Pozdravljeni!
Imam vprašanje. S svojimi 5 prijateljicami smo se močno sprle. Napisala bom svojo zgodbo in me zanima če sem v napačnem jaz ali one in kaj naj naredim.
Torej z šolo smo bili konec lanskega šolskega leta v CŠOD-ju in tam sem 4. dan izvedela da se ena in med mojih prijateljic reže že dlje časa ker naj bi jo ljudje body shameal in ker naj nek fant v katerega je zaljubljena ni v njo zaljublen nazaj. Rekla nam je naj nikomur ne povemo. Čez kaksnih 5 min smo šli ven in jaz sem očitno izgledala precej nesrecna saj me je eden od fantov vprašal kaj e narobe. In nevem zakaj vendar povedala sem mu samo da poznam ljudi ki se režejo in potem je ena od prijateljic slišala a mu govorim nekaj o tem da se nekdo reže. Fantu sem tudi rekla da nobenega od teh ljudi ne pozna ampak ni nič pomagalo. Ta punca k je slišala del pogovora je šla vsem ostalim šterim puncam povedat nekaj vendar ne vem kaj. Od takrat me ignorerajo gvorijo slabo o meni in res se počutim slabo.
Za svojo sisko sem povedala samo svoji najboljši pijateljici, staršem saj sem želela menjati šolo, svoji 20 letni sestricni ker sem potrebovala nasvet in punci ki je imela zelo podobne zapleta s svojimi prijateljicami in me razume. Torej kot semizvedel a naj bi jaz povedala nekemu fantu iz b razreda (nisem) in naj bi šel on govorit še vsem drugim. In tudi naj bi vsi govorila da sem res jaz šla to govorit vendar vem dan nisem.
Torej sem kriva jaz ali one? Kaj naj naredim? Prosim pomagajte! Res nisem ok. Nehala sem se smejati in na žalost so to opazili tudi učitelji in me ves čas sprašujejo če sem ok. Zaradi teh deklet sem imela že dva panična napada. Nisem ok.
Hvala za odgovor. LP ...
he
hejj_
Živjo
Jst sm mela tud ze velikrat probleme s prjatlcami in ti bi povedala kaj si jst mislm. V tem primeru ni nobena od vas kriva. Razumem zakaj so jezne nate ker si nekomu povedala da se tvoja prjatlca sh-ja(vsaj one to mislijo da si rekla ceproc nisi) ker je pač je to taka resna tema in sigurn ni hotla da noben to ve. Ta punca k je sla usm drugim govort kaj si ti rekla je sigurno tud narobe razumela in je sla drugim govort čist narobe. Pomojem je najboljs da ti to tvojim orjatlcam poveš da si samo rekla da poznaš ljudi k to delajo in da nisi rekla da prov ona to dela. Moraš razumet da če one res mislijo da si ti to govorila okol da je čist normalno da so jezne če ne vejo da to ni res. Uglavnem probi se pogovort pa jim povedat tko kt je zares blo pa mogoče to povej še uni punci k je vsem drugim rekla da si to rekla o svoji prjatlci. Upam da te bojo razumele in vso srečo!
he
hej
Hvala za nasvet. hocm sam še povedat da js sm unim puncam povedala da nisem nikomur povedala
he
hejj_
Mogoče bi blo bolje da jim razložiš celo situacijo in kako je prišlo do tega nesporazuma. Če ti pa ne verjamejo po tem ko jim razložiš je pa bolje da si najdeš druge prijateljice in se ne trudiš več s temi puncami. Če si najdeš kšnga prjatla/prjatlco ki ti vrjame v takih trenutkih in daje trud v vajino prijateljstvo namesto da sklepa kaj se je zgodilo in ti ne vrjeme ko jim razložiš da je biv samo nesporazum je veliko bolje kot prepričevati druge da jim ne lažež in da nisi nič slabega hotela s tem.
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Živjo še z naše strani! :)
Oprosti za tako zapoznel odziv, vprašanje je bilo preusmerjeno k meni, ker je prvi svetovalki nekaj prišlo vmes. Upam, da se je tvoja situacija v tem času vsaj delno že razrešila, v vsakem primeru pa ti odgovorjama v nadaljevanju.
Res je stresno, ko smo po krivem nečesa obtoženi. Mislim, da je fajn, da si se že obrnila na najboljšo prijateljico, starše in starejšo sestrično. Pogovor z nekom zaupnim pomaga vsaj nekoliko ublažiti stisko.
Je pa taka situacija lahko priložnost, da se učimo biti okej sami s sabo tudi, ko je nekdo na nas jezen. Še posebej, če je to po krivici. Ti zase veš, da nisi izdala prijateljice v stiski, zato je tvoja vest lahko mirna. Ne veš, kaj je v ozadju tega, da je ta druga prijateljica šla drugim govorit stvari, ki ne držijo. Če mene vprašaš, bi prava prijateljica najprej preverila pri tebi, kaj sta govorila s tem fantom. In tudi če je bila zgolj nepremišljena, bi si prizadevala s teboj razčistiti, tako kot si za to prizadevaš ti.
Kot ti je že napisala vrstnica zgoraj - s čimer se povsem strinjam: poskusi jim pojasniti, kaj se je res zgodilo. In če tega ne sprejmejo, ti to nekaj pove o kvaliteti vašega prijateljstva. Poišči si takšne prijateljice, ki jim bo tebe toliko, kot je tebi do njih. Nikomur se ti ni treba dokazovati. In še enkrat: ničesar žalega nisi storila nikomur.
Pa še nekaj je: tovrstne skrivnosti je zelo težko nositi s seboj. Tvoja reakcija, da se o tem nekomu zaupaš, je bila zdrava. Je pa res bolj varno, da o tem spregovoriš z zaupno odraslo osebo. Tako je večja verjetnost, da: a) ne bo prišlo do obrekovanja med vrstniki - in b) prijateljica, ki je v stiski in se reže, utegne prej dobiti ustrezno pomoč. Samopoškodovanje je nevarno početje, ki v nobenem primeru ne sme ostati skrito ali spregledano, še zlasti ne pri mladoletnih!
Oglasi se, kako gre.Topel pozdrav :)
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja