Zdravo
Jas imam vprašanje, že nekaj časa se mi v družini dogaja da se mama in oče jezita name saj pravita da imam tako slabe ocene da nebom naredil noito osnovne šole pred kratkim sem dobil mlajšegqa brata ki je star 1 mesec jas pa 12 in se mi zdi da vso pozornost namenila njemu pri meni pa iščeta samo slabe stvari in napake ki jih delam. Zvečer mi mama reče: jutri se boš učil do nezavesti pa mi je dol vseeno
Kaj naj naredim
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovani fant,
hvala, da si se z opisom svoje težave obrnil na naš portal. Najprej ti želim povedati, da mi je žal za tvojo trenutno situacijo in verjamem, da ti je težko ob tem, ko se starša jezita nate. Kaj misliš s tem, ko opisuješ, da imaš slabe ocene? Ocena tri pomeni še vedno dobro in ocena dve je zadostna za nadaljevanje šolanja. Predvidevam, da obiskuješ 7. ali 8. razred osnovne šole? Si se morda s svojo težavo obrnil na kakšnega strokovnega delavca na šoli? To je lahko razrednik, učitelj ali svetovalna delavka/svetovalni delavec. Svetujem ti, da se obrneš na šolsko svetovalno službo, kjer boš lahko odkrito izrazil svojo skrb in počutje.
Ob prihodu novorojenčka se razmere v družini pogosto spremenijo, saj mama nehote namenja več pozornosti dojenčku, ki jo ob sebi ves čas potrebuje. Vsekakor to ne pomeni, da lahko zaradi prihoda mlajšega bratca na tak način komunicira s teboj. Predvidevam, da je tudi tvoja mama pod stresom in včasih reče kakšen stavek, ki te prizadene (kot npr. to, da se boš učil do nezavesti in ji je vseeno), pa vendar ji zares ni vseeno, saj je to znak, da te nekako želi spodbuditi k šolskemu delu in učenju, a bi to lahko storila z drugimi, morda bolj prijaznimi, besedami. V kolikor bi pri svojem delu potreboval inštrukcije oz. razlago kakšne snovi, lahko v šoli prosiš za pomoč in prepričana sem, da ti bo pri tem nekdo pomagal. Sam pri sebi razmisli pri katerem predmetu bi potreboval več podpore in prosi za razlago. S tem načinom se lahko izboljšajo tudi tvoje ocene. Načrt za učenje ti lahko pomagajo pripraviti v svetovalni službi, zato zberi pogum in se dogovori za termin s svetovalno delavko/delavcem.
V kolikor želiš še kakšno mnenje, lahko mirno tukaj napišeš in ti bomo svetovali naprej.
Ne pozabi, da si edinstven in neponovljiv. Bratec bo kmalu zrasel in takrat bo najbrž vsem družinskim članom malo lažje.
Vse dobro ti želim,
Tina Rezar, mag. prof. ped. in nem. in mag. zak. in druž. štud.