Zivjo,
S fantom sva skupaj 2leti in se malo in zadnje leto res malo seksava ker imam jaz ocitno neke probleme, ki sploh nevem kaj tocno so ampak moj libido je v vsaki zvezi po enem letu tako nizek da mi skoraj nic ni do seksa in se pocutim grozno, ker fant misli da mi ni vec vsec, seksi, da mi je ogaben kar ni res sezmeraj mi je najbolj vsec in postaven, ampak preprosto ne zacutim vec tistih metuljckov spodaj ko ga vidim tako kot na zacetku in seks z njim je res najboljsi, ampak vedno se tako tezko sprostim pri seksu, ceprav mu najbolj zaupam in vedno dobro poskrbi zame ampak na momente na seks cudno gledam, se ne pocutim seksi, imam obcutek da sem debela in zadnje leto imam probleme z jajcniki ker me neprestano bolijo(bila sem ze na parih pregledih pa nic niso ugotovili ampak mene ubijajo) on kdaj tudi boli med seksom in ze nasploh od nekdaj imam probleme s seksom, kako zaceti, kako biti zapeljiva vse mi je na momente res tako cudno.. Imate kaksen nasvet kako bi si lahko dvognila libido? Obstajajo kaksne tabletke, karkoli res sem obupana, ker najveckrat cutim potrebo zjutraj ko se skupaj zbudiva ampak teh dni je res malo..
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej naj ti povem, da sem vesela, da si mi pisala. O spolnih težavah velikokrat težko spregovorimo, čeprav so v resnici zelo pogoste in jih lahko rešimo le tako, da se o njih pogovarjamo.
Ali mogoče jemlješ kontracepcijske tabletke? Hormonska kontracepcija lahko namreč zelo vpliva na našo spolno željo. Če bi bilo možno, da je tvoj libido nizek zaradi tega, ti predlagam, da se pogovoriš s svojo ginekologinjo - zagotovo lahko zamenjata način aplikacije ali vrsto tabletk tako, da boš našla tiste, ki bodo najmanj vplivale nate in tvoje spolno življenje. Podobno bi lahko na tvojo spolno slo vplivala druga zdravila, npr. antidepresivi. Morda kakšna zdravila redno jemlješ in bi lahko bila nizka spolna želja stranski učinek le-teh? Če je tako, se pogovori z zdravnikom, ki ti jih je predpisal, ali morda obstaja kakšna druga alternativa.
Lahko morda s partnerjem delata kaj drugega poleg spolnih odnosov, kar je seksualno in čutno, vendar ni seks? Se tudi med poljubljanjem in dotiki počutiš čudno, si jih ne želiš? Če so ti dotiki v redu, bi lahko poskusila se malo več dotikati, poljubljati, objemati. To pomaga, da vajin odnos ostane intimen.
Če se med spolnimi odnosi dobro počutiš, ampak ne čutiš želje po njih, ti predlagam, da se poskusiš včasih pač prepričati, da iniciiraš. Včasih se nam določenih stvari ne da začeti, ko jih počnemo, pa v njih uživamo. Večkrat kot boš to naredila, bolj si boš spolnih odnosov tudi želela. Začneš ga lahko recimo poljubljati, se usedeš nanj in se začneš drgniti ob njega. Lahko ga božaš po rokah ali hrbtu, ga zmasiraš ali poljubljaš po telesu. Lahko mu kaj spogledljivega šepetaš na uho ali mu jo nežno ugrizneš. Tako lahko začneš, nato pa se bo verjetno odzval in skupaj bosta lahko nadaljevala.
Se lahko mogoče pred spolnim odnosom s partnerjem nanj sama malo (miselno) pripraviš? Si lahko v mislih predstavljaš, kaj ti bo med spolnim odnosom všeč, kje se te bo fant dotikal in si na tak način zaželiš intimnosti z njim? Velikokrat potrebujemo ženske več miselnega fantaziranja o spolnosti, ki lahko deluje tudi kot predigra. Oblečeš lahko tudi svoje najljubše spodnje perilo ali kaj drugega, v čemer se počutiš lepo in seksi.
Pri spolni želji in užitku ti lahko pomagajo tudi Keglove vaje za medenično dno. Malo poguglaj, delati bi jih morali vsak dan, pa nas večina ne ve ali pa pozabi. Glede kakšnih tabletk ali zdravil za povišanje spolnega libida pa ne vem, ampak verjetno bi vsako prineslo tudi kaj neželenih stranskih učinkov.
Upam, da ti bo moj odgovor pomagal. Če imaš še kakšno vprašanje, pa mi kar napiši.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, mag. psihologije