Pozdravljeni,
Srečujem se z enim problemom. Že dve leti nazaj so mi odkrili epilepsijo zaradi stresa, a takrat še to ni bil takšen problem, a sedaj zadnjo leto se mi je zaradi oslabljenja stanja in zdravil to preneslo na duševno stanje. Pred vsem tem sem bila zelo energična, vesela, komunikativna oseba, zdaj pa postajam ravno nasprotno od tega. Nenehno sem utrujena, nimam nič volje, veliko časa sem žalostna. Sprememba pri meni, ki me je zelo presenetila je bila ta, da sem postala zelo jezna in razdražljiva oseba. Pred tem nisem bila tako vzkipljiva, konflikte sem reševala sorazmero mirno itd. Sedaj eksplodiram že ob najmanjšem problemu in se močno razjezim na osebo, izrečem tudi zelo žaljive stvari. Najhujše mi je, ker vem, da si to osebe, ki jim zaupam ne zaslužijo, ampak, ko pride do konflikta mi moji možgani sploh ne pustijo stvari najprej premisliti, malo predihati. Kar se mi je tudi začelo dogajati je to, da sem začela razmišljati o samomoru, o katerem nikoli prej v življenju nisem pomislila. To se pojavlja, ker si ne morem oprostiti kar izjavim oz. rečem, ko sem jezna. O tem mi  je zelo težko govoriti  z drugimi, saj je težek problem, katerega nočem spravljati na druge. Edini kateremu sem poskušala razložiti mojo situacijo je moj fant, ki se me res zelo trudi razumeti in mi poskuša pomagati in vem da mu to ni lahko. Ker z njim preživim največ časa, se ravno na njega najbolj razjezim in se zaradi tega nenehno obtožujem in me je vsak dan strah da ga bom bom z svojim obnašanjem izgubila, ker sem preveč velik zalogaj. Ker bi se res rada popravila to pišem tu in ker se zavedam, da potrebujem pomoč , saj sem svoj problem že velikokrat poskušala rešiti sama, ampak mi sploh ne uspeva.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Zelo mi je žal, da si se znašla v tej situaciji. Zares ni treba, da se s tem spopadaš sama in to že toliko časa. Ampak bolje pozno kot nikoli - pravilno, da si se odločila poiskati podporo!
Na epilepsijo se sicer ne spoznam, smo jo imeli pa v družini, zato vsaj do neke razumem, kako psihično obremenilno je živeti s tem. Kolikor vem, epileptični napadi kar po pravilu povzročajo težave v duševnem zdravju, ki se kažejo tudi kot vzkipljivost, potrtost, napetost in podobno. Res ti ni lahko, zato mislim, da bi bilo prav, da si poiščeš dlje trajajočo podporo.
Epilepsija je žal še vedno precej skrita in stigmatizirana, pa vendar z njo živi veliko število ljudi v vseh starostnih skupinah. Obstajajo društva in gradiva, ki so ti lahko v pomoč pri tem, kako se naučiti živeti s tem - brez zapadanja v najbolj črne misli. Super, da ti fant stoji ob strani, ampak verjamem, da ne zmore ponuditi vsega, kar ti lahko nekdo s podobno izkušnjo ali kak strokovnjak.
Za začetek bi poskusila tule. Na dnu strani najdeš telefonsko številko, ki je namenjena svetovanju osebam z izkušnjo. Organizirajo tudi izobraževanja na spletu in v živo. Prepričana sem, da te bodo znali kar najbolje opremiti z vsemi informacijami, ki jih potrebuješ. Preveri tudi, če obstaja kakšna skupina za samopomoč v tvoji bližini (ali preko spleta). Tovrstna skupina je lahko izvrsten vir čustvene opore in izmenjave izkušenj - tudi o tem, kako lažje shajati z občutki in mislimi, ki jih opisuješ.
Še enkrat - ni treba, da se mučiš še naprej, in obstajajo viri in načini, ki ti lahko pomagajo živeti občutno bolje. Nisi kriva, da se ti to dogaja, zato se poskušaj ne obsojati. Nihče v tvoji koži ne bi zmogel tega obvladati sam.
Držim pesti zate.
Topel pozdrav :)
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja