Pozdravljeni,
moja starša sta ločena že od kar sem jaz dopolnina 2 leti. Po nekaj letih sta se starša še veliko družila in skupaj smo potovali. Čez nekaj let ko sem imela približno 7-8 let pa si je oče našel novo partnerko po imenu Tamara. Njenega imena se ne bojim skrivati ker je v mojem življenju naredila veliko in temačno luknjo in zaradi nje so se začeli dogajati problemi. Ampak naj razložim.
Moj oče in Tmara sta si poiskala dom v Opatiji na Hrvaškem ker je Tamara bila hrvatinja. Midve z mojo sestro sva vsak vikend hodile tja a ne do onega dne ko se je zgodilo nekaj groznega. Ravno sem pojedla zajtrk in embalažo hotela vreči v smeti. V smeteh sem zagledala ogrlico na kateri je visela majhna steklenička, ki je bila v notranjosti napolnjena z ogljem. Ogrlica se mi je zdela res lepa zato sem rekla, da jo vzamem ker mi je bila všeč in ker je očitno nobeden ni hotel. Po nekaj mesecih pa je Tamara zanosila in takrat je kot v sekundi izbruhnil nemir kje je ogrlica z ogljem. Povedala sem da sem jo našla v smeteh in jo vzela a Tamara mi ni verjela in me obtožila za kradljivka in lažnivka in takrat je oče potegnil z njo. In takrat me je prizadelo kako te lahko tvoj LASTNI OČE izda ko pa ti je ves čas stal ob strani in zdaj te kar zapustil. Takrat smo prekinili stike z njim in ko je Tamara izvedela da je noseča je tudi oče nehal plačevati preživnino.
Potem pa je minilo pol leta nobenega sledu o njemu. Pa je minilo 1 leto še zmeraj nič. In sta minili 2 leti še zmeraj nič. Tkrat ko je bilo mimo že približno 2 leti in pol pa se je kar naenkrat prikazal na pragu njihovih staršev in takrat sem ravno jaz bila tam, ker sem vsak dan hodila h konjem jahat. Takrat so me preplavila čustva in nobenemu nisem hotela povedati ker sem zadržan tip človeka nisem hotela da je oče prišel sem. A nona je videla da nekaj ni uredu ker sem samo pojedla zajtrk, kosilo in večerjo in šla v sobo ampak tako ali tako sem bila večino dneva s konji kjer sem si lahko malo odpočila. Po nekaj dnevih je nona prišla v mojo sobo in me vprašala kaj je narobe povedala sem ji o mojih čustvih in ona je povedala očetu in je bilo vse boljše.
Od takrat nisem več slišala nič o njemu in nekako mi je bolje tako kot drugače.
Torej kaj mi predlagate vi da naredim?
Hvala za odgovor!
• ČO
ČOKOLADKA
kakor si rekla je tvoja babica, rekla očetu. pogovori se z njim mu res povej. če je bil kdo zraven imaš pričo. te Tamari pa povej kar je res. reci da si jo najdla v smeteh in da se nelažeš.
:) poskusitit ni greh<3
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zapisala si, da sta se tvoja mama in oče ločila, in da so bili odnosi z očetom tudi ob novi partnerki zate prijetni, dokler se ni zgodil dogodek z ogrlico in nosečnostjo očetove partnerke. Razumem, da te je dogodek in obtožba s krajo prizadela, sploh, ker so s tem začeli krhati odnosi in prekinitev srečavanja. Ponekaj letih si ponovno srečala očeta. Sklepam, da je bil to zate kar stresen dogodek, kaj povedat, kako odreagirat. Zapisala si, da je ta dogodek cel dan vplival nate, več dni.
S situacijo si se soočila tako, da si bila s konji, kjer se počutiš dobro. Z babico si po nekem času uspela povedati kaj se je zgodilo in zapisala si, da ti je bilo lažje. Mislim, da si dobro v teh prvih trenutkih, dneh poskrbela zase. In to je bilo edino srečanje z očetom.
Kaj pa sedaj - zapisala si, da je bolje tako, brez stikov. Je temu res iskreno tako? Te ne zanima zakaj je prišel, kaj se z njim dogaja, si morda želiš druženja z njim, kako o tem razmišlja tvoja sestra, kako tvoja mama, kaj se pogovarjate doma? Mislim, je pomembno, da se vprašaš kaj potrebuješ, kakšne odgovore, če sploh, kdo ti lahko pri tem pomaga, te podpre. Kaj bi želela vprašati očeta in predvsem ali mu vendarle želiš povedati še enkrat kaj je bilo s tisto ogrlico, kako je to vplivalo na odnos s Tamaro. Zakaj? Prehajaš v obodobje, ko te bo še posebej zanimalo kdo si, tudi v odnosu z očetom in prav je, da si dovoliš prostor zase, za odgovore, ki jih potrebuješ.
Poslušaj sebe, pogovarjaj se z mamo in sestro o svojih vprašanjih, dvomih, skrbeh, če gre in imej pred sabo dejstvo, da za odzive odraslih nisi odgovorna ti. Tako ne za vedenje očeta, ne partnerke, tudi ne mame. Imaš pa pravico, da si ljubljena.
Lepo te pozdravljam,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja