Pozdravljeni!
Že par mesecev dojemam da imam probleme s hrano. Nekaj časa nisem hotela verjeti da imam probleme, saj sem se samo prenajedala in se mi je zdelo da je to normalno, še posebej pri najstnikih. Včasih imam tudi epizode (ne vem če je to pravi izraz), kjer nič ne jem in izgubim veliko svoje teže. Po parih tednih se pa mi spet želja po prenajedanju vrne in pojem veliko več kot je treba.
Pred parimo dnevi sem začela jesti veliko manj (približno 100-500 kalorij na dan). Zdelo se mi je da se bom spet vrnila k prenajedanju ampak ko sem danes pojedla ogromen obrok sem takoj padla v paniko in sem cel dan posvetila le vajam za izgubo teže. V teh parih dneh sem izgubila skoraj dva kilograma.
Zdi se mi da je tokrat nekaj drugače. Imela sem željo po prenajedanju, sem se najedla kar veliko nato pa sem šla telovadit, dokler nisem izgubila vsaj več kot polovico tega kar sem pojedla.
Ne želim nobenemu tega povedati, saj se mi zdi da ni nič konkretnega ampak vem da se motim. Nikoli nisem imela takšnih težav z hrano. Začelo se je približno nekje poleti lanskega leta.
Mislim da je vse skupaj s stradanjem sprožilo to, ko sem morala probati obleke za valeto.
Od tistega dne vse kar lahko razmišljam je kako dolgo bom potrebovala da izgubim vso to odvečno maščobo v svojem telesu. Obrnila sem se k stradanju in le redko kdaj jem, če pa kaj pojem poskrbim da je v istem dnevu izgubljeno.
Zdi se mi da je pomembno omeniti še to, da sem nekaj krat po prenajedanju tudi bruhala na silo, da se ne bi zredila.
Počutim se izgubljeno in ne vem kaj naj naredim, mojim prijateljicam pa ne želim tega omeniti saj se mi zdi da jim ne bo mar ker imajo že svoje probleme za katere morajo skrbeti.
Ne vem kaj naj storim.
Hvala da ste prebrali moje sporočilo.
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si mi pisala in oprosti mi za pozen odgovor. Vidim, da si v stiski in da si sama, saj svojih težav ne želiš zaupati prijateljicam. Verjamem, da bi prijateljice vseeno zanimalo, kako se počutiš in kakšne težave imaš. Tudi tebi bo verjetno lažje, ko se boš lahko o tem pogovarjala z ljudmi, ki jih imaš rada in jim zaupaš. Poskusi jim povedati. Ali se lahko morda pogovoriš tudi s svojimi starši ali učiteljem? Pogovor o naših težavah lahko že sam po sebi deluje razbremenjujoče, še posebej, če z njim dobimo podporo ljubljenih oseb. V šoli je tudi svetovalna delavka, ki ji lahko zaupaš in te bo znala usmeriti na vire pomoči.
Iz tvojega sporočila je jasno, da imaš resne težave s hranjenjem. Tvoje vedenje ni običajno in zdravo, potrebuješ pomoč. Pri motnjah hranjenja je - tako kot pri vseh drugih boleznih - pomembno, da jih začnemo zdraviti čim prej. V zgodnjih fazah je namreč zdravljenje najbolj uspešno. Vzrok za prenajedanje, stradanje in kompenziranje zaužite hrane s telovadbo ali bruhanjem so verjetno kakšne druge, globje težave, recimo čustvene težave ali nezadovoljene potrebe. S pomočjo zdravnika ali psihologa boš lahko te težave razrešila in spet zaživela.
Svetujem ti, da čim prej poiščeš pomoč. Motnje hranjenja se ne pozdravijo same od sebe; za ozdravitev potrebujemo motivacijo in vztrajno sledenje navodilom zdravnikov oziroma psihologov. Brez zdravljenja pa se stanje lahko hitro poslabša, prav tako motnje hranjenja resno vplivajo tudi na naše fizično zdravje, npr. na slabše delovanje vitalnih organov, možgane in na srčno-žilni sistem. Ali te lahko kdo od bližnjih (npr. starš ali prijateljica) spremlja na pogovor k osebnemu zdravniku? Ob podpori najdražjih bi ti bilo morda lažje narediti prvi korak k ozdravitvi. Zdravnik ti bo verjetno dal napotnico za pedopsihologa ali pedopsihiatra, ki ti bo lahko pomagal. Prosim, obišči zdravnika čim prej, saj so čakalne dobe že tako lahko dolge, tvoje stanje pa se lahko hitro poslabša. Vedno lahko pomoč poiščeš tudi v svetovalnici Posvet ali v Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov.
Pošiljam ti velik objem in ti želim vse dobro.
Ajda Novak, mag. psihologije
• K
K
Najlepša hvala za odgovor!
Sicer vidim da sem pozabila omeniti, ampak hodim psihologinji in psihiatru. Psihologinji se bolj zaupam kot psihiatru, saj ko sem z njo na pogovorih sem samo jaz in ona, pri psihiatru pa smo jaz, moja mama in oče.
V preteklih dneh sem se poskusila pogovoriti s prijateljicami, ampak mi je precej težko ker vem da nisem edina ki ima probleme.
Poskusila bom povedati moji psihologinji ampak je ne bom več obiskovala ker jo naslednja leta (natančno 4) ne bo.
Bom pa dobila novo psihologinjo in se ji bom probala zaupati.
Potrudila sem se tudi jesti normalne obroke a mi še vedno ne uspeva. Upam da bom postopoma lahko okrevala.
Hvala da ste odgovorili.
• Uredništvo
Ajda Novak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zelo sem vesela, da že obiskuješ psihologa in psihiatra. Menjave zdravnikov so vedno neprijetne, ampak sem prepričana, da se bosta tudi z novo psihologinjo ujeli, mogoče celo bolj kot s to, h kateri hodiš trenutno. Le pogumno.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, mag. psihologije