Pozdravljeni,
S punco sva v zvezi 1 leto in do kakega meseca, dveh nazaj je bilo vse super. Oziroma najni problemi niso bili tako hudi (sva se o tem pogovorila in je delovalo, sva pa prišla do realizacije da tudi takrat ni bilo vse super, da sva imela svoje trenutke vsak zase ko sva razmišljala o razhodu, drug drugemu pa sva rekla, da je vse okej).
No izkazalo se je, da ima punca kar hude mentalne probleme (zadnje čase se moram večkrat tedensko ukvarjati z njenim jokanjem in govorjenjem o tem kako je nesrečna in da razmišlja o samomoru). Jo imam zelo rad samo res izpade kot da se vrtiva vi začaranem krogu, vsak teden isto in jaz ji več ne znam pomagati in ne vem kako naprej.
Bi naredil vse, da bi ji pomagal, je pa to povzročilo probleme tudi meni , ker se mi ne zdi okej da morem biti jaz nosilec njene jeze in žalosti. Po eni strani pa sem sam kriv, da je tako, ker ji jaz s svojimi uspehi na faksu rušim samopodobo. Njej ne gre tako dobro kot meni in je zato jezna name implicitno, torej tega ne bo priznala.
Prišlo je do te točke da se kregava skoraj vsak drugi dan. In se počutim krivega za to, je zelo nesrečna situacija. Se mi pa res ne zdi prav da se tako obnaša do mene, ker nisem jaz kriv za njene neuspehe, ji vedno pomagam če le znam.
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
V svojem dopisu praviš, da te skrbi odnos s tvojo punco, da se počutiš krivega in da ti je težko poleg svojih obveznosti nositi še njena bremena. Predstavljam si, da ti je v teh okoliščinah zelo hudo.
Odnosi z drugimi so naporna stvar, sploh pa to velja za romantične odnose - od nas zahtevajo veliko truda, saj noben odnos sam po sebi ni popoln. Ko pa se pojavijo pri enem ali obeh partnerjih tudi težave z duševnim zdravjem, se okoliščine zapletejo. Ljudje bi morali najprej dodobra poznati sami sebe, biti v stiku s celoto in se izpopolnjevati. Kljub temu je možno deliti življenje z nekom in skrbeti za svoje duševno dobro počutje.
Predstavljam si, da ti je zelo težko, ker za njene težave kriviš sebe in svoje uspehe - verjemi, da temu ni tako. Nekomu, ki ima temačne in ogrožujoče misli, je zelo težko videti situacijo v realni luči. Ti nikakor nisi razlog za njeno stanje. Kot čustveno vpleten in terapevtsko neizučen posameznik, je biti edini vir opore partnerju s težavami v duševnem zdravju prezahtevna naloga zate. Tako se boš bolj verjetno sčasoma tudi ti znašel v stiski.
Punci si lahko v oporo tudi v drugačnih oblikah. Predlagam ti, da jo spodbudiš k obisku psihologa, ki jo bo naprej napotil k ustreznim strokovnjakom, ki ji bodo znali pomagati. Mogoče lahko poskusi v najbližjem Centru za psihološko svetovanje - Posvet. Prav tako pa obstajajo spletne in telefonske svetovalnice, kot je naša, kamor si se tudi ti obrnil, ki so lahko koristne v tem času, ko še ni v obravnavi. Poiskati strokovno pomoč v času preobremenjenosti je zelo pogumna in pozitivna stvar. Tudi tako boš punci pomagal - včasih je najkoristnejša oblika pomoči ljubljenemu ta, da pustimo, da jim pomaga nekdo drug.
Če ti lahko odgovorim še na kakšno vprašanje, sem tu zate.
Bodi dobro!
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)