledati vsak dan, ker nisem tak druzinski clovekin ze 5let zivim brez starsev in jih nerabim videti vsak dan in me to spravlja noro ob zivce ker nisem navajena tega in ta zivcnost me pripelje do tega da sem noro jezna in ponavadi vso mojo jezo usmerim v mojega fanta ceprav ni nic kriv ampak tako jaz odreagiram ko sem jezna, se ne pogovarjam z njim, postanem nesramna do njega in bi rada popravila to, probala sprejeti njegovega oceta, ker vem da bi bila nakboljsa opcija da se preseliva na svoje ampak so stanovanja tako draga mi2 pa imava cilje za prihodnost za katere rabiva v prihodnjem letu cimvec nasparati in ce bova nekje v najemu nama to nebo uspelo in bojo najini cilji/zelje samo propadli.. zato bi rada nek nasvet, nekaj kako naj kontorilram svojo jezo da nimam izpadov ko je zraven naju njegov oce, kako naj sprejmem njegovega oceta in sem bolj prijazna do njega, kako bi bila lahko bolj komunikativna in se vec pogovarjala ( s tem imam tudi ze tako ali tako probleme, da se tezko pogovarjam z ljudmi za katere hocem da me vidijo v najbolsi luci oz nasplosno tezko komuniciram s starejsimi moskimi) kaj naj naredim da bom lahko zdrzala se kaksno leto v tem neprijetnem okolju zame.. vem da sama sebe mucim s tem ampak so najine zelje tako ogromne da sem pripravljena potrpeti ceprav fanta skrbi da me bo cez cas zacelo tako mocno motiti (njegovi bivsi punci je to slo tudi zelo na zovce in sta se velikokrat kregala zaradi oceta in nakoncu tudi prekinila zvezo ker je postala tako nesrecna da ga je prevarala) da bova koncala in se je pripravljen preseliti z menoj ampak men ta ideja ni vsec ker sem zivela par let v najemu in sem komaj prezivela iz meseca v mesec in neglede na situacije z ocetom imava tukaj vse in bi rada nasparala denar da potem odideva v tujino za pol leta.. res nevem kaj naj naredimm kako naj si pomagam da nebom tako jezna in me to nebo vec tako motilo?
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
na koncu svojega obširnega pisanja pravilno ugotavljaš da je problem v tebi, v tvojih reakcijah, ki bi bile lahko drugačne, pa ne veš kakšne naj bi bile. Najprej se je treba popolnoma zavedati, da si ti v tej hiši prišlek. Da imajo tu dolgoletne navade, ki jih ti enostavno ne moreš spremeniti, niti ni to tvoja odgovornost, še manj poslanstvo. Odnos med babico in njenim sinom, očetom tvojega fanta res ni tvoj problem, ne glede na to, kakšno je bilo tvoje otroštvo. Zato pusti te stvari pri miru. Enostavno nimaš pravice, da se v to vtikaš. Seveda imaš lahko svoje mnenje. To pa je tudi vse.
Poskušaj se s fantom pogovoriti, da bi skupaj očetu povedala, kaj vaju moti in kako si vidva predstavljata skupno življenje, ki v razširjeni družini nikakor ni lahko. V tvojem pisanju pogrešam fantovo mamo. Ali živi doma, ali se je odselila? Ali ima tvoj fant z njo kakršnekoli stike? In če, kašni so? Zavedam se, da si na razpotju: iti na svoje in odložiti načrte v prihodnost, ali pa v tej situaciji najti način, kako znosno živeti? Če se boš odločla za drugo možnost, ne vidim drugega izhoda kot odkrit, miren, spoštljiv pogovor z očetom, skupaj s tvojim fantom. Seveda pa moraš najprej z njim uskladiti vse stvari, ki morda tudi med vama še niso v celoti dorečene. Če bosta premagala to oviro, bo tudi vajin odnos dobil dodano vrednost. Tudi ne bi bilo slabo, če bi se kdaj postavila v kožo fantovega očeta. Naredila nekaj dobrega zanj in fantovo babico. Morda te bosta videla v luči, kot si želiš.
Žal, tvoji trditvi, da sta se fant in njegovo bivše dekle razšla zaradi razmer doma, ne morem v celoti verjeti. Če je veza med dvema dovolj močna, če oba čutita, da je to tisto pravo, najdeta način, kako to preseči. Seveda pa brez določenega samoodrekanja ne gre. Včasih bo potrebno žrtvovati tudi kakšen seks za to, da npr. ti pripraviš kosilo ali večerjo za vse. Ob takšni situaciji se je bistveno lažje pogovarjati in tudi doreči nekatere odločilne stvari. Npr:"Ali bi se lahko pogovorili o tem, da bi midva s fantom imela malo več zasebnosti. Zadnjič naju je zelo zmotilo....to in to". Brez pogovora enostavno ne bo šlo.
Lepo je, da imata s fantom cilj, kako naprej. Toda do ciljev ni ravnih poti. Na njih so vedno ovire, ki jih premagujemo. Želim in upam, da bosta s fantom tudi vajine ovire premagovala in dosegla cilj. Malo potrpljenja, malo vživljanja v druge, veliko dajanja sebe in cilj bo vedno bliže. Kratkoročen cilj pa naj bo pogovor. S tem nimata česa izgubiti, lahko zgolj pridobita. Le pogumno v ta podvig.   Slavni nemški filozof Nietzsche je dejal: "Če vemo čemu, noben kako ni pretežak."
Prav prisrčno te pozdravljam in želim vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja
• Ne
Nevemm
Pozdravljeni,
Hvala za odgovor..
Zavedam se da sem v tej hisi jaz prislek in se nimam pravice vtikat v njihove zadeve ampak iste stvari motijo mojega fanta (to da je oce skos doma in njegov odnos z babi) ampak si mu neupa nic rect ker oce vedno jezno odreagira in se nikoli nemore pogovoriti z njim o stvareh, oce mu zacne samo groziti da lahko gre ce mu kaj ne pase nikoli pa ne pomisli da se je sam preselil k svoji partnerki in pustil stanovanje fantu sedaj mu pa ni vsec ce mu pove fant svoje mnenje in zelje da bi rad malo vec miru in svobode.. tako da se je fant ze probal pogovoriti ampak z njegovim ocetom se neda takoj postane uzaljen in se zacne samo dreti na fanta nikoli nic ne doseze in vedno bolj se mu boji karkol rect.. fantova mama se je 20let nazaj ze odselila ravno zaradi ocetovega odnosa z babi, tudi zdaj ko se pogovarjamo se njegovi mami ne zdi normalno da se zmeraj pocne isto kot je pocel takrat ko sta bila se porocena.. z mami ima slabsi odnos kot z ocetom, vidiva jo 1x 2x na mesec mogoce in se tudi jaz veliko bolje razumem z njo kakor z ocetom ker imam konstanto obcutek da se hoce vtikat v naju in hodi v najino stanovanje samo zato da lazje kontrolira in vidi kaj pocneva.. babici in ocetu vedno pomagam ce me kso kaj prosi, v hisi nas je 5 in vecinoma mi2 s fantom slrbiva da je okolica hise cista in urejena, skrbela sm za babicin vrt ko je bila bolna, ce specem kaksno sladico dam tudi njim vedno za probati nisem nek zlobnez ampak imam sama ogromno metalnih tezav ki me ovirajo pri tem da bi se lahko dobro razumela z njimi ker imam v glavi prevec misli in neznam biti nikoli tako sproscena v njihovi druzbi in me je strah govoriti ker se je ze zgodilo da sem nekaj razlagala njegovemu ocetu pa me ni poslusal in taksne stvari ostanejo v meni in me je potem strah spet kaj razlagat ker sem zelo tiha in sramezljiva in rabim veliko truda in poguma da se sploh zacnem pogovarjat in ko 1x nisem slisana, dobim slabo reakcijo se bojim vedno za v naprej da bo isto in se bom spet pocutila slabo.. tako da se vseen velikokrat naredim kaj dobrega za njiju.. glavni razlog je bil prevara ja ampak je rekel fant da sta se zadnje leto zveze vedno bolj in bolj kregala zaradi oceta in je bila bivsa vedno bolj in bolj nesrecna in je pripeljalo do tega da je sla z drugim fantom ni pa bil glavni razlog oce anpak je bil del tega.. seksu v popoldanskem casu sem se ze v celoti odpovedala ker ne gre, oce preveckrat pride v najino stanovanje.. doskrat se mi tudi zgodi da grem pod tus in pozabim stvari v spalnici in me vedno skrbi ko gola tecem cez hodnik da bo ravno v tistem momentu prisel oce in me videl golo in zato me to tako moti, nebi me motilo ce bi prisel k babi na kosilo in bil pri njej ker vedno se fant ustavi pri njima in se pogovarjajo ampak to ko pride 5x na dan v 3urah v najino stanovanje.. vem da brez pogovora se neda nic ampak me je res strah da me bo po pogovoru oce samo grdo gledal dosegla pa nebova nic.. pripravljena sem potrpeti se eno leto tukaj ker mi najini cilji res ogromno pomenjo so moje zelje ze iz otrostva ampak rada bi se naucila kontrolirati svojo jezo ker je trenutno to velik problem zame termin pri psihologu pa imam komaj cez 2leti in si rabim nekako sama pomagati..
Hvala se 1x
• Uredništvo
Maja Krajnc
Odgovor svetovalke:
Draga mladenka,
resnično mi je žal, da imaš takšne probleme z očetom tvojega fanta. Mislim, da oče ni glavni problem. Problem je tudi v fantu, ki se ne zmore upreti očetu in mu na lep način povedati, kaj ga moti. To je primarno njegova in ne tvoja naloga. Vem, da to terja pogum. Menim, da bi ga lahko s tvojo popolno podporo našel. Res, skušajta se najprej vidva dogovoriti kako in kaj. Brez tega, se bojim, da se problemi ne bodo rešili. Obema bi svetovala, da obiščeta psihoterapevta. Brezplačnih svetovalnic je v Sloveniji kar nekaj - svetovalnice Posvet. Če živiš v bližini Celja, pokliči na 031 778 772 in se dogovori za obisk. So pa še druge svetovalnice. Na spletni strani posvet.org boš dobila vse informacije.
Žal ti na daljavo ne morem svetovati, kaj narediti s tvojo jezo. Sama ugotavljaš, da se stvari nakopičijo in potem nekotrolirano izbruhnejo. Dobro bi bilo, če bi lahko premagala strah in takoj odreagirala, ko meniš, da nekaj ni v redu. Škoda je še vedno manjša, kot pa tista, ko izbruhneš za malenkost.
Obema svetujem, da poiščeta psihoterapevtsko pomoč na Posvetu, kjer je, kot sem že omenila brezplačna.
Želim ti, da čimprej rešita odnos z očetom in s tem tudi vajinega.
Prisrčen pozdrav in vse dobro,
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja